Anbefalte innlegg

: mad :

Feilsøker litt på S2'n, den er treg til å bygge ladetrykk, og det er veldig støy fra turbo. Trykktester litt, finner ikke noe, fjerner slanger for å titte på turbo og så ser jeg dette:

Det er som man ser blitt skade på kompressor hjulet, og det ligger igjen noe som minner om spon bl. a i røret som kommer fra veivhusvent og inn i slange som går til innløp på turbo. Har ikke kommet lenger med riving, skal fortsette i morgen. Ser ut til at et eller annet har truffet kompr. hjulet :( Er det noen som er rutinert på turbohavari og vet noe spesielt jeg må sjekke eller har gode tips så snakk ut..

comp_wheel_damage.jpg

metal_debris.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt turbo, skyll intercooler og alt av rør både før og etter turbo NØYE....dette så ikke bra ut nei.

 

Hvor kommer all spon fra som er i røret??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt turbo, skyll intercooler og alt av rør både før og etter turbo NØYE....dette så ikke bra ut nei.

 

Hvor kommer all spon fra som er i røret??

Skal gjøre et forsøk på å finne ut det i morra, skal plukke ned mer da. Toppen er nyoverhalt etter regreim brudd, men tror egentlig ikke det kommer derifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gjøre et forsøk på å finne ut det i morra, skal plukke ned mer da. Toppen er nyoverhalt etter regreim brudd, men tror egentlig ikke det kommer derifra.

Har plukket ned alt frem til innsuget, og det er litt spon/metallskrot i enden av IC, men ikke mye. Og resten av veien er det så å si helt rent. Kikka på tennplugger, de var uskadet, kjørte komp test, alle syl lå på 10,5Bar+/- noen tidels bar (spec 7-13 Bar). Så jeg regner med at innmaten er ok.

Skal sjekke pris på overhaling av RS2 turboen, må jo bytte komp hjul og kanskje mere til, så det blir fort kostbart tror jeg.

 

Har sett litt på 034motorsport og Garret GT3071, noen som har montert denne på en S2 med RS2 manifold, vil turboen ta i karosseriet fordi den er så mye større? Passer utløpet mot original downpipe? (har kompl 3" Ferrita og vil helst bruke det videre)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal selge rs2 turboen, har jeg kanskje en kjøper til deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett litt på 034motorsport og Garret GT3071, noen som har montert denne på en S2 med RS2 manifold, vil turboen ta i karosseriet fordi den er så mye større? Passer utløpet mot original downpipe? (har kompl 3" Ferrita og vil helst bruke det videre)

Garret GT3071 passer helt fint på RS2 manifold og org. downpipe,samme boltmønster også. Den er ikke så voldsomt stor den turboen..........bare litt større utvendig enn en RS2 turbo. Har sett tilsvarende skader på kompr.hjul på en S2 før. Tror ikke han fant ut hva som hadde skjedd.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garret GT3071 passer helt fint på RS2 manifold og org. downpipe,samme boltmønster også. Den er ikke så voldsomt stor den turboen..........bare litt større utvendig enn en RS2 turbo. Har sett tilsvarende skader på kompr.hjul på en S2 før. Tror ikke han fant ut hva som hadde skjedd.........

OK, det er ikke veldig god klaring mellom turbo og karosseri med RS2 turbo på S2 så det er lite å gå på her. Legger ved bilde fra utløpet av IC, kobberfarget metallspon der. Tror det er "flame deflector" 'en fra veivusvent. som har gått igjennom, skiftet (eller satte inn) den for en stund siden, den var av noe kobberaktig metall, lignet litt på en kort bit med piperenser. Den er ikke i veivhus. vent. slangen langer..

metal_debris_IC.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, det der minner meg om da jeg rasa rådelager på s4`n, men da var det i bunnpanna :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.