Bytte toppakning på Golf 3, pris..?

Anbefalte innlegg

Har en teori om at toppakningen muligens er gåen på bilen, så lurte på om noen vet sånn ca hva det koster å få byttet dette på verksted..?

Er snakk om en VW Golf 3 1,8 90hester, 1996-modell.

 

Vet ikke sikkert om det er det, men den bruker olje, og eksosen er hvit, spesielt ved oppstart. I tillegg lugger den en del under kjøring, når gassen slippes og trykkes inn igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker den noe kjøleveske da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg ikke sjekket, men kan begynne med det.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

at den blåser hvitt ved oppstart er relativt vanlig! er damp som kommer pga oppvarming o.l :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha.. :P

Tenkte å ta den på verksted for 150.000km-service, så får høre hva dem sier..

 

Men noen som vet pris på toppakningbytte..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker, men tipper et sted mellom 5000-10 000 kr på bilen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan undersøke med Kenneth om det , han kan fikse en pris langt under det sikkert....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mr.Salvesen fikser det og nok..

Sannsynlegvis eindel billigare ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Btw anders.. å bytte toppakning på en golf med din motor tar ca en lang lørdag med noen øl annabords :) (så lenge toppen ikke er skjev vel og merke)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor bekymre seg for en gåen topppakning før du har fått konstantert at den virkelig er gåen, for meg så høres det ut som om det er noe annet. Du hadde visst om den brukte vann hvis topp-pakningen var gåen mellom vannkanal og sylinder, og da er det som du sier hvitt røyk der bak, men når du ikke vet om den bruker vann så tviler jeg på at pakningen er gåen.

 

For med en gåen Topp-pakning mellom vannkanal og sylinder blir det bare masse kaos med. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Btw anders.. å bytte toppakning på en golf med din motor tar ca en lang lørdag med noen øl annabords :) (så lenge toppen ikke er skjev vel og merke)

Så om jeg ordner øl, deler og litt attåt (damer/cash/osv), så skrur du..? :D

 

Men som Sigmund sier, kan sjekke med et verksted først, før jeg begynner å gjøre noe.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om toppakkningen er gåen ryker det konstant hvitt og lukter kjøleveske av eksosen. Du kan også sjekke om det er olje i kjøleveska.

Grunnen til at den bruker olje kan også være slitte ventilstyringer/tetninger.

 

Hvilken insprut er det på motoren? Om det er monopoint, har du sjekket pakkningen mellom "forgasser" og innsugsmanifoil? Standard feil på monopoint ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, men jeg tror det kan være like greit å få et verksted til å se på det.

Min kunnskap på det tekniske er lik ca 0. :)

 

Hva kan rykkingen komme av da..? Om jeg slipper gassen, så kjenner jeg at pedalen beveger seg litt, og om jeg trykker inn gassen igjen, så er det en cm tomrom, før den plutselig hogger til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan undersøke med Kenneth om det , han kan fikse en pris langt under det sikkert....

Hvem er forøvrig Kenneth..? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er forøvrig Kenneth..? :)

Lokal guru på Toten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.