Anbefalte innlegg

Hei, har en Audi coupe quattro -85 som skal få seg ny clutch. har plukket ut svinghjulet å skal få maskinert dette mandag. Lurer på om noen vet hva som må til med tanke på overføring fra pedal til clutch, den skal vel ha en mye kortere vandring??????: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Jeg brukte 3 skiver tilton på min forrige bil, en bmw..

Jeg måtte maskinere svinghjulet og maskinere utløserlager for å få riktig spenn osv..

For å korte inn vandringa (et must, for du kan havarere trykkplata), så lagde jeg bare en stopper i gulvet, noen cm lengre inn enn der clutch løste ut..

 

Jeg fikk da en kamerat til å vri på mellomaksel, en kamerat til å trå inn clutch, og meg selv nedi gulvet for å måle ut hvor stopperen sku stå hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Jeg brukte 3 skiver tilton på min forrige bil, en bmw..

Jeg måtte maskinere svinghjulet og maskinere utløserlager for å få riktig spenn osv..

For å korte inn vandringa (et must, for du kan havarere trykkplata), så lagde jeg bare en stopper i gulvet, noen cm lengre inn enn der clutch løste ut..

 

Jeg fikk da en kamerat til å vri på mellomaksel, en kamerat til å trå inn clutch, og meg selv nedi gulvet for å måle ut hvor stopperen sku stå hehe..

 

OK. Den jeg har er en to-lamells, lurer på hvor fintfølende den er når man skal koble den inn. (sluring) hadde det vært bedre å fått full vandring på pedalen???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Den jeg har er en to-lamells, lurer på hvor fintfølende den er når man skal koble den inn. (sluring) hadde det vært bedre å fått full vandring på pedalen???

 

Dette er ikke akkurat noe kø-clutch nei.. hehe..

 

Om du hadde fått til å byttet f.eks slavesylinder til en med større diameter, så hadde du måttet hatt lengre vandring på pedalen for å få løst ut clutch.. Dette ville forbedret sluring egenskapene betraktelig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått maskinert svinghjul idag, gjenstår å få boret å gjenget hullene til å feste trykkplata i svinghjulet... takk for hjelpen så langt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått maskinert svinghjul idag, gjenstår å få boret å gjenget hullene til å feste trykkplata i svinghjulet... takk for hjelpen så langt.

Må legge det på arbeidsbenken no da å ikkje på golvet så Snøfte får tak i det!!!!! For da er det vel berre branntomta igjen til slutt: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han snøfte he ikkje nøkkel til pla-ma heldigvis, men heilt klart, han spinn sej "snøggfort lukt ned på grunnfjellet"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.