#26 Skrevet Januar 9, 2007 Slik som det blir med xenonkitet, så får du ofte en "kondom" til de nye ledningene. Denne skjærer du hull i originalgummien til, og tilpasser. Denne er dyp nok til å romme det som stikker ut av pæren din nå, så du slipper å få vann inn. Ellers, takk for en bra beskrevet ombygging. Vet du noe om hvordan spredningen på lykten blir i forhold til originalt? Vet at Audun sine nærlys er sykt dårlige pga feil avstand fra pæren til linsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 9, 2007 Slik som det blir med xenonkitet, så får du ofte en "kondom" til de nye ledningene. Denne skjærer du hull i originalgummien til, og tilpasser. Denne er dyp nok til å romme det som stikker ut av pæren din nå, så du slipper å få vann inn. Ellers, takk for en bra beskrevet ombygging. Vet du noe om hvordan spredningen på lykten blir i forhold til originalt? Vet at Audun sine nærlys er sykt dårlige pga feil avstand fra pæren til linsen. kondom høres bra ut regner med at det skal bli ganske greit å bygge om til xenon kittet og få det tett. er bare vanskelig å si da jeg ikke har gjort dette før. hehe. time will show. Siden jeg har bygd om med orginalfestene her så skal pæreavstanden være ganske riktig. kan ikke se noe annet. men er ikke verre en å ta med lykta ned til bilen og teste opp i mot det vanlige h2 som sitter i andre lykta. skal se om jeg får gjort dette i løpet av nærmeste dagene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 9, 2007 Supert hvis det stemmer ganske bra da:) Da må mine lykter til pers også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 9, 2007 Supert hvis det stemmer ganske bra da:) Da må mine lykter til pers også det stemte sinnsykt bra. var nede og testa nå. (glemte såklart kamera) men lyset ble veldig bra. myyeeee bedre en mine slitte reflektorer i hvertfall og veldig klart lys. mye blåere en orginale. alltid slitt med litt gulaktig lys i lyktene. helt fra de var nyoppussa og. så spent på hvordan det blir med xenon kittet prøve få tatt et bilde i morra tenker jeg. skal drive nedi der en del da. begynne ombygginga til digifiz. skal være ferdig på søndag så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 9, 2007 Høres veldig bra ut. Så da ble det H1 da, og BMW E36 reflektor. Da er det bare å bestille H1 kit, og samle BMW lykter inn for jobben:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 10, 2007 Da har jeg fått ordna meg siste bmw reflektoren jeg trengte og. skal høre med samme karen om han har flere hvis det er noen som trenger. var nede og tok et bilde av lysforskjellen istad bmw reflektoren til venstre. ser nesten ikke at det lyser fra høyre sida nå. hehe. husk at dette er nå med bare vanlig 55w pære pr lykt. gleder meg til å kunne få testa med xenon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 10, 2007 Lysbildet skal vel ikke gå sånn på skrå opp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 10, 2007 skal skrå andre veien. ejg som monterte prosjektoren feil vei, er veldig enkelt grep for å bygge om rallye lyktene til å passe til kjøring på motsatt side. så bare min feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 11, 2007 Gi en lyd om du får tak i flere da... må bygge om mine rallylykter å... nå lyser de nesten ikke i det hele tatt... hmf.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 11, 2007 Biltema har noen billige bmw prosjektorer, er vel E30 men godt mulig de har til E36 også. Det spørs på kvaliteten da, er jo tross alt Ill-rema.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 11, 2007 Gi en lyd om du får tak i flere da... må bygge om mine rallylykter å... nå lyser de nesten ikke i det hele tatt... hmf.. han jeg skal kjøpe mine reflektorer av har flere. Han hadde visst 4 stk høre med han hvor mye jeg må betale for alle fire snakka på 300 for hel lykt. vet ikke hvordan det er med illtema selv. testa om jeg fikk brukt e30 reflektorer men disse er såpass ovale at man må lage egne fester for å få de inn med de orginale. så myyyyyye mere jobb. e36 ombygginga er mye enklere da. EDIT: ser at biltema har komplette lykter for 899,- men som sverre sier. det er illtema og hvis man får tak bare reflektoren evt brukte lykter som jeg har gjort tidligere så blir det uansett billigere. LINK til lykta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Januar 11, 2007 300 pr stk hørest jo billig ut... tar 2 stykker da om du får tak i! Bare og gi en lyd det, så kan jeg eventuellt overføre penger til deg Fikk forresten tak i Marius... (en gang) skulle ringe opp igjen da, men siden har jeg ikke hørt noe... ustabile folk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Januar 11, 2007 300 pr stk hørest jo billig ut... tar 2 stykker da om du får tak i! Bare og gi en lyd det, så kan jeg eventuellt overføre penger til deg Fikk forresten tak i Marius... (en gang) skulle ringe opp igjen da, men siden har jeg ikke hørt noe... ustabile folk 2 stk er notert. sendt pm til duden jeg skal kjøpe av. tenker jeg tar alle 4 han hadde så får jeg en bedre pris. eller burde få det. hehe. Marius ja var innom han på mandagen. ellers hører jeg lite ellers. men han kan vi diskutere på PM evt. dette er en anna tråd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Januar 11, 2007 Jeg tar også to hvis det er greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Januar 11, 2007 Jeg tar også to hvis det er greit. Har nok bare en til overs da. men har tråd ute på både Bilforumet og Bimmers.no i forsøk på å få tak i. flaks jeg fant en kar på BF som hadde 4 stk. skal hente de på mandag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Januar 13, 2007 Har nok bare en til overs da. men har tråd ute på både Bilforumet og Bimmers.no i forsøk på å få tak i. flaks jeg fant en kar på BF som hadde 4 stk. skal hente de på mandag. Det skarpe geniet som påsto han hadde 4 reflektorer hadde IKKE det. var over på gjøvik nå og han hadde ikke helt forstått begrepet LINSElykter. så da ble det absolutt ingen i hele tatt. han hadde fem forskjellige lamper. noen helt vanlige og et sett med angel eyes lamper med linser, på disse linsene var reflektoren oval. problemet da er at den ikke vil passe i reflektorhuset på golfen. så da er det tilbake til leting etter E36 lykter med linser UTEN angel eyes. hurra. skal ikke være lett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Januar 13, 2007 Pokker å da... du leter vel videre etter lykter til meg å da?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Januar 13, 2007 Pokker å da... du leter vel videre etter lykter til meg å da?! har fortsatt tråd på BF og på bimmers.no så får jeg napp sier jeg ifra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Januar 13, 2007 et sett med angel eyes lamper med linser, på disse linsene var reflektoren oval. Søren da, må vel nesten ta en titt på mine og sjekke dem da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Januar 14, 2007 Søren da, må vel nesten ta en titt på mine og sjekke dem da. ja, kan være greit. klarer nok å få modda de til. ligna veldig på de e30 reflektorene jeg har liggende. men myyyye mere jobb som sagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Januar 19, 2007 hvis du får tak i er jeg intressert i til mine lykter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Januar 22, 2007 begynner å få fnatt av dette ombyggingsakene her. utrolig hva bmw har lagd til e36 ser det ut til. nå er det femte type reflektor jeg er borti fra lyktene og denne passer jo såklart heller ikke. Så veldig lik ut når jeg først fikk den men linsa og reflektoren var nitta sammen. likt som på e30. samme problemet som med reflektoren fra e30 var at denne også var oval og ikke rund. lurer veldig på hvilken tidsperiode de reflektorene fra e36 som jeg har brukt hittil kom fra. finner såklart ikke noe delenr på den lykta jeg har liggende heller. står bare zkw made in austria. selve lykta er i klarglass og sort inni. vet ikke om dette er en styling lykt eller hva det er. fått tak i en kar som visstnok skulle ha 2 reflektorer som er lik de jeg har fra før så får se. men ser ikke lyst ut med tanke på at det er flere som vil ha. kommer sterkere tilbake. p.s. xenon kittet er ankommet så blir nok snart lyst EDIT: reflektoren jeg fikk sist var helt rød/burgunder bakpå. den jeg har modda inn er sølv. så kan være en kjekk sak å sjekke etter før man evt handler av andre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Januar 22, 2007 regner med jeg står øverst på lista di da Rolf... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Januar 23, 2007 regner med jeg står øverst på lista di da Rolf... det gjør du. I dag fikk jeg pakke i posten med 2 stk reflektorer til. ene var veldig stygg da det hadde kommet noe fuktighet eller.no i den så denne blir nok bare kastet. andre hadde fått en liten fuktskade på seg men ikke verre en at jeg brukte den alikevel. Bygde om andre lykta (noe som gikk utrolig mye kjappere når man vet hva man driver med) og tusla ned med xenonkittet under armen for å teste i bilen. Kobler opp og får ene lykta til å lyse bare for å ta bilde av forskjellen. så kobler jeg opp andre lykta og her begynner problemene. andre lykta nekter å tenne bra. ser lyset varmer seg opp for så å gå over i en fancy strobe effekt for så å dø helt ut. Kan TRO gjeipen var stor når dette skjedde. men, man gir da ikke opp av den grunn? Så jeg kjører av og på tenninga og samme skjer igjen. tenker først at ene pære / ballasten kunne ha vært skadet så jeg byttet om ballastene. Utrolig nok flyttet feilen seg og jeg trodde såklart at jeg hadde finni ut hva som var galt. Men, så feil kan man ta. Etter 10 sekunder begynner såklart andre lykta med disco igjen og dør. så nå står jeg uten lys i begge lyktene. hurra. Men, siden jeg har alt kobla lysene via et relee tenker jeg i den retning at kanskje lysa ikke får nok strøm? så man napper ut ledninger og tvinner og herjer litt provosorisk for så å sette rett på batteri. funker fett som f. tiiiil det går ca 15 sekunder. så begynner begge lyktene å blinke. hurra. så nå står batteri til lading for å så teste igjen i morra for så igjen finne ut om det var strøm som mangler eller om selve xenonkittet mitt er FFF (fucked from factory) men, uansett. fikk jo tatt noen bilder mens jeg drev på i dag. og det er vel dette tråden egentlig er om. så da slenger man ut tetninger på baksiden av lykta lyktene med h1 pærene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Januar 23, 2007 lyktene med xenon kitt i ene og vanlig h1 i andre. legg merke til at lyset ser veldig gult ut med en gang man får inn xenon. lyskurven ble noe endret men fortsatt bra. er vel på grunn av at xenonpæra er sinnsykt lang. så bare vise grunnen til at jeg fikk feil kurve sist. hadde montert feil her gitt sto på left og ikke right 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...