#1 Skrevet September 3, 2006 kom til og tenke på hvordan banekjøring blir avviklet på treffene. for det første skal de som arrangerer disse treffene ha utrolig med skryt. Det jeg synes kunne hvert gjort litt anderledes er, når det skal kjøres på banen. Det er at man kanskje kunne delt bilene litt mere. dvs. at de med mye hester kjører sammen og de som har litt mere normale biler kjører sammen. synes det hadde vært litt morro. :) :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 3, 2006 Dette styrer du helt selv da. Samle sammen de du vil kjøre med og still dere etterhverandre i pitt. Og når det da er deres tur kjører du med de du selv vil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 3, 2006 kom til og tenke på hvordan banekjøring blir avviklet på treffene. for det første skal de som arrangerer disse treffene ha utrolig med skryt. Det jeg synes kunne hvert gjort litt anderledes er, når det skal kjøres på banen. Det er at man kanskje kunne delt bilene litt mere. dvs. at de med mye hester kjører sammen og de som har litt mere normale biler kjører sammen. synes det hadde vært litt morro. :) :) Det er ikke bestandig at hestekreftene er den utløsende faktoren på banekjøring, se på Andreas Westby som kjører en Golf 1 med ca. 130-40 hk han kjører fra RS4 så det gjomer etter både på Rudskogen og Våler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2006 Det er så sant, så sant, det Håkon sier, du henter mye rundetider på vekt, understell og dekk gitt, selv om hk også har en del å si da:) En ting jeg bare vil legge til, hadde vært kult om VACN hadde flere dagstreff på de forskjellige banene gitt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 4, 2006 Vil no si sjåføren utgjør mest på bane kjøringa da så lenge bilen går så kan det vær nok for de som kan å kjøre å ikke minst tør å satse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 4, 2006 Å dele i feks to "klasser" er ingen dum idè. Eg har tidlegare sendt ein mail til styret ang. dette, men fekk vel ikkje noko svar. Dele etter HK er litt vanskeleg, men dele inn etter feks som på gatebil, der ein har Gatebiler og Extremeeller noko... Klubben kan jo feks. dele etter: "hard kjøring" for sterkt modifiserte biler og for dei som er villig til å satse litt ekstra. Er jo blitt ein del biler som er laget for bane som hovedformål etterkvart "soft kjøring" for dei med orignalbiler og for dei som ser skade som heilt ualtuelt/ein katastrofe, eller rett og slett kjøre for seint Mange ulike element her og om ein har feks to køer er det jo relativt lett å arrangere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2006 2 Køer er genialt da , En med biler 50-250hk Og en med 250hk+ og andre rabbiate folk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 9, 2006 Jeg synes at man ikke skal henge seg opp i hvor mange hk man i bilen og har to køer. Burde heller legge vekt på forbebedring og effektivisering av kø og bane kjøring. Så ventetiden går ned for de som venter for å bli slept ut på. At man organisere dobbelt opp med folk slik at vi slipper 30-45 min pause mitt i beste kjøretid for at bane/vakt folka skal ha mat pause. Og organisere på sleppet bedre. Mye bra som blir gjordt men heller fokusere på organisering av banekjøring enn legge seg opp i hk antallet. Folk kjører så fort de selv vill/ ønsker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 9, 2006 Jeg synes at man ikke skal henge seg opp i hvor mange hk man i bilen og har to køer. Burde heller legge vekt på forbebedring og effektivisering av kø og bane kjøring. Så ventetiden går ned for de som venter for å bli slept ut på. At man organisere dobbelt opp med folk slik at vi slipper 30-45 min pause mitt i beste kjøretid for at bane/vakt folka skal ha mat pause. Og organisere på sleppet bedre. Mye bra som blir gjordt men heller fokusere på organisering av banekjøring enn legge seg opp i hk antallet. Folk kjører så fort de selv vill/ ønsker.. Helt enig med Hans Petter... Tror mange glemmer en vesentlig ting når det gjelder banekjøring, nemlig vekt/hk og hvilke bremser/understell man har på bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 9, 2006 2 Køer er genialt da , En med biler 50-250hk Og en med 250hk+ og andre rabbiate folk Ikke for å disse, men Andreas W. kjørte 3-4 sekunder raskere på runden enn flere RS2er (han hadde 3 stk bak seg) og enda raskere på Rudskogen... Han har forresten ca. 140 HK. (Golf 1) Så dette med å dele opp i hestekrefter og sånn tror jeg bare blir tull... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 9, 2006 Det er veldig fint at dere kommer med tilbakemeldinger. Vi trenger hjelp på treffene så det er bare å stille opp som flaggvakter og andre ting. Dette er ikke en negativ tilbakemelding men ett spørsmål om hjelp på treffene så vi kan gjennomføre de så smertefritt som mulig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 10, 2006 Hva med beste runde tider i forskjellige klasser? Er jo moro og måle seg litt mot andre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 10, 2006 Synes dette med inndeling i klasser ifm. banekjøring er en utrolig dårlig ide. Halve morroa er jo å kjøre mot biler som i utgangspunktet skulla ha rævkjørt deg:D. Ang. tidtaking: Dette er vanskelig. For noen år tilbake hadde vi VACCS-cupen, som i mine øyne var ordentlig morro. Dessverre dukker det opp en del krav som må innfris dersom man skal kjøre på tid. F.eks. krav til vognlisens og førerlisens osv. Det var nettopp dette som gjorde at man i stedet gikk over til førervurdering, ettersom banekjøringa vi har er definert som kjøretrening (der Vegtrafikkloven gjelder og høyeste tillatte hastighet i utgangspuntet er 80km/t). Heller enn å dele inn i ulike klasser ifm. banekjøring vil jeg heller mane folk til å vise hensyn. Det har vært bedre i år enn i fjor, men fremdeles finnes det en del folk som sliter hardt med S-Audi-komplekset (selv om det er gøyalt å fylle sladrespeilet deres:)). Forresten så vil jeg passe på å nevne at banekjøringa i regi av VACN er bra, uavhengig av om det er sommer eller vinter. Kjøringa er også mer kultivert enn den f.eks. er på Gatebil. Men de er enda flinkere til å vise hensyn på f.eks. Trackday.no-treff og på BugRun på Mantorp. Svenskene bruker også blåflagget, hvilket jeg ser på som en fordel. Det finnes alltid noen som må ha det inn med koldgaffel at det ligger noen bak, som blir hefta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 30, 2006 Godt og se at det er så mange som har meninger om dette. Det jeg mente når jeg begynte denn tråden var at man som det er nevnt her, "at man kunne sette opp de to rekkene slik at de som vil kjøre det remmer og tøy tåler kan stille seg i den ene, og de som tar det litt mere med ro kan ta den andre. da blir det kanskje litt jevnere kjøring og kunne vært morro og se og være med på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 30, 2006 Veldig enig i det Andreas skriver om "å kjøre med de store gutta" med masse hester!! hvordan skal vi dele i "klasser når sånn som joachim, andreas, marius og jeg kjører biler som har 115-140 hk og holder følge med biler som 600hk`s supraer... : vinke : Det vil jo bli en litt rar fordeling.. Og for oss alle er vel skader "helt uaktuelt/katastofe"... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 30, 2006 Ting er bra som de er. Bare folk bruker speil og kjører med vett så er det like morro hver gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 1, 2006 det er sant, tenkte det bare var en idee. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 1, 2006 Blåflagg er jo en ide da, synes nå det er alt for mange som ikke slipper forbi. Mange biler med 350hk++ som ikke liker å slippe forbi 200hk "klassen". Å ligge bak en annen bil 3 runder blir litt mye og fort irriterende som vi kan høre her: bråk : http://video.google.com/videoplay?docid=8554589244984795027 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 1, 2006 Veldig enig i det Andreas skriver om "å kjøre med de store gutta" med masse hester!! hvordan skal vi dele i "klasser når sånn som joachim, andreas, marius og jeg kjører biler som har 115-140 hk og holder følge med biler som 600hk`s supraer... : vinke : Det vil jo bli en litt rar fordeling.. Og for oss alle er vel skader "helt uaktuelt/katastofe"... Eg kjem ikkje til å grine på vei heim om eg får ei stripe i bakskjermen. Rulling er ein heilt annen sak. Poenget er at for min del har eg absolutt ikkje lyst til å dulte borti ein ny RS4 men om uhellet skulle være eit faktum ser eg med fordel på om det er noko som er tiltenkt banekøyreing og ikkje høyre heime i glassmonter. Forøvrig køyre ein på eiget ansvar. Om ein tar etter Gatebil og deler som Extrem og Gatebil men der ein sjølv velger kva gjeng ein vil køyre med, treng ein ikkje ta i betraktning om det er 100 eller 700hk, store eller nusselige bremser. Då blir det køyrestil og fart som er forskjell. For som nemnt, feks "Mk1 suger luft" klare seg bra i forhold til "rs kva som helst" Det er stil og kunnskap som gir fart. Men det er det samme for meg, eg køyre uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 1, 2006 Er så enig med deg kjell. Det er derfor jeg synes de kunne delt det litt opp. Slik at de som vil kjøre som villstyringer stiller seg i en rekke og de som kanskje er der litt mere for og lære bilen sin og kjenne, kan ta det litt mere me ro uten og måtte kjøre til siden på hver eneste runde da det ligger et 400hk monster eller en 140hk golf med god sjåfør fo den del, og presser i baken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 2, 2006 En ting vi må tenke på er at vi ikke driver konkuransekjøring men ferdighetstrening. De som kommer bak og kjører fortere bør slippes forbi men at vi skal ha blåflagg er jeg litt skeptisk til. Ja jeg har ligget bak biler jeg kjører fortere enn men ikke har nok pulver til å komme forbi men synes ikke vi skal tvinge disse til å slippe forbi, men at de på egenhånd kan skjønne at det beste er å slippe forbi den bilen som ligger oppå fangeren dems. Vi kan også nevne dette på førermøte at man bør slippe forbi biler som kjører fortere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 2, 2006 En ting vi må tenke på er at vi ikke driver konkuransekjøring men ferdighetstrening. De som kommer bak og kjører fortere bør slippes forbi men at vi skal ha blåflagg er jeg litt skeptisk til. Ja jeg har ligget bak biler jeg kjører fortere enn men ikke har nok pulver til å komme forbi men synes ikke vi skal tvinge disse til å slippe forbi, men at de på egenhånd kan skjønne at det beste er å slippe forbi den bilen som ligger oppå fangeren dems. Vi kan også nevne dette på førermøte at man bør slippe forbi biler som kjører fortere. Men det er jo faktiske noen som ikke slipper forbi selv etter å ha hørt dette på førermøte. Og det skaper irritasjon som fort kan gjøre at det går galt på banen, derfor må det være bedre å bruke blå flagg mener nå jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 2, 2006 Jeg er så gammel at jeg mener å huske at man brukte blåflagg før, i alle fall (eller skyldes det bare at jeg somler så fælt at jeg innbiller meg det;). Må i grunnen si meg enig med det John Arild skriver ovenfor. Vi kjører ikke løp, men derimot kjøretrening. Nøkkelen for glede på banen er å vise hensyn! Både når man kjører forbi og når man blir forbikjørt. Det er irriterende at folk ikke greier å gå av gassen i fem sekunder, så man kan komme seg forbi på en ren og pen måte. Dette er blitt sagt på hvert eneste førermøte i VACN-regi de siste 3 årene, sommer som vinter. Dog må det sies at den irritasjonen som måtte oppstå i kampens hete kjapt går over når man glir inn i depotet:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 2, 2006 helt klart et lite irritasjonsmoment. men etter som jeg har hørt har det blitt mye bedre en før, og jeg synes faktisk det veldig bra. og det på en måte kanskje bra at man blader litt for da blir det ike for mye kjemping, slik at man ender i utenfor banen. uansett skal de som organiserer har all ros, for det er et meget bra opplegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 8, 2006 Jeg syns det er supert sånn som det er nå jeg. Kommer det et " beist " bak deg, så bare slepp forbi. Å gutta bak dette skal ha all ros. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...