Passat 99mod startproblemer, hjelp ønskes!

Anbefalte innlegg

Har en kompis som trenger hjelp med bilen. Han har skrevet innlegget under.

Har problemer med å starte min VW Passat 99 mod. Det er en 1.9 TDI 99mod som har passert 185000 km. Den har original alarm/startsperre. Jeg setter nøkkel og venter til startsperre lampen har slukket og vrir om, men den starter ikke (startmotoren går ikke rundt). Jeg tenkte først at det kunne vere startsperren så jeg låste og låste opp igjen bilen, men fortsatt ingen respons. Når jeg låser opp bilen blinker blinklysene to ganger, men når jeg låser den blinker de ikke, noe som det vanligvis gjør med ett blink. Jeg har sjekket alle sikringer og alle er iorden. Har ikke hatt problemer med start før. Har alltid startet med en gang.

Noen som har vært borti noe lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som trenger hjelp med bilen. Han har skrevet innlegget under.

Har problemer med å starte min VW Passat 99 mod. Det er en 1.9 TDI 99mod som har passert 185000 km. Den har original alarm/startsperre. Jeg setter nøkkel og venter til startsperre lampen har slukket og vrir om, men den starter ikke (startmotoren går ikke rundt). Jeg tenkte først at det kunne vere startsperren så jeg låste og låste opp igjen bilen, men fortsatt ingen respons. Når jeg låser opp bilen blinker blinklysene to ganger, men når jeg låser den blinker de ikke, noe som det vanligvis gjør med ett blink. Jeg har sjekket alle sikringer og alle er iorden. Har ikke hatt problemer med start før. Har alltid startet med en gang.

Noen som har vært borti noe lignende?

Jeg har akkurat samme feil med min Tdi nå. : bh :

Fant dere feilen på denne?

Jeg skal feilsøke litt i morra, så får vi se om jeg finner ut noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Def. tenningsbakstykke, startmotor.

Hvis bilen har automatgir kan det hende automaten tror den står i gir istedenfor P eller N. Da starter den heller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge han som eier bilen som var problemet med så var det en "elektrisk dings inni tenningslåsen, var ganske stor. slitedel". :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge han som eier bilen som var problemet med så var det en "elektrisk dings inni tenningslåsen, var ganske stor. slitedel". :P

Tenningsbakstykket eller tennings/startbryter om du vil. Normal feil det ja. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

El. del tenningslås om du vil... Er i såfall ikke første bilen som rammes av feil på denne!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en kjapp undersøkelse av starterern, kunne jeg raskt konstantere kilden til startvanskene.

Denne lille rakkeren..: rolleyes

IMG_0971.jpg

IMG_0969.jpg

Kabelen var usedvanlig kort, så den har blitt slitt av pga konstant strekk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk en typisk ting som ryker på biler med tverrstilt motor. Biler med motoren på langs er ikke utsatt for dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.