Anbefalte innlegg

Har en snodig svak klonkelyd ved venstre fremhjul jeg ikke finner ut av. Høres bare i veldig lave hastigheter på ujevnt underlag når jeg kjører rett frem. Kan også få lyd når jeg ratter maks over til venstre, men usikker på om dette er samme lyden.

 

Har hatt av hjulet og vridd og slitt uten å finne ut av dette, så jeg ønsker tips til typiske svakheter jeg kan se etter. Evt. noen som kjenner igjen symptomene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner igjen symptomene, ja. Har samme på A6-en min, men har heller ikke klart å finne ut av det. Har mistanke om at det kan være endeleddet til styrestaget, men det virker fast når jeg drar i det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner igjen symptomene, ja. Har samme på A6-en min, men har heller ikke klart å finne ut av det. Har mistanke om at det kan være endeleddet til styrestaget, men det virker fast når jeg drar i det.

 

Hehe, kjent fenomen, akkuratt det samme som min, begynte her om dagen, og jeg trodde det var øvre fremme endeledd, men det sitter tight, og jeg har fortsatt ikke funnet ut hva det er :confused:

 

Gjelder S4 B5 her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få kontrollert bærearmene, garantert slakk i multilink!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nettopp min b6 inne på 90000 servce med samme problem.

 

Løsning: eine bærekula blir skifta og vips så er problemet borte.

 

Er ikkje heile dette eit velkjent fenomen på b5 om det a4 / s4 måtte være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ta og sjekke drivledd, var indre på min som var gåen, eller sjekk styrestaget

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Multilink på B5 karosseriet er en svakhet. Blir fort slakk i bærearmer og endeledd på disse + lenkarmer for stabstag. I alt 10 forskjellige armer/stag som kan lage lyd + 2 endeledd. Vanskelig å finne uten litt know how.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Multilink på B5 karosseriet er en svakhet. Blir fort slakk i bærearmer og endeledd på disse + lenkarmer for stabstag. I alt 10 forskjellige armer/stag som kan lage lyd + 2 endeledd. Vanskelig å finne uten litt know how.

 

 

Finner de ut dette på EU kontroll hvis det er slakk i noen av armene?

Får man 2er feil på det? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner de ut dette på EU kontroll hvis det er slakk i noen av armene?

Får man 2er feil på det? : klø :

 

Ja til begge deler om kontrolløren er nøye. Det er derimot ikke sikkert at det er så mye slakk i den at den skal beregnes som feil på en eu kontroll. Lager nok lyd ei stund før den vil bertegnes som feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde av hjulet i går, men selvfølgelig var lyden borte, så hjalp ikke å høre etter dette.

 

Prøvde å lokalisere noe som var så løst at det klonket når jeg brøt på det, uten hell. Der jeg fant mest slakke, var nedre bakre bærearms innfestning mot chassiet. Her kunne jeg lett flytte armen i alle retninger, og gummibitene pilene peker på er helt løse! Er dette riktig? Det er ikke løst i den forstand at det er "dødgang", bare lett å flytte på.

 

Så også sprekker i indre innfestning på lenkarmene oppe, men tror ikke det er nok til å lage slike lyder jeg har. Gode ideer mottas!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme symptomer på min s4 og......Er nok ett av stagene som lager lyd,sannsynligvis det du har tatt bilde av...... Men hvorfor skifte bare ett og ett.....? Jeg kjøpte ett komplett forsterket kit hos fastone.se, til en fornuftig pris....Istedenfor å kjøpe ett og ett stag hos vw-audi,med 3 mnd mellomrom,det vil i lengden være dyrere....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har egentlig tatt samme konklusjon selv. Ville bare sjekke om det var noe "spesielt" først. Bilen har gått 140K km nå, så bytte ett stag er vel å "pisse i buksa".

 

Fikk også tips om forsterket kit fra Febi Bilstein. http://www.febi.com/ . Dette koster 5000,- svenske på tilbud i Gøteborg, og de skulle bare ha 6200,- ferdig montert(!). Noen som kjenner til disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til akkurat det merke....

Men 6200,- ferdig montert er billig.En del arbeid....Veit ikke om det inkluderer endeledd,men da må også hjulkontroll tas.....Kitet fra fastone.se(er vel Meyle) har endeledd,måtte derfor ta 4hjulskontroll etter å ha byttet.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.