Noen andre som sliter med godkjenning av H&R Senkesett på S4 (C4)

Anbefalte innlegg

Lurte bare på om noen andre her har noe erfaring ang. godkjenning av senkesett på C4 Quattro??

 

Jeg fikk ikke senkesettet godkjent pga. at i vognkortet står d at tilatt totalvekt på bakaksel er 1200kg, mens på papiret til senkesettet (TUV) står d at tilatt totalvekt er 1050kg. på bakaksel. I TUV-papiret står d også at senkesettet er TUV godkjent på Audi C4 Avant Quattro, Både 100 å S4, 1990-1994. Skjønner lite av dette?? Har vært borti akkurat sammme problem på en 100 en gang tidligere, men kommer ikke på om d var H&R..

 

Kom gjærne med egne erfaringer...

 

Mvh.Tom E. Mathisen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min gikk rett igjennom med H&R, lurer på om de satt ned max vekt på bakaksel i nye vognkortet slik det står i tuv du skal gjøre, kan sjekke når eg er hjemme fra nordsjøen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problemos hos meg med H&R

Max bakaksel vekt ble redusert men 50 kg. (ca... husker ikke helt)

Har sedan jeg...

Ingen diskusjon.... gikk glatt igjenom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva som skal til for å få redusert totalvekt på bakaksel da?? De på biltilsynet var iverfall ikke intrisert...

 

takk for svar...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på biltilsynet de gjore det...

Viste bare bilen, og TUV papirer på biltilsynet.

Han sjekket nr på fjærer opp mot TUV osv

Så sa han at jeg ikke kunne ha med meg så mange fjortisser lenge. (som en fleip) pga bakakselvekten ble redusert. Så gikk han inn på hiddenen og tastet inn noe geier der. Så var alt i orden. En uke senere fikk jeg nytt vognkort. Kan scanne inn den delen med H&R godkjeningen og vekten. Så har du noe vise til biltilsynet hos deg! :)

 

 

Veldig grei kar som godkjente bilen, han skrev felgene også inni vognkortet så slapp jeg og bestille ny time for det og sa han! :)

 

Dette var på Setesdal Trafikkstasjon på Evje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min A6 c4 gikk også rett gjennom med H&R fjører.

Hadde Dekra papirer på alt så biltilsynet kunne ikke si noe på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på biltilsynet de gjore det...

Viste bare bilen, og TUV papirer på biltilsynet.

Han sjekket nr på fjærer opp mot TUV osv

Så sa han at jeg ikke kunne ha med meg så mange fjortisser lenge. (som en fleip) pga bakakselvekten ble redusert. Så gikk han inn på hiddenen og tastet inn noe geier der. Så var alt i orden. En uke senere fikk jeg nytt vognkort. Kan scanne inn den delen med H&R godkjeningen og vekten. Så har du noe vise til biltilsynet hos deg! :)

 

 

Veldig grei kar som godkjente bilen, han skrev felgene også inni vognkortet så slapp jeg og bestille ny time for det og sa han! :)

 

Dette var på Setesdal Trafikkstasjon på Evje

 

Hmm... høres veldig rart ut, for nå har jeg har snakka med 3 stk. på biltilsynet her i Trondheim å de nekte å skriv ned vekt.. skjønner ingenting jeg nå... men nå har jeg som du sier noe å vise dem..

 

Tusen takk for hjelpa:)

 

Mvh Tom E. Mathisen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... høres veldig rart ut, for nå har jeg har snakka med 3 stk. på biltilsynet her i Trondheim å de nekte å skriv ned vekt.. skjønner ingenting jeg nå... men nå har jeg som du sier noe å vise dem..

 

Tusen takk for hjelpa:)

 

Mvh Tom E. Mathisen

Du har jo uansett noe å vise til,bare henvis til reg-nummer på bilen hans. Godkjenner det de en plass så kan de nesten ikke nekte en annen plass. Men Biltilsynet operer visst med "egne" regler enkelte plasser virker det som : rolleyes De tolker jo regelverket på 10 million måter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regnr og kopi av siste side av vognkort sendt på PM! :)

 

Håper dette ordner seg for deg nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka med biltilsynet ang. nedskrivning av vekt på bakaksel idag, d gikk ikke så bra. Jeg sa at jeg viste om flere som har godkjent samme bil med samme fjærer, og at jeg til å med har kopi av vognkortet til en som har d godkjent, men da sa de at det biltilsynet som gjorde d, gjorde feil. D vil jo si at det er forskjell på regler etter hvor du drar henn d??? Bynner å bli irritert på disse folka nå, de er så utrolig vanskelig å ha med å jør til tider...

 

De sa åsså at d er kun importør som kan skrive ned vekt. Noen her på forumet som har jort d noen gang??

 

Mvh. Tom Erik Mathisen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde skjønt det om det var snakk om å skrive *opp* vekt, men å skrive vekt *ned* skulle da ikke være så umulig? Er jo bare snakk om å ikke kunne laste bilen så tungt som før, så...

 

Spør hva i forskriften de henviser til, så kan man finne en løsning..

 

Bakakselvekt på bilen min ble skrevet ned fra 910 kg til 800 kg i forbindelse med godkjenning av senkesett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde skjønt det om det var snakk om å skrive *opp* vekt, men å skrive vekt *ned* skulle da ikke være så umulig? Er jo bare snakk om å ikke kunne laste bilen så tungt som før, så...

 

Spør hva i forskriften de henviser til, så kan man finne en løsning..

 

Bakakselvekt på bilen min ble skrevet ned fra 910 kg til 800 kg i forbindelse med godkjenning av senkesett..

 

Ja, d samme sa jeg til han på biltilsynet å, "det er jo snakk om å skrive ned vekt, ikke opp??" men han sa at d spiller ingen rolle om du skriver opp eller ned. Latterlig.. Var du i her i Trondheim å godkjente senkesettet ditt?? Han figuren sa nemlig d åsså at: d svaret du har fått i region-midt, er d riktige svare" Helt fjernt, akkurat som om at d er forskjell på godkjenning her i forhold til andre steder i landet... Var d biltilsynet som skrev ned vekta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, på min var det gjort da jeg kjøpte bilen. Har godkjent senkesett et par ganger på andre biler, men det har vært hjemme, altså i Hamar/Elverum.. :)

 

Jeg hadde også skjønt det om bilen var varebil siden de MÅ ha totalvekt over 2200 kg for å være godkjent som varebiler, men når den har hvite skilter må jeg si jeg ikke ser problemet helt..

 

Beste råd jeg kan komme på må være å prøve på en annen trafikkstasjon..

 

På S4'en jeg hadde godkjente kontrolløren senkesettet uten å skrive ned vekt, forresten.. Selv om den egentlig skulle nedskrives. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D vil jo si at det er forskjell på regler etter hvor du drar henn d???

 

De sa åsså at d er kun importør som kan skrive ned vekt. Noen her på forumet som har jort d noen gang??

 

Mvh. Tom Erik Mathisen

Reglene er like, tipper det her er snakk om at noen ikke kan alle reglene, og dersom det er slik at at det kun er importøren som kan sette ned vektene, så er det ikke snakk om feiltolking av reglene, da er det snakk om at de som har godkjent det har gjort en feil på de andre bilene.

Og jeg ville vært forsiktig med å vifte med vognkort på biler som det er godkjent på, dersom det viser seg at dette ikke skulle blitt gjort. Hvem vet om dem da trekker tilbake godkjenningen til de bilene som har fått det godkjent.

 

Vil anbefale deg å lese litt i Kjøretøyforskriften og se om du finner noen paragrafer angående dette, slik at du kan henvise til at det skal holde med TUV-papirer (evt det motsatte, at det kun er importøren som kan dette). Du kan også be om henvisning til hvilken paragraf han bruker når han sier at kun importøren kan gjøre dette. Da vet du nøyaktig hva han sier, ig kan forholde deg til regelverket, ikke til åssen han formulerer seg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet med senkesettet på Bora'en. Jeg forsøkte å få det godkjent hos biltilsynet på Jessheim. Fikk akkurat samme problem med at det var litt lavere tillatt bakakselvekt i TUV papirene. Jeg fikk da opplyst om at fabrikken eller importøren måtte godkjenne dette. Klarte å få tak i et skriv hvor importøren Møller skrev at fabrikken ikke hadde noe i mot at bakakselvekten ble redusert.

 

Da jeg viste sjefen "Ashim" dette skrivet og spurte om det nå var i orden eksploderte han bokstavelig talt. Han sa at dem ikke kunne drive å senke og heve vektene fordi det var snakk om avgifter. Han sa også at det måtte typegodkjennes for at dem skulle godkjenne det. Fikk ikke sagt så mye for jeg ble helt paff av oppførselsen og alt det tåpelig han kom med.

 

Jeg tok etterhvert kontakt med trafikksjefen på biltilsynet på Økern og for dem var det ikke noe problem å senke bakakselvekten. Jeg kunne allikevel selvsagt ikke ta etterkontrollen hos dem.

 

Sier bare en ting og det er at statlig eierskap ikke fungerer! Bare tenk også på den latterlige omregistreringsavgiften osv osv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[quote

Og jeg ville vært forsiktig med å vifte med vognkort på biler som det er godkjent på, dersom det viser seg at dette ikke skulle blitt gjort. Hvem vet om dem da trekker tilbake godkjenningen til de bilene som har fått det godkjent.

 

QUOTE]

 

Vil bare si at jeg har ikke vist vognkortet eller noe som har med den andre bila å gjøre på biltilsynet, for å bekrefte d så d ikke blir noen spekulasjoner her. Det jeg sa var et jeg vet om flere å har kopi av et vognkort der det samme sette var godkjent med nedskrevet vekt.. Dessuten var vognkortet sesurert der reg.nr å chassinr. står..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessuten var vognkortet sesurert der reg.nr å chassinr. står..:)

 

 

:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.