Forskjellige delenummer på samme del?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg forvirret! : klø :

AC kompressoren på min A6 95 2,5TDi er tatt kvelden og i den forbindelse holder jeg på å skaffe meg en brukt en.

Delenummeret på denne i følge Etka er 4A0 260 805 AH

Sjekket på min egen og den er 4A0 260 805 AD

En kammerat av meg som har samme motorkode 4A0 260 805 E

Vært i kontakt med en her på forumet og den ender på noe annet igjen.

Snakket med noen på møller for å høre om dette gikk om hverandre men han viste ikke, rådet jeg fikk derifra var å se om rørtilkoblingene så like ut.

 

Snakket med en tredje mann som selger brukte deler på nett og han mente at noen deler forandre delenummer ut i fra årsmodell selv om det fysisk er samme delen.

 

spørsmålet mitt da er om jeg kan være sikker på at den passer selv om de to siste bokstavene ikke stemmer med den jeg har, forutsatt at den jeg kjøper kommer fra samme motorkode som er AEL???

 

Litt dumt å bruke noen tusenlapper på en del som ikke passer . . . .

 

 

På forhånd takk for alle svar!

 

Chris

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye, mail er sendt!

 

hvis det er der originaldeler så må jeg si det er billig!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den hender titt og ofte at delenr blir nummeroverført til nye delenr, vet ikke grunnen til dette.. kan være det som har skjedd i ditt tilfelle..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved å slå inn det nummeret du har på din originaldel på akte s TVN sider kan du søke på hvilke VAG modeller den delen passer på. I tillegg burde de se på Mnet e.l om delen er blitt nummeroverført til et annet delenr.

 

Be folka hos Møller gjøre dette. Hvis de ikke allerede har forsøkt da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den hender titt og ofte at delenr blir nummeroverført til nye delenr, vet ikke grunnen til dette.. kan være det som har skjedd i ditt tilfelle..

Ny lprodusent av delen eller ny forbedret utgave av delen er noen av grunnene....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke helt sikker på hva dem gjorde, men jeg skal snakke med og be dem gjøre det! er greit å være sikker på at ting passer uten for mye modifikasjoner!

 

så langt har jeg funnet ut at to av dem passer om hverandre -AH og -AD, det som skiller dem er forskjellig cluch.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.