Anbefalte innlegg

Har vært fornøyd med mine Lesjøfors 40mm fjærer helt til nå egentlig...

 

Men saken er at nå subber det som bare det bak...det var litt ifjor sommer (sommerdekka) men veldig mye nå...

Er det normalt at fjærer blir så myke på 2 år og under 19000km?

Innbiller meg at bilen faktisk ser litt sigen ut bak...og jeg kjører ikke mye med folk i bilen og har ikke en tung stereo...

 

Skal prøve å sende en mail til leverandøren, men nå jakter jeg på fjærer som er 30mm og av BRA kvalitet...dvs som folk har GODE erfaringer med...Og hvor de kan kjøpes....

 

Skal selvfølgelig se hos NBS osv...men trenger noen gode råd på veien her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser NBS har Weitec...erfaringer med disse? (er 40mm da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva med HR..?.Carstyling har en grei pris på de...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Billige" sett har vel en tendens til å synke sammen. Om Lesjøfors er et billigmerke veit jeg ikke men. De andre du nevner veit jeg lite om.

 

På jobben ( vag verksted ) monteres evt. Eibach 30 mm hvis kunde bestiller bilen med senkesett. Dette forhandler iallefall vi og anbefaler til våre kunder. Prisene ligger vel på mellom 2-4000 kr. CA....:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, vet om Eibach og Møller, vurderte det da jeg monterte for 2 år siden. Men nå er det slik at Eibach er så sære at de ikke kan selge meg 2 stk fjærer til å ha bak...ifølge Møller....Utrolig kjipt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det ikke justerbart til bilen din, da? : klø :

Må da være løsningen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, vet om Eibach og Møller, vurderte det da jeg monterte for 2 år siden. Men nå er det slik at Eibach er så sære at de ikke kan selge meg 2 stk fjærer til å ha bak...ifølge Møller....Utrolig kjipt!

 

Om du skal bytte , MÅ du bytte alle 4 , er ikke godkjent med forskjellig fjærer foran og bak !

 

jeg ville valgt H&R 30mm , skal sette på dette på min kones polo til våren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva med HR..?.Carstyling har en grei pris på de...

 

Jeg har H&R 40 mm senkefjærer og er utrolig fornøyd! Anbefales.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal bytte , MÅ du bytte alle 4 , er ikke godkjent med forskjellig fjærer foran og bak !

 

jeg ville valgt H&R 30mm , skal sette på dette på min kones polo til våren

 

Mener du forskjellig merke?

 

Pga høyden kan ikke ha noe å si vel?

 

Selges jo 60/40kit bl a....

 

Justerbart er helt uaktuelt pga pris... Skal ikke ha doningen lenge nok til at det er aktuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du forskjellig merke?

 

Pga høyden kan ikke ha noe å si vel?

 

Selges jo 60/40kit bl a....

 

Justerbart er helt uaktuelt pga pris... Skal ikke ha doningen lenge nok til at det er aktuelt.

 

Ja mener selvsagt forskjellige merker... 60/40 senk er det jo mange som leverer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og et spm til; må jeg på biltilsynet og godkjenne 30mm inn i vognkortet når bilen er godkjent med 40mm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og et spm til; må jeg på biltilsynet og godkjenne 30mm inn i vognkortet når bilen er godkjent med 40mm?

 

Sannsynligvis ja...Da biltilsynet er veldig opptatt av antall vindinger det er på fjærene og at tallene som står på fjærene er riktig oppimot tuv papirene.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke Møller eller Eibach som er sære fordi dem ikke vil selge deg 2 fjærer, på samme måte du ikke kan gå inn på en butikk og si at du bare vil ha den ene sjokoladen som ligger i en top-ris. Tüv godkjenninga følger produktet, og en kan ikke blande dette sammen. skal du bytte fjærer til en annen leverandør må du godkjenne bilen på ny i utgangspunktet. MEN jeg tror neppe det er noen som bryr seg om det, dem ser at bilen er senka og det står skrevet i vognkortet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner det med TUV...tenkte ikke på det.

 

Saken er nå slik at jeg har snakket med Rodin som jeg kjøpte dette hos.De sa at dette var rart og at Lesjøfors er et veldig bra merke som de selger mye av og som lager fjærer for flere bilmerker og diverse. De satte meg i kontakt med Lesjøfors direkte. Foreløpig status er da at de var veldig hyggelige og sa at dette skal ikke skje. Så jeg skulle måle senter-skjermkant og sende de mål.Jeg sa at jeg kunne sende bilder også, så nå er mål og bilder sendt+litt skryt av kundebehandling og at jeg er club medlemm osv. Håper de godtar dette slik at de sender meg 2 nye og jeg sparer masse penger på nytt senkesett, montering,forstillingskontroll og turen på biltilsynet...

 

Så da er det bare å vente spent på svar fra nabolandet på Mandag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jippi...jeg får nye bakfjærer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Lesjøfors har kongeservice!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.