#1 Skrevet September 5, 2006 kan noen fortelle meg hvorfor det er to oljetrykksbrytere på 5"er 136hk? en svart 0,15-0,45bar og en hvit 1,8bar+-0,2? hva trengs to til, holder vel med en??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2006 Det står forklart slik i Haynes-boka for Type 81 & 85: Later models are fitted with an optical and acoustic oil pressure warning system. When the oil pressure is below 0.3 bar the warning light is switched on. When the oil pressure drops below 1.8 bar at engine speeds above 2150 rpm the warning light comes on, and in addition, a buzzer sounds. Jeg har aldri hørt noen denne buzzeren i min bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2006 hei, har problem med coupe typ85 q. puttet i en s2 motor i bilen og flytta over oljetrykk følere fra gamle motoen. alt fungerer greit, helt til motor blir var og går på tomgang. da begynner "buzzer" og skrike etter oljetrykk. har målt oljetrykket til 2,8bar ved tomgang og varm motor. er litt opp og ned med denne sirena da, men hyler stortsett hver dag. har forresten prøvd å sette inn nye oljetrykks brytere og men uten hell. noen tips? bruke orig s2 følere blir vel feil??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2006 hei, har problem med coupe typ85 q. puttet i en s2 motor i bilen og flytta over oljetrykk følere fra gamle motoen. alt fungerer greit, helt til motor blir var og går på tomgang. da begynner "buzzer" og skrike etter oljetrykk. har målt oljetrykket til 2,8bar ved tomgang og varm motor. er litt opp og ned med denne sirena da, men hyler stortsett hver dag. har forresten prøvd å sette inn nye oljetrykks brytere og men uten hell. noen tips? bruke orig s2 følere blir vel feil??? Opp igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 26, 2006 ingen som vet noe, trenger tips..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...