Anbefalte innlegg

Tenkte å bytte fra min 7a til en aan. Hva må jeg ha av deler for å foreta et slikt bytte? Hva må til for at jeg skal få kjørecomputer etc til å virke? Vil ekstramålerne i midtkonsollen fortsatt være brukbare? Noen som har tips evt triks jeg kan gjøre for å få det til å se "orginalt" ut. Uten å ribbe hele bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å bytte fra min 7a til en aan. Hva må jeg ha av deler for å foreta et slikt bytte? Hva må til for at jeg skal få kjørecomputer etc til å virke? Vil ekstramålerne i midtkonsollen fortsatt være brukbare? Noen som har tips evt triks jeg kan gjøre for å få det til å se "orginalt" ut. Uten å ribbe hele bilen?

 

 

Kjørecomputer fikser du lett på den du har. Er bare å koble på èn kabel. :) Antar det blir det samme når du bytter motor, men det er jeg usikker på. Dette er en gul singelplugg med en lilla klamme på, og henger under sparkepanelet under dashbordet. Om du finner den er det bare å koble ivei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørecomputer fikser du lett på den du har. Er bare å koble på èn kabel. :) Antar det blir det samme når du bytter motor, men det er jeg usikker på. Dette er en gul singelplugg med en lilla klamme på, og henger under sparkepanelet under dashbordet. Om du finner den er det bare å koble ivei.

 

Vil det si at hvis jeg kobler på denne får jeg vite bensinforbruket etc ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det si at hvis jeg kobler på denne får jeg vite bensinforbruket etc ?

 

 

Ja, har gjort det på min. Du MÅ ikke ha hendelen, du kan lage egne knapper, er bare vanlige trykknapper. Selve kjørekomputeren er en del du lett bytter ut. Sitter festet med to skruer. Det som er av info er følgende:

 

Forbruk pr 30M, (Altså hvor mye bilen bruker pr mil hele tiden, ikke gj. snitt)

Antall liter bensin som er brukt siden bilen ble startet,

Hvor mange kilometer man kommer på bensinen man har på tanken basert på gj. forbruk pr mil, denne gir også varsel når du kommer mindre enn 5 mil på bensinen du har på tanken.

Timer som går når motoren går(og blinker når det har gått to timer. Tid for pause :P),

Gjennomsnittlig forbruk,

Gjennomsnittlig snittfart.

 

Alt dette fungerte og viste riktige verdier uten at jeg trengte å gjøre noen instillinger. Har skjekket med å kjøre en stund for så og etterfylle bensin..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg ha kjørecomputer fra samme bil som jeg har. Som har lik tankstørrelse etc? Feks s2 coupe?

 

Men nå skal vel jeg bytte motor. Så regner med jeg får alle detaljene på kjørecomputern intakte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

faen skaffe meg dette jeg også, er lei av at det IKKE er varsel for lite bensin..er jo latterlig når peugeoten min fra 1987 har dette :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

faen skaffe meg dette jeg også, er lei av at det IKKE er varsel for lite bensin..er jo latterlig når peugeoten min fra 1987 har dette :/

 

Vet så er målern på coupe'n så latterlig dårlig. går skamfort ned på rødlinja. så holder den seg der alt for lenge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.