Anbefalte innlegg

Må man betale noe moms/toll på styling fra utlandet?

Noen som har handlet på http://www.seidel-tuning.de ???

Noen erfaringer?

Jeg vurdere å kjøpe en Seidel bakfanger til min Audi 90Q

Er det biligere å handle der enn på hos norske firma??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De gangene jeg har handlet fra USA og UK har jeg måttet betale toll (24% av salgsummen) :mad:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Inge Seljelid

Må man betale noe moms/toll på styling fra utlandet?

Noen som har handlet på http://www.seidel-tuning.de ???

Noen erfaringer?

Jeg vurdere å kjøpe en Seidel bakfanger til min Audi 90Q

Er det biligere å handle der enn på hos norske firma??

jepp, er redd for det. 24 % mva, men før du handler ber du tyskeren trekke av tysk mva (mvst.)

Såmå du inn å få forenklet tollbehandling på sakene, og dette koster 200 kr..så mva (delepris + frakt) + forenklet tollbehandling.

Handlet fra Dietrich tuning..forholdsvis greit. Sendte feil fanger til meg, men de ordnet opp til slutt, så..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du handler fra utlandet, så få avsenderen til å legge ved en kvittering på LANGT lavere sum enn det varen egentlig koster. Da blir moms og tollavgiften også sterkt redusert, da de ofte beregner den ut fra kvitteringen/faktura.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

jepp, er redd for det. 24 % mva, men før du handler ber du tyskeren trekke av tysk mva (mvst.)

Såmå du inn å få forenklet tollbehandling på sakene, og dette koster 200 kr..så mva (delepris + frakt) + forenklet tollbehandling.

Handlet fra Dietrich tuning..forholdsvis greit. Sendte feil fanger til meg, men de ordnet opp til slutt, så..

jeg forhørte meg med flere tyske firma når jeg kjøpte meg KW, fikk da til svar at skal en får trekke av tysk mva så må en kunne oppgi et mva nummer (altså orgnummer til et firma)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av morten stensland

jeg forhørte meg med flere tyske firma når jeg kjøpte meg KW, fikk da til svar at skal en får trekke av tysk mva så må en kunne oppgi et mva nummer (altså orgnummer til et firma)

Da jeg fikk fangeren min, og var på tollen med denne, sa toll-mannen at den tyske mva som jeg hadde betalt for, var helt unødvendig at tyskeren hadde satt på, da delen ble exportert. Hadde delen blitt solgt til meg, i tyskland, og hentet av meg i tyskland, så hadde den tyske mva vært riktig å betale, for så å få igjen på grensa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte holdere til tåkelys fra England, kostet ca 700.-, måtte betale 110kr i toll, glemte selvfølgelig det, fikk purring på 600.- :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer varene til deg, eller må du hente de noen plass og ordne med toll selv??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Inge Seljelid

Kommer varene til deg, eller må du hente de noen plass og ordne med toll selv??

Varene kom til rett meg, det lå med en lapp som du skulle ta med til posten, for å fortolle, men den rotet jeg selvfølgelig bort. Så fikk jeg purring og beskjed om at framtidige pakker kunne hentes på toll lagret i Oslo!! Flott, siden jeg bor i motsatt del av landet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjøpte foringer fra England for 2 år siden mener jeg å huske at jeg fikk en giro fra posten på toll og postgebyret. 150 spenn for å sprette pakka og teipe den sammen igjen skulle de ha! Røveri er det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Når jeg kjøpte foringer fra England for 2 år siden mener jeg å huske at jeg fikk en giro fra posten på toll og postgebyret. 150 spenn for å sprette pakka og teipe den sammen igjen skulle de ha! Røveri er det!

Helt enig med deg der Per!

Hvorfor i svarte må jeg i mitt tilfelle betale 110kr bare fordi jeg får en pakke fra et annet land(Måtte ut med 600 til slutt)

Har en søster som bor i Ipswich, hver forba... gang vi skal sende henne en pakke, må vi nærmest "jukse" for å slippe toll på sjokolade og Donald!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

faktisk så har porten "tatt seg sammen", og skal ikke lenger ha 150 får å sprette pakker, men 70kr for pakker under 1000 lappen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sannelig bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.