#1 Skrevet September 5, 2006 Ser en advarsel fra Møller i nyhetsarkivet, hvor de hevder at der har vært mye skader på drivverk pga effektøkning ved chiptrimming. Er drivlinjen på bilene så svak , at slik trimming er uansvarlig ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2006 Det er vel Automatkassene som liker økningen i dreiemoment svært dårlig de tenker på. Mulig det er slik på manuell-kassene også, men det tror jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 5, 2006 Har også i det siste hørt rykter om problemer med DSG-kasser i USA, og det som går igjen er for høyt dreiemoment. VW/Audi leverer ingen biler med mere enn 350 Nm i kombinasjon med DSG, så det virker som om det er grensen på den kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 6, 2006 Etter hva jeg har sett så leverer vel TS og diverse tuning-firmaer chip med newton-begrensning på for dsg-kassene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 6, 2006 Takker for innput. da ser det ikke ut som det vil være noe problem for meg å chippe, da min bil er 6 trinns manuell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 6, 2006 Har også i det siste hørt rykter om problemer med DSG-kasser i USA, og det som går igjen er for høyt dreiemoment. VW/Audi leverer ingen biler med mere enn 350 Nm i kombinasjon med DSG, så det virker som om det er grensen på den kassa. max dreimemoment på DSG ligger på rundt 350nm.. derfor 2 liter 170 tdi bare har 350 nm..for at de som har råd til så dyr bil vil jo helst ha automat.. det er jo selvfølgelig noe slingrinsmon, men ville ikke presset for mye nm på de DSG kassene..ny koster 50 000.. men kan love at passat med 2 liter 170 tdi går som en kule:) det er en nyyyydelig bil å kjøre: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 6, 2006 max dreimemoment på DSG ligger på rundt 350nm..derfor 2 liter 170 tdi bare har 350 nm..for at de som har råd til så dyr bil vil jo helst ha automat.. det er jo selvfølgelig noe slingrinsmon, men ville ikke presset for mye nm på de DSG kassene..ny koster 50 000.. men kan love at passat med 2 liter 170 tdi går som en kule:) det er en nyyyydelig bil å kjøre: rock : 50 000 var jo billig.. onkelen til søskenbarnet mitt måtte bytte tip'en i allroaden og det kom på 120 000 med arbeid.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 28, 2007 max dreimemoment på DSG ligger på rundt 350nm..derfor 2 liter 170 tdi bare har 350 nm..for at de som har råd til så dyr bil vil jo helst ha automat.. det er jo selvfølgelig noe slingrinsmon, men ville ikke presset for mye nm på de DSG kassene..ny koster 50 000.. men kan love at passat med 2 liter 170 tdi går som en kule:) det er en nyyyydelig bil å kjøre: rock : Er alle DSG kasser like? Sitter å tenker på en 105 hk tdi DSG. Ved chip ifølge TS så blir det 144hk-325NM. Det jeg lurer på da er om kassa tåler det? Eller er DSG kassa på 105 hk biler svakere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 28, 2007 Tror det skal være samme kassa. Men det er på vei en 7-trinns DSG med tørrsump og max 250 Nm for mindre motorer (TSI etc), har jeg lest. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...