#1 Skrevet September 5, 2006 Bilen det gjelder er en Audi S4 2,2T 93.Mod. Målet er og få bak diffen til og forbli innkoblet etter at knappen er trykkt, etter at 30km/t er passert. Har set biler som har dette, bla. på en Grønn S2 fra ES-Tuning i full fres på en våt ACR. Jeg vet at dette kan løses ved og koble ut speedometeret, men er det mulig og få dette til uten det? Hva skjer egentlig der bak når knappen trykkes og hva er forskjellen når man da passerer de "magiske" 30 km/t? Mvh Håvard Bang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2006 Bilen det gjelder er en Audi S4 2,2T 93.Mod. Målet er og få bak diffen til og forbli innkoblet etter at knappen er trykkt, etter at 30km/t er passert. Har set biler som har dette, bla. på en Grønn S2 fra ES-Tuning i full fres på en våt ACR. Jeg vet at dette kan løses ved og koble ut speedometeret, men er det mulig og få dette til uten det? Hva skjer egentlig der bak når knappen trykkes og hva er forskjellen når man da passerer de "magiske" 30 km/t? Mvh Håvard Bang Easy to fix Opp med baksetet........så finner du abs-hjernen og klipper den blå/hvite ledningen og isolerer de to endene. VIPS har du sperre HELE tiden. Men OBS: ræva kommer FORT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 5, 2006 Easy to fix Opp med baksetet........så finner du abs-hjernen og klipper den blå/hvite ledningen og isolerer de to endene. VIPS har du sperre HELE tiden. Men OBS: ræva kommer FORT YES! Jeg gleder meg til snøen kommer! Vil det da si, at man har sperre hele tiden, så lenge knappen er trykkt, eller at man har den inne konstant uansett tilstand knapp? Mvh Håvard Bang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2006 Har da sperre så lenge knappen er trykkt inn.. Hva skal man med snø?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 6, 2006 YES! Jeg gleder meg til snøen kommer! Vil det da si, at man har sperre hele tiden, så lenge knappen er trykkt, eller at man har den inne konstant uansett tilstand knapp? Mvh Håvard Bang har gjort det samme på min, funker som en drøm;) men en annen ting når vi er inne på dette.. er det veldig stor slitasje på drivverk hvis man kjører med sperra inne hele tiden når man f.eks kjører på bane noen runder? (våt/tørr asfalt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 6, 2006 Har da sperre så lenge knappen er trykkt inn.. Hva skal man med snø?? Hehe, ja.... Hva er det som skjer i bak diffen når denne knappen låses? Låses den 100% eller er det en diff.brems/clutch som kobles inn? Hvordan er det slitasjemessig med innkoblet diff, regner med at diffen som resten av drivverket i Audi tåler en støyt. Tror Inginørene som laget drivverket forvekslet noen desimaler når de beregnet effektbelastning på drivverket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 6, 2006 Bakdiffen låses 100%, det er ingen brems-funksjon som kobler inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 6, 2006 Easy to fix Opp med baksetet........så finner du abs-hjernen og klipper den blå/hvite ledningen og isolerer de to endene. VIPS har du sperre HELE tiden. Men OBS: ræva kommer FORT Dette skal gjøres i morgen. Har ikke vært under bak-sete og tittet før. Er det noe spesiell merking på abs-hjernen, eller skjønner du det automatisk hvilken der er når du for fjernet sete? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 7, 2006 Dette skal gjøres i morgen. Har ikke vært under bak-sete og tittet før. Er det noe spesiell merking på abs-hjernen, eller skjønner du det automatisk hvilken der er når du for fjernet sete? ABS-hjerna ligger sågodt som midt under baksetet. Jeg fant iallfall min fort........og skjønte med en gang hvilken ledning det var snakk om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 8, 2006 Dette skal gjøres i morgen. Har ikke vært under bak-sete og tittet før. Er det noe spesiell merking på abs-hjernen, eller skjønner du det automatisk hvilken der er når du for fjernet sete? er veldig lett og finne, og klipper du feil ledning så merker du nok det på ett eller ennet: haha : neida, kurrant og finne, mener det er samme boks som to slanger kommer ut av.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 8, 2006 Da kan vi vel trygt legge til; "de som skal kjøpe S4, ta opp sofaen bak, se om ABS-ECU har vært herja med, hvis ja, drit i å kjøp da dette beviser at bakdiff har vært brukt til noe den ikke skal brukes til" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 4, 2007 Men får bumpe igjen spm til Eirik jeg da: Er det veldig stor slitasje på drivverk hvis man kjører med sperra inne hele tiden når man f.eks kjører på bane noen runder? (våt/tørr asfalt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 15, 2007 Men får bumpe igjen spm til Eirik jeg da: Er det veldig stor slitasje på drivverk hvis man kjører med sperra inne hele tiden når man f.eks kjører på bane noen runder? (våt/tørr asfalt) Fikk du svar her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 15, 2007 Nei, gjorde nok ikke det. Og har heller ikke prøvd, men jeg vet mikkel fint kan ta piruetter med sin 200 som er orginal, og med sperra inne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 15, 2007 Fikk du svar her? Fikk ikke noe svar her nei, har brukt den litt for å spinne piruetter og rundt i rundkjøring osv men ikke mer enn det:) Skal testes på bane i løpet av sommeren så da får vi se hva den tåler, tenkte jeg skulle prøvd med sperra på på våler på lørdagen, men da jeg kjørte regna det som bare det så da var det glatt nok uten;) Men ut i fra andres efaring så virker det som om sperra fint tåler mange runder på bane uten problemer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 15, 2007 jada, noen runder på våt/tørr asfalt går nok bra, men for min del vil det ikke bli tørr/våt asfalt. Grus, snø og våt asfalt med rullegrus kan jeg prøve meg på... Men tør nok ikke å prøve meg på rein asfalt... Men det begrenser seg vel egentlig selv av motoren som skal dra rundt hjulene hehe. Det er en styringsenhet under setet ja, hos meg er sperra vakumstyrt, så ledningene gikk inn på den styringsenheten.. Blå/hvit av. Ang at du skal ta opp setet og sjekke ledningen... Hvorfor ikke bare ta på sperra og se om den slår ut over 25km/t? Bedre enn å kaste seg på skrutrekkeren når du tester ny bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 15, 2007 Sorry at jeg stjeler litt emne her, men spør alikevel jeg... Regner med at dette ikke funker på en B5 quattro? Har jo ikke "Sperre-Knapp" i bilen så. HAdde vært morro å hatt, mangler litt hk men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 15, 2007 ryktes at jeg skal klippe noon ledninger;) mye våt asfalt nå på vårparten;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 15, 2007 hehe, tror nok det blir til at jeg og gjør det ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 16, 2007 Vet at Eivind Bekkeli med den blåe S2en med 2,5L og ca 800hk kjører med sperre bak, og sveist midtdiff. originale stikkakslinger og greier. Tyder på kvalitet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 16, 2007 Vet at Eivind Bekkeli med den blåe S2en med 2,5L og ca 800hk kjører med sperre bak, og sveist midtdiff. originale stikkakslinger og greier. Tyder på kvalitet Ja da skulle det jo holde for oss dødelige og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 16, 2007 ja. burde vell gjør d da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 24, 2007 Bumper jeg Sorry at jeg stjeler litt emne her, men spør alikevel jeg... Regner med at dette ikke funker på en B5 quattro? Har jo ikke "Sperre-Knapp" i bilen så. HAdde vært morro å hatt, mangler litt hk men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 24, 2007 Nope.. Må evt. bytte diff eller ta frem sveiseaparatet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 24, 2007 Da kan vi vel trygt legge til; "de som skal kjøpe S4, ta opp sofaen bak, se om ABS-ECU har vært herja med, hvis ja, drit i å kjøp da dette beviser at bakdiff har vært brukt til noe den ikke skal brukes til" Nydelig! Sånne fornuftige kloke folk liker vi! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...