Innkobling av bakdiff over 30km/t? (S4 -93)

Anbefalte innlegg

Bilen det gjelder er en Audi S4 2,2T 93.Mod.

Målet er og få bak diffen til og forbli innkoblet etter at knappen er trykkt, etter at 30km/t er passert.

Har set biler som har dette, bla. på en Grønn S2 fra ES-Tuning i full fres på en våt ACR. Jeg vet at dette kan løses ved og koble ut speedometeret, men er det mulig og få dette til uten det?

Hva skjer egentlig der bak når knappen trykkes og hva er forskjellen når man da passerer de "magiske" 30 km/t? : klø :

 

Mvh Håvard Bang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen det gjelder er en Audi S4 2,2T 93.Mod.

Målet er og få bak diffen til og forbli innkoblet etter at knappen er trykkt, etter at 30km/t er passert.

Har set biler som har dette, bla. på en Grønn S2 fra ES-Tuning i full fres på en våt ACR. Jeg vet at dette kan løses ved og koble ut speedometeret, men er det mulig og få dette til uten det?

Hva skjer egentlig der bak når knappen trykkes og hva er forskjellen når man da passerer de "magiske" 30 km/t? : klø :

 

Mvh Håvard Bang

Easy to fix ;) Opp med baksetet........så finner du abs-hjernen og klipper den blå/hvite ledningen og isolerer de to endene. VIPS har du sperre HELE tiden. Men OBS: ræva kommer FORT ;): smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Easy to fix ;) Opp med baksetet........så finner du abs-hjernen og klipper den blå/hvite ledningen og isolerer de to endene. VIPS har du sperre HELE tiden. Men OBS: ræva kommer FORT ;): smil :

 

YES! Jeg gleder meg til snøen kommer! :evil:

 

Vil det da si, at man har sperre hele tiden, så lenge knappen er trykkt, eller at man har den inne konstant uansett tilstand knapp?

: klø :

 

Mvh

Håvard Bang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da sperre så lenge knappen er trykkt inn..

 

Hva skal man med snø?? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

YES! Jeg gleder meg til snøen kommer! :evil:

 

Vil det da si, at man har sperre hele tiden, så lenge knappen er trykkt, eller at man har den inne konstant uansett tilstand knapp?

: klø :

 

Mvh

Håvard Bang

 

har gjort det samme på min, funker som en drøm;) men en annen ting når vi er inne på dette.. er det veldig stor slitasje på drivverk hvis man kjører med sperra inne hele tiden når man f.eks kjører på bane noen runder? (våt/tørr asfalt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da sperre så lenge knappen er trykkt inn..

 

Hva skal man med snø?? :D

 

Hehe, ja.... :)

 

 

Hva er det som skjer i bak diffen når denne knappen låses?

Låses den 100% eller er det en diff.brems/clutch som kobles inn? : klø :

Hvordan er det slitasjemessig med innkoblet diff, regner med at diffen som resten av drivverket i Audi tåler en støyt. Tror Inginørene som laget drivverket forvekslet noen desimaler når de beregnet effektbelastning på drivverket : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakdiffen låses 100%, det er ingen brems-funksjon som kobler inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Easy to fix ;) Opp med baksetet........så finner du abs-hjernen og klipper den blå/hvite ledningen og isolerer de to endene. VIPS har du sperre HELE tiden. Men OBS: ræva kommer FORT ;): smil :

 

Dette skal gjøres i morgen. :D

Har ikke vært under bak-sete og tittet før. Er det noe spesiell merking på abs-hjernen, eller skjønner du det automatisk hvilken der er når du for fjernet sete?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal gjøres i morgen. :D

Har ikke vært under bak-sete og tittet før. Er det noe spesiell merking på abs-hjernen, eller skjønner du det automatisk hvilken der er når du for fjernet sete?

ABS-hjerna ligger sågodt som midt under baksetet. Jeg fant iallfall min fort........og skjønte med en gang hvilken ledning det var snakk om :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal gjøres i morgen. :D

Har ikke vært under bak-sete og tittet før. Er det noe spesiell merking på abs-hjernen, eller skjønner du det automatisk hvilken der er når du for fjernet sete?

 

er veldig lett og finne, og klipper du feil ledning så merker du nok det på ett eller ennet: haha :

neida, kurrant og finne, mener det er samme boks som to slanger kommer ut av....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan vi vel trygt legge til;

 

"de som skal kjøpe S4, ta opp sofaen bak, se om ABS-ECU har vært herja med, hvis ja, drit i å kjøp da dette beviser at bakdiff har vært brukt til noe den ikke skal brukes til"

 

: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men får bumpe igjen spm til Eirik jeg da:

 

Er det veldig stor slitasje på drivverk hvis man kjører med sperra inne hele tiden når man f.eks kjører på bane noen runder? (våt/tørr asfalt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men får bumpe igjen spm til Eirik jeg da:

 

Er det veldig stor slitasje på drivverk hvis man kjører med sperra inne hele tiden når man f.eks kjører på bane noen runder? (våt/tørr asfalt)

 

Fikk du svar her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, gjorde nok ikke det. Og har heller ikke prøvd, men jeg vet mikkel fint kan ta piruetter med sin 200 som er orginal, og med sperra inne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du svar her?

 

Fikk ikke noe svar her nei, har brukt den litt for å spinne piruetter og rundt i rundkjøring osv men ikke mer enn det:) Skal testes på bane i løpet av sommeren så da får vi se hva den tåler, tenkte jeg skulle prøvd med sperra på på våler på lørdagen, men da jeg kjørte regna det som bare det så da var det glatt nok uten;)

 

Men ut i fra andres efaring så virker det som om sperra fint tåler mange runder på bane uten problemer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jada, noen runder på våt/tørr asfalt går nok bra, men for min del vil det ikke bli tørr/våt asfalt. Grus, snø og våt asfalt med rullegrus kan jeg prøve meg på... Men tør nok ikke å prøve meg på rein asfalt... Men det begrenser seg vel egentlig selv av motoren som skal dra rundt hjulene :P hehe.

 

Det er en styringsenhet under setet ja, hos meg er sperra vakumstyrt, så ledningene gikk inn på den styringsenheten.. Blå/hvit av.

 

Ang at du skal ta opp setet og sjekke ledningen... Hvorfor ikke bare ta på sperra og se om den slår ut over 25km/t? Bedre enn å kaste seg på skrutrekkeren når du tester ny bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry at jeg stjeler litt emne her, men spør alikevel jeg...

 

Regner med at dette ikke funker på en B5 quattro?

Har jo ikke "Sperre-Knapp" i bilen så.

HAdde vært morro å hatt, mangler litt hk men... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ryktes at jeg skal klippe noon ledninger;): rock : mye våt asfalt nå på vårparten;):D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, tror nok det blir til at jeg og gjør det ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at Eivind Bekkeli med den blåe S2en med 2,5L og ca 800hk kjører med sperre bak, og sveist midtdiff. originale stikkakslinger og greier. Tyder på kvalitet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at Eivind Bekkeli med den blåe S2en med 2,5L og ca 800hk kjører med sperre bak, og sveist midtdiff. originale stikkakslinger og greier. Tyder på kvalitet :)

 

Ja da skulle det jo holde for oss dødelige og :): smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja. burde vell gjør d da. ;):D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper jeg

 

Sorry at jeg stjeler litt emne her, men spør alikevel jeg...

 

Regner med at dette ikke funker på en B5 quattro?

Har jo ikke "Sperre-Knapp" i bilen så.

HAdde vært morro å hatt, mangler litt hk men... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope.. Må evt. bytte diff eller ta frem sveiseaparatet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan vi vel trygt legge til;

 

"de som skal kjøpe S4, ta opp sofaen bak, se om ABS-ECU har vært herja med, hvis ja, drit i å kjøp da dette beviser at bakdiff har vært brukt til noe den ikke skal brukes til"

 

: rolleyes

Nydelig! Sånne fornuftige kloke folk liker vi! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.