Feil med org. turbotrykksføler S4?

Anbefalte innlegg

Det gjelder selvsagt turbotrykksføleren i kjørecomputeren.

Den synes for tiden og være fornøyd med bare og angi atmosfærisk trykk.

Altså 1 til 1,1 bar. Den har fungert før, men er nå på villspor. Bilen ellers er i topp form.

Noen som kan gi meg noen tips for og komme til bunns i dette? :confused:

 

Mvh Håvard Bang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du har en lekasje/brudd på slangen til ECU'n.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Dette problemet har jeg også på min. Viser fra 0,9 til maks 1,1.

Si ifra hvis du finner ut av det da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du har en lekasje/brudd på slangen til ECU'n.

 

Hm... Skulle den ikke supe falsk luft og gå som en jojo på tomgang da?

Dette skjedde når jeg prøvde og koble inn en turbotrykksmåler i min tidliger Sierra Cosworth og glemte og koble slangen til måleren.

Den jaget villt på tomgang.

 

Hvor er det isåfall ECUèn tar ut signalet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH][/ATTACH]

Hei. Dette problemet har jeg også på min. Viser fra 0,9 til maks 1,1.

Si ifra hvis du finner ut av det da

 

Fant det endelig ut, da jeg skulle peile oljen. Det hadde løsnet en vakum slange som gikk til... Tror det er magnetventilen? : klø :

Motorrom.jpg

Plugget den i og dro ut for og teste, men etter en bra runde med maks pådrag i 1 og 2 og så tømt 3 gir, begynnte computeren påny og vise 1,0bar!: bh :

Ny titt og nå hadde slangen på den andre enden av "magnetventilen" hoppet av! : bråk :

Koblet på denne igjen og tredde den GODT på.

Ny testrunde og den har holdt til nå.

Trodde bilen skulle jage som bare det på tomgang når en vakumslange var løs? Og mister ikke ECUèn informasjonen om trykket på innsuget når denne slangen er borte?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnetventilen (N75) har ikke noe med denne å gjøre.

 

Dette er nok slangen som går videre til ECU'n.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnetventilen (N75) har ikke noe med denne å gjøre.

 

Dette er nok slangen som går videre til ECU'n.

 

Hvis denne går til ECUèn, hvordan kan da ECU vite hvor mye overtrykk som går inn på motoren da, når denne slangen hadde hoppet av?

Hadde trodd den da umiddelbart gikk i nødprogram?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.