#1 Skrevet September 6, 2006 Må få fikset eksosen på kjerra mi nå. Slik som det er nå er det to stk "katter" som trolig er moden for utskift. Lukter skikkelig dritt av eksosen. I tillegg ser det ut som han som en gang i tiden monterte eksosen var en smule svimmel. Alle klemmene er montert feil vei, dvs at "svingen" går på oversiden av rørene og at endene på klemma stikker ned under og tar ned i humper osv. Ikke særlig lurt. Kan jo risikere å dra av hele eksosen dersom jeg kjører over den rette fartsdumpa. Har derfor noen spørsmål: 1. jeg vil gjerne fjerne katalysatorene. Nye er for dyrt, så alternativene er å fjerne de helt eller erstatte de med såkalt "hi-flow" fra Torshov. Har en mistanke om at "lamdan" sitter ved katalysatoren på disse bilene. Er det noen som vet noe om dette og er det i så fall vanskelig å flytte den over til Torshov sin "hi-flow"? 2. Videre trenger jeg å sveise noen rør bakover som skal ende opp med en fin, grov stuss bakerst. Det skal for øvrig ikke være Torshov variant. Vil gjerne ha litt grom lyd, men orker ikke å kjøre med hørselvern... Er det noen som er god på slik sveising og som har tid til å gjøre jobben? (mot betaling, seff!!!) Har hørt på både Svendsen og Bilens eksos, men de nekter å gjøre noe dersom jeg tukler med katalysatorene. pfh takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2006 lambdaene sitter vel på manifolden, eller ialllfall på røret som går ut fra manifold. du ser dette visst du ser ned i motorrommet på eksosmanifolden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2006 Flere som har noen tips??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 20, 2006 jeg har samme planer også. muligens bygge dobbel 2,5 tom helt bak. med utløp på hvær side... sigmund nilsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 20, 2006 stemmer det lambadane sitter på eksos manifold like bak motor og ikke på kat. jeg prøvde å montere hi flow fra torshow på min 80.2.8 quattro men ble bare tull ble for trangt og ble liggende for lavt enda om jeg prøvde med bare en! ble enden med at jeg fikk ferrita til å bygge i rustfritt med en racekat på min!racekaten er my mindre men var godkjent opp til 400hk. er det best gjenomførte annlegget jeg noen gang har sett. ble bygd så det ble umulig å skrape nedi med da måtte du i såfaall tatt med hele bånnpanna og understell først. de la det fint oppunder kardangen hele veien og med like mange potter som før og med dobble 3" utblås ble veldig fin sekser lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...