Forskjell på drivledd? (1994 Audi 100 2,5 TDI)

Anbefalte innlegg

Ytre høyre drivledd på min 1994 Audi 100 2,5 TDi tok kvelden i morges. Når jeg sjekker priser, viser det seg at det er forskjell på om bilen har ABS eller ikke.

 

Et sted sa de at de trodde at man "bare kunne slå av den ABS-ringen". Det hører jo med til historien at leddet til ABS-biler er mye lettere å få tak i.

 

Er det noen som har erfaring med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, man kan ikke "bare slå av ABS-ringen", den er spor som er frest inn i godset på drivknuta. Og det er selvfølgelig lettere å få tak i leddet til bil med ABS da de fleste C4 kom med ABS fra fabrikken. Trodde faktisk det var standard på diss bilene, jeg. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, man kan ikke "bare slå av ABS-ringen", den er spor som er frest inn i godset på drivknuta.

 

Nja... jeg fant dette bildet på en engelsk eBay Shop

 

Og det er jo faktisk en ring der. OG leddet koster 50 pund. Selv med porto er jo det interessant.

89_1_b.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har originalt delenr på leddene? Både med og uten ABS....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min gamle Typ44 så kjørte jeg med et drivledd fra bil ABS selv om min ikke hadde det. Passet rett på og abs-ringen hadde ingenting å si. Er vel ikke så store forskjellen på C4 og Typ44 der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hvis ringen ikke kommer i veien for noe, så er det jo ikke noe problem. Er det noen som vet dette?

 

Forutsatt at dimensjonene ellers er de samme da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.