Tolke feilmeldinger (2002 Audi A4 2.0)

Anbefalte innlegg

Disse feilmeldingene fikk jeg opp ved diagnosekontroll på motoren:

 

Control Module Part Number: 8E0 907 557

Component and/or Version: 2.0L R4/5VS 0005

 

5 Faults Found:

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit

P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

 

17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal

P1539 - 004 - No Signal/Communication

 

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

 

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

 

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent - MIL ON

 

Readiness: 0000 0000

 

Noen som kan si noe mer om dette enn at jeg må levere inn på verksted? Og en stor takk til Bjørn Badowski for diagnosekontrollen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse feilmeldingene fikk jeg opp ved diagnosekontroll på motoren:

 

Control Module Part Number: 8E0 907 557

Component and/or Version: 2.0L R4/5VS 0005

 

5 Faults Found:

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit

P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

 

17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal

P1539 - 004 - No Signal/Communication

 

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

 

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

 

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent - MIL ON

 

Readiness: 0000 0000

 

Noen som kan si noe mer om dette enn at jeg må levere inn på verksted? Og en stor takk til Bjørn Badowski for diagnosekontrollen!

 

Jeg ville gått rett på og byttet den temp.-saken F265. Denne kan nok dra med seg feil som at motoren går for magert bl.a.

Ser også at du hadde noe feil på startsperren, men det er nok ikke noe å bry seg om...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startsperren er ikke noe å tenke på, da dette skyldes broren min som prøvde å starte bilen med nøkkeln til A6'en sin... Haha... Bomma litt der.

 

Men er den tingen dyr å kjøpe? hva med skiftinga? Lett jobb?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du finner ut av 17947 (F36) så er jeg meget interessert:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.