#1 Skrevet Mai 21, 2004 Hva utgjør forskjellen på de forskjellige ET'ene på felger?? Altså, hva er forskjellen på en felg med feks ET 10 og en med ET 40?? Hvilken forskjell gjør de forskjellige ET'ene på bilens utseende og veiholdning/grep? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2004 Her er et bilde som viser innpress: ET = Innpress = Offset. Bildet viser forøvrig positivt innpress (mest vanlig). Det finnes biler som har negativt innpress noe som gir veldig dype felger. Når det gjelder utseende så vil en med å minske innpresset få felgen lenger ut (retning ut av hjulbuen/skjermen), et eksempel på dette er å sette på en spacer. Når en tar av spaceren eller bytter til en felg med større innpress så vil hjulet komme lenger innenfor skjermen. (Eller kanskje det var omvendt, det er litt sent nå... ) Hjulopphenget på en bil er konstruert for et bestemt innpress, akkurat hva som skjer når du endrer er jeg usikker på det kan noen andre svare på, men belastningen på hjuloppheng blir større når en minsker innpress (felgen kommer lengre ut). BB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2004 ble riktig det der Bjørn Alt for store endringer i ET i forhold til hva fabrikken har som standard på bilene gir vel belastningsskader på lengre sikt. Kan man unngå spacere (og evt feil ET) jo bedre er det. De aller fleste VAG bilene har vel lettmetallfelger (ettermarked) gitt med ET35, da de er med ET38 fra fabrikken. (Nye Golf og A3 har annen ET - ET50?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2004 For ikke å glemme dårligere kjøreegenskaper.. Bilens sporvidde forandres noe som ofte resulterer i sporing på slitt vei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...