Ettertenning Golf II-86 modell?

Anbefalte innlegg

Ei jente på jobben her har en Golf som går skikkelig godt etter tenning er slått av....dør ut etter en stund da..

 

Hvorfor skjer egentlig dette??

 

Hadde tendenser på en Golf jeg hadde selv for noen år siden, men husker ikke hva som var løsningen....

 

Mener det var noe med tenning, forgasser, automatchoke og 95/98-bensin.

 

 

Noen som har tips??

 

Hun blir meget takknemlig hvis vi får fikset dette....:)

 

Også skal hun få et oljepåfyllingslokk.....da hun har kjørt et par måneder med ei tøyfille nedi der....: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bør bruke 98 bensin, kan og være mye koks i motor som gjør det..

 

samt sjekk alle vakuumslanger og ledinger av disse er hele.

 

og vokstermostaten på framsiden av forgasseren er et kjent problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

98 oktan skal en golf klare seg uten, sjekk at tenningen er riktig stilt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For høy tomgang skaper ettertenning, da motoren "suger" bensin selv om tenningen skrues av. Tenningsinnstillingen behøver ikke nødvendigvis være feil. Jeg har samme problemet på min '86 Audi 80 1.8. Alt over 1100 rpm når tenning skrues av skaper ettertenning.

 

På min 80 står det forøvrig på innsiden av tanklokket at det skal brukes 98 oktan bensin, dette pga 10:1 komp. Nyere biler kan bruke 95 oktan med så høy komp, men det er fordi nyere biler har injection med bankesensorer som justerer tenning, eldre biler har ikke slikt, så med 95 oktan risikerer du i værste fall motorskader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 85mod 1,6c skulle ifølge instruksjonboka gå på minimum 91oktan, så 98 oktan er bare bortkastet hvis du har samme motor, denne har 9:1 i komp. Jeg hadde også problemer med ettertenning en gang iblant, spes på sommern, men gjorde aldri noe med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ettertenning i golfen med den gamle motoren, det viste seg at det var sprekk i pakningen/membranen mellom forgasser og innsug. Forsvant etter at den ble bytta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for fler gode tips.

 

I går viste det seg at det var lite av både olje og vann på bilen (typisk kvinnfolk...: dum : ).

 

Tomgangen/automatchocken styres vel blandt annet også av kjølevann som sirkulerer i et lite hus på forgasseren.....så dersom det er lite kjølevann vil den gå høyt på tomgang....og deretter, når tenning slåes av som Per sier, gå så høyt at det blir endel ettertenning......

 

Skal sjekke pakning mellom gasser og innsug også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.