Hvilken bil tilhører dette chassinr?

Anbefalte innlegg

Biltilsynet sier det er en 96 a6 2,5tdi quattro, mens det er en s4 94 modell?

wauzzz4aztn020085 kan noen tolke det? evt dette: 20053510002 -det er fra en oppbygging etter karroseribytte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge chass.nr er det er 96 A6 ihvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm det som er så rart, er en 94 s4 som ble skadet og utført chassibytte. Iflg biltilsynet så er det en 96a6 2,5tdi quattro. Dette er jo litt dumt når det egentlig er en 94mod s4. Er en kompis som skal kjøpe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men om dette er et godkjent karosseribytte, skal dette stå i vognkortet.

orginalt ch.nr skal da være streket over (men synlig), og nytt nr slått inn under eller ved siden av.

 

Sånn ved første tanke, vil jeg vel tro det dreier seg om en A6 tdi Q som er skadet, og da bygget om til S4 ved et karosseribytte.

Men dette bør jo absolutt biltilsynet vite!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

wauzzz4aztn020085 kan noen tolke det?

 

wauzzz4aztn020085

 

W = Tyskland (opprinnelig West Germany)

AU = Audi

zzz = ikke'no

4A = Audi's typebetegnelse for C4-bilene

z = ikke'no

T = modellår 1996 (A = 1981, B= 1982 etc, I, O og Q brukes ikke)

N = Neckarsulm, fabrikken bilen er bygget på

020085 = serienummeret for denne årsmodellen av 4A.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, men nå har selgeren fått gjort om vognkortet til s4 istedenfor audi 100 avant som det var før. Kw har alltid vært 169, men skjønner fortsatt ikke hvordan dette kan ha seg.

Iflg selger så hadde han en krasj hvor han fikk godkjent karosseribytte. Da hentet han seg en s4 i tyskland som han brukte chassiet fra.

Hmmmmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De 4 første nummerene i 20053510002 betyr at karoseribytte skjedde i 2005, de neste sier hvor dette ble godkjent og resten aner jeg ikke.

 

Ved chassisbytte MÅ en bruke gear og motor fra org.bilen, så jeg vil tippe følgende: Bilen som kræsjet var en 94 S4, en 96 A6 2.5TDIQ ble hentet i utlandet og bygd om med motor og gear fra S4en (evt andre deler). Rammenummer som er streket over vil dermed stamme fra A6en men ser du i vognkort vil det stå det tidligere rammenummer som altså er det fra S4en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, det hørtes jo logisk ut, men litt rart da at det er audi 100panser osv da. Når eier i tilegg sier at det var en s4 som ble hentet. Skal ta fly til stavanger neste torsdag så får jeg sett på det selv ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville vel heller latt være og se på den bilen, om ikke

den er veldig billig da.

 

Fins vel nok av biler her på kloden om ikke man skal få

kjøpt på seg et problem som er i samme prisklasse som en

org S4 som ikke skadet.

 

Men lykke til med kjøp av bil... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til forskjell på 100 og A6 panser, men kan det ha sammenheng med S4 skjermene? Tenker at S4en kanskje har fått en smell bak og at han har dermed har brukt panser og skjermer fra S4en? Eneste som "ikke stemmer" i mine ører er det at han påstår at han har hentet en S4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke jeg som skal ha bilen, men jeg har rådet kjøper til at vi skal prute bilen endel ned pga av dette. Men bilen er i allefall registrert som en s4 nå, så få vi se hvordan tilstanden på bilen er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til forskjell på 100 og A6 panser, men kan det ha sammenheng med S4 skjermene? Tenker at S4en kanskje har fått en smell bak og at han har dermed har brukt panser og skjermer fra S4en? Eneste som "ikke stemmer" i mine ører er det at han påstår at han har hentet en S4

 

Nei jeg vet ikke jeg, panseret er litt forskjellig ved lyktene, men ikek noe stor forskjell. Men det som er litt betenkelig er at eier ikke nevnte noe om dette før han ble konfrontert med dette. Vi fant det ut ved å snakke med biltilsynet og møller. Dessuten hadde han skrevet en post eller to på forumet om dette, hvor han nevnte karosseribytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder det nye chassisnummeret (det nummeret man får tildelt når man søker om karroseribytte), så står som Tord over her sier 2005 for årstallet det ble godkjent, 351 betyr at den ble godkjent i Stavanger (som er koden for trafikkstasjonen, f.eks Bergen har 391, Sogndal har 711, osv), og 0002 er et løpende nummer, dvs at bilen er nummer to som ble godkjent etter de innførte det nye chassisnrsystemet.

Om du ber om opplysningssbildet (50-bildet i AutoSYS), skal det stå noe om "Utrangert kjøretøy" etterfulgt av dets gamle kjennemerke, og om du slår opp denne bilen, vil du se hva den var før. På den bilen skal det stå at den er vraket, mens i opplysningsbildet skal det stå at den er gjenoppbygd etter trafikkskade ellerno i den dur (står muligens på den nye også), samt hva den fikk som nytt registreringsnummer.

 

Ellers tipper jeg Tord her har tippet riktig, at bilen var en S4 som ble krasjet, så ble det hentet en A6 2,5TDIQ hentet og bygd opp igjen. :)

Men du får som sagt all info du trenger hos Biltilsynet, de har oversikt over hva den nye bilen er, og hva den gamle er. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet vil jeg ikke vært skeptisk i det hele tatt på at der har vært utført karoseribytte når dette er gjort lovelig og det er godkjent. Men det at selger unnlater å fortelle det og enda værre sier noe annet enn det som kanskje er sannhet er derimot mer betenkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva om det faktisk var en Audi A6, men da den ble skadet ble det hentet en S4 fra Tyskland. Karosseriet ble brukt, men fikk nytt chassisnr (chassisnr fra den skadede bilen). Hovedkomponentene ble flyttet fra A6'n og over i S4 karosseriet og deretter godkjent slik at bilen framsto som en Audi A6 men med karosseri fra S4'n. I ettertid har motor og girkasse etc blitt flyttet tilbake til S4 karosseriet.

Da framstår bilen som en orginal Audi S4, men med chassisnr fra den skadede A6'n. Samtidig har luringen spart seg mange penger i engangsavgift.

 

Jeg synes iallefall ikke det er vanskelig å se dette motivet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres mer sånn ut, for hvis en kræsjet S4 hadde blitt bygget opp igjen på karosseri fra en A6 2.5TDI quattro hadde det vært merkelig å bruke den eneste A6-modellen som tilogmed koster mer enn S6 brukt når det er massevis av A6 quattro med f.eks. 2.6-motor som koster en slikk og ingenting i Tyskland.. For ikke å snakke om 100 quattro med liten motor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva om det faktisk var en Audi A6, men da den ble skadet ble det hentet en S4 fra Tyskland. Karosseriet ble brukt, men fikk nytt chassisnr (chassisnr fra den skadede bilen). Hovedkomponentene ble flyttet fra A6'n og over i S4 karosseriet og deretter godkjent slik at bilen framsto som en Audi A6 men med karosseri fra S4'n. I ettertid har motor og girkasse etc blitt flyttet tilbake til S4 karosseriet.

Da framstår bilen som en orginal Audi S4, men med chassisnr fra den skadede A6'n. Samtidig har luringen spart seg mange penger i engangsavgift.

 

Jeg synes iallefall ikke det er vanskelig å se dette motivet.

 

Tja... Nekter å tro dette stemmer. En 96 A6 2,5TDIQ er jo som regel mer verdt enn en 94 S4, så hvorfor skulle de bygge den om til en bil som er mindre verdt ???

 

Frank skriver at bilen er registrert med 169kw (som er original AAN-motor(S4)), så noen har nok betalt en eller annen form for avgift for dette uansett. Skifte fra bensin til diesel og så tilbake bensin igjen er neppe noen festlig jobb heller. Atpåtil skal dette være gjort i 2005, når bilen en S4 er verdt kr 70-100' ? Hvem gidder sånt ?

 

Høres mer sånn ut, for hvis en kræsjet S4 hadde blitt bygget opp igjen på karosseri fra en A6 2.5TDI quattro hadde det vært merkelig å bruke den eneste A6-modellen som tilogmed koster mer enn S6 brukt når det er massevis av A6 quattro med f.eks. 2.6-motor som koster en slikk og ingenting i Tyskland.. For ikke å snakke om 100 quattro med liten motor..

 

A6 2,5tdi'en kan jo godt ha vært en taxi med høy kjørelengde og havarert motor,(ikke helt ukjent i tyskland) eller annen løsning hvor karosseriet var bra, men resten ikke spilte noen rolle. En tilårskommen dieselbil med havarert motor er ikke verdt noe som helst. Hadde bilen de tok inn vært "strøken" hadde de jo mye heller tatt inn en bil fra 94, som garantert hadde vært billigere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville vel også anta det alternativet at det er en A6Q som er ombygget til S4 via et karosseribytte. Blir det mest logiske slik jeg ser det!

 

Men dette finner du ut når du sjekker med tilsynet!

 

Er i ferd med og gjøre det samme selv med en 100 2,8Q som utg. pkt. Og en tysk S4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville vel også anta det alternativet at det er en A6Q som er ombygget til S4 via et karosseribytte. Blir det mest logiske slik jeg ser det!

 

Hva er egentlig logisk med det ? en 96 A6 2,5TDIQ er verdt mer enn en 94 S4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig logisk med det ? en 96 A6 2,5TDIQ er verdt mer enn en 94 S4.

 

Med andre ord vil det være billigere å kjøpe en S4...

 

Men det kan jo også være andre årsaker. Kanskje han rett og slett hadde lyst på en S4?

 

Uansett, dette er jo bare antakelser. Kanskje bruker vi unødvendig tid på dette bare fordi det har blitt gjort en feil ved registreringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje bruker vi unødvendig tid på dette bare fordi det har blitt gjort en feil ved registreringen.

Tviler egentlig på det, men det kan jo være. Karrosseribytte er en innvikla jobb i AutoSYS, så det forundrer meg ikke..: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.