Anbefalte innlegg

Oppdaget nylig at bilen min sliter bakdekk..i ytterkant på begge sidene.Noen som har noe peiling på hvorfor???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gal hjulvinkeljustering. Hvilken type bil gjelder dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du satt på senkesett eller noe?? tipper det er cambern som er gæli.. men kan ta feil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo også være pga. hard kurvekjøring :D :D :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg har fått med meg har vel du senket bilen din med HR fjærer? Men ikke tatt firhjulskontroll.............Der har du nok svaret ditt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men måtte skifte bakdekka da bilen ble senket pga denne type slitasje, å bilen er snart 3mnd gammel bare..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men tok du 4 hjulskontroll??

det må man når man forandrer noe på hjul stillingene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er rart at den sliter på yttersiden av dekket og ikke på innersiden. Når en bil blir senket vil dekkene/felgene helle inn på toppen og ut på bunn.

Jeg har kjørt snart 1 år med ca 50mm senk (vet ikke helt nøyaktig fordi det er justerbart...) og jeg har ikke merket noe unormal slitasje. Kanskje litt ekstra på innersiden, men det er ikke så rart når dekkene står litt på skrå.

Sett forfra og bakfra så står dekkene mine svakt slik: /----\ (hjul-bil-hjul)

 

Jeg burde ha tatt 4 hjulskontroll, men jeg skal selge KW settet snart så da gidder jeg ikke...

 

Få verkstedet der du kjøpte bilen til å sjekke hjulinnstillingene. Kanskje de er helt feil fra fabrikk...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Petter Sanni Jacobsen

Når en bil blir senket vil dekkene/felgene helle inn på toppen og ut på bunn.

 

Det kommer an på hva man løsner og hvordan man skrur det sammen igjen, det. I tillegg lurer jeg fremdeles på hva slags bil dette gjelder? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite luft i dekkene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en 2004 mod a6 tq avant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tatt en 4-hjulskontroll. virker litt som du har feil camber el/og spissing. Er jo store justerings muligheter på den nye A6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.