#1 Skrevet September 8, 2006 Heisann... Er ikke sikker på om jeg legger dette innlegget på rett plass, men det får nå gå. Jeg trenger som sagt litt hjelp til lakkering. Jeg har alltid hatt lyst å prøve å lakkere, og har nå tillgang på sprøyte og luft. Det jeg da lurer på er om noen kan gi meg noen tips på hva jeg skal gjøre hvis jeg skal lakke en flate som er lakka fra før... Hvilke type sannpapir folk bruker på lakken, og hvordan fremgangsmåten er. Trenger jeg å grunne når det allerede er lakk på? Takker for all hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 8, 2006 Vil anbefale grunning på alt som skal lakkeres pga gjennomskinn av underlag. Sørg for at grunningen og lakken tåles å bruke sammen, hvis ikke blir det endel sprekker og/eller koker (dette skjedde ofte i gamle dager, men tidene er kanskje forandret der også). Ellers er det jo et alternativ å få tak i noen metallplater evt, treplater og prøve noen teknikker der, hastighet på bevegelse av sprøyte, på kryss og tvers. Har testet litt fra før, og funnet ut det grunnleggende: Ikke bruk all lakken på en gang, ta heller 5-6 runder (gjerne mer). Bruk god tid, og ikke stress med å korte inn tørketiden! Dette fikser du glatt, lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 8, 2006 Da vet jeg det. Noen som kan gi meg en liten beskrivelse av selve fremgangsmåten? Hva må gjøres før grunning, og må lakken pusses mellom hver strøk eller no sånt? Jeg har kun lakka med sprayboks, og syns jeg va ganske så flink til det. Men det var jo bare små flater da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...