Rele som styrer bensinpumpe på 1,8i monopoint?

Anbefalte innlegg

Har desverre bil som ikke får bensin om dagene...

 

Har selv en formening om at det er bensinpunmpa bak (over/i tanken) som ikke funker, da jeg vet den får strøm... Og jeg ikke hører at den går.

 

Men alikavel mente fyren på delelageret at det mest sannsynlig var releet som styrer bensintilførselen som var feilen. Da bensinpumpene på 3`er golfene og alle de andre bilene som har samme pumpa ekstremt sjelden går i stykker ifølge dem....

 

What could this bee?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om pumpa går så skal det jo komme bensin fram til motoren, om ikke bensinfilter er tett, dyse til mono jetten ikke får strøm osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om pumpa går så skal det jo komme bensin fram til motoren, om ikke bensinfilter er tett, dyse til mono jetten ikke får strøm osv..

 

 

Altså.... den går ikke. Punmpa bak altså....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lokaliser releet og lask over de to brede kontaktene. Starter pumpen da er det rele eller signalet til rele som er gåent. Har du haynes så skal nummeret på rele stå der.

 

Edit: Rele K20, lask mellom pinne 30 og 97.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså.... den går ikke. Punmpa bak altså....

 

leste litt for dårlig : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lokaliser releet og lask over de to brede kontaktene. Starter pumpen da er det rele eller signalet til rele som er gåent. Har du haynes så skal nummeret på rele stå der.

 

Edit: Rele K20, lask mellom pinne 30 og 97.

 

 

Takk skal du ha. Skal prøve det =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

leste litt for dårlig : rolleyes

 

Ser nå at jeg skrev en smule forvirrende =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg etter mye om og men hos den lokale forhandleren kommet fram at rele merket 167 må byttes. Så da er vel saken biff i morgen velger jeg å tro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikke så at du hadde batterispenning hvis du målte i kontakta på pumpa. Hvis du har det, men pumpa fortsatt ikke går er jo pumpa sunn.

 

Personlig har jeg større erfaring med at selve pumpa gir opp enn at releet er defekt. Har skiftet på både golfer, passater og audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikke så at du hadde batterispenning hvis du målte i kontakta på pumpa. Hvis du har det, men pumpa fortsatt ikke går er jo pumpa sunn.

 

Personlig har jeg større erfaring med at selve pumpa gir opp enn at releet er defekt. Har skiftet på både golfer, passater og audi.

 

Jo, men verkstedet mener at pumpa blir styrt av det releet... Så den kan få så mye strøm den bare vil men ikke starte før den får beskjed om det. enkelt sagt

 

Får håpe at de som anngivelig skal ha peiling på dette har rett for en gangs skyld =) hehe Vi får se i morgen =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda...releet styrer strømtilførselen til pumpa, men det ER jo strøm til pumpa. Det har du jo målt. Da må vel releet være i orden. Skjønner ikke helt hva de mener jeg men....

 

Du kan jo prøve å kjøre strøm rett på pumpa ifra et batteri. Da skal den starte hvis pumpa er i orden. Uansett.....det er billigst å prøve releet først da. Så sånn sett er det ikke dumt tenkt.

 

Lykke til....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda...releet styrer strømtilførselen til pumpa, men det ER jo strøm til pumpa. Det har du jo målt. Da må vel releet være i orden. Skjønner ikke helt hva de mener jeg men....

 

Du kan jo prøve å kjøre strøm rett på pumpa ifra et batteri. Da skal den starte hvis pumpa er i orden. Uansett.....det er billigst å prøve releet først da. Så sånn sett er det ikke dumt tenkt.

 

Lykke til....:)

 

De mente at det skulle være konstant strøm til pumpa :P Og at releet fungerte som en bryter/styring...

 

jeg håper dem har rett. Om ikke så så jeg bensinpumpe tilsalgs her på forumet =) (er vel litt mistenksom for at det blir ny pumpe... =p ) Men håper jeg slipper dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke påstå 100% at det er feil, men har aldri sett det noen gang.

 

Kontakta på pumpa har som regel 4 stikkere hvorav 2 har 2.5 kvadrat ledning og 2 har 1.5 kvadrat. De to tykkeste er pluss og jording hvor plussen går igjennom nevnte bensinpumperele. De to tynneste er til tankmåleren i instrumentet. For at det skal være noe slags styring utover dette måtte det vært flere stikkere inn på pumpa enn de nevnte 4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke påstå 100% at det er feil, men har aldri sett det noen gang.

 

Kontakta på pumpa har som regel 4 stikkere hvorav 2 har 2.5 kvadrat ledning og 2 har 1.5 kvadrat. De to tykkeste er pluss og jording hvor plussen går igjennom nevnte bensinpumperele. De to tynneste er til tankmåleren i instrumentet. For at det skal være noe slags styring utover dette måtte det vært flere stikkere inn på pumpa enn de nevnte 4.

 

Riktig som du beskriver her. testlampe lyste ved kontakt på de to store ledningene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet det nevnte relèt på Golf3.. Bilen dro rundt på starteren men ville ikke starte.. Tyvkoblet ved å hente strøm fra sikringen til fløyta, da sikringen til bensinpumpen er like stor, fungerte flott til jeg fikk byttet relèt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.