Anbefalte innlegg

Jeg har da akkuratt vert å kjøpt meg en 93 golf TDK. Jeg må bytte bremseskivene på denne, og ser at de som står på ikke er ventilerte. Ser at du får ventilerte skiver til disse, men må jeg da bytte calipperne?

 

Hvis det er så, kan jeg da bare bytte calipperne med en golf som har slike eller er det mye ommbygging? Hvilke modeller er det som har disse calipperne?

 

Takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke bytte calipere nei.

Klossene til de ventilerte skivene er smalere en de til vanlige skiver...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahh... Så hvis jeg kjøper ventilerte skiver, så må jeg bare kjøpe klossene som hører til disse skivene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahh... Så hvis jeg kjøper ventilerte skiver, så må jeg bare kjøpe klossene som hører til disse skivene?

 

Jepp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke bytte calipere nei.

Klossene til de ventilerte skivene er smalere en de til vanlige skiver...

 

Dette funker dårlig. Har nå prøvd å montere de ventilerte skivene, og de passer dårlig. De er jo mye breiere enn de originale som står på. Så det går IKKE ann å få ventilerte skiver på min, med mindre jeg bytter hele nedre del av fjærbeinet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette funker dårlig. Har nå prøvd å montere de ventilerte skivene, og de passer dårlig. De er jo mye breiere enn de originale som står på. Så det går IKKE ann å få ventilerte skiver på min, med mindre jeg bytter hele nedre del av fjærbeinet!

 

Som tidliger nevnt i tråden tror jeg du må ha bremseklosser som er beregnet for ventilerte skiver.Du vet sikkert at du må skru inn stemplet i caliperne når du setter inn nye skiver og klosser. En tin gtil som er verdt å nevne, hvis du skal skifte skiver bak kan det være lurt å kjøpe hjullager også, da disse sitter inne i skivene. Lett å glemmer(snakker av erfaring!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De ventilerte skivene er for store. Diameteren på skivene er for stor. Så de går ikke på! Har ingen ting med klossene å gjør. Kom jo aldrig så langt at jeg kunne sette på klossene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du kjøpt feil skiver, dine orginale er vel 239mm*12, så du må bruke skiver fra golf2 gti med 239mm*20mm eller en golf 3 med 239*20mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... De hadde kun en skive som var 239 mm. De to andre var 269 og ca 250 mm... nå var nå jeg på biltema å kikket. men men... Bare jeg får bytta skivene så blir jeg fornøyd nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.