Dårlige langlys på Golf 4 gti?

Anbefalte innlegg

Har en 2002 gti jubileum som jeg synes har fryktelig dårlige langlys.

 

Vet at høyre og venstre lykt skal ha forskjellig "lysmønster", men når jeg kommer inn i en høyre-sving, slik at høyre langlys lyser inn i svingen ser jeg meget bra, men omvendt, slik at venstre langlys går inn i en venstre-sving så spiller det ingen rolle om jeg slår på eller av langlysene, de er ikke litt bedre enn kjørelysene en gang.

 

Som dere sikkert forstår er jeg livredd for å møte hjort, og ikke minst fotgjengere. Kommer det en hjort i en venstre-sving har jeg ikke mulighet til å stoppe.

 

Noen meninger? Bør jeg få justert lysene? Bilen var gjennom service og EU-kontroll for tre uker siden, men om jeg ikke tar feil så er ikke riktig justerte langlys påbudt? Eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo ta en lys kotroll å se om de er riktig stilt inn da. Men var ikke noe kjempe bra lys av de jeg hadde på min heller.. Men har du automatisk justering på de ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langlysa på disse bilene er ikke noe å skryte av, så du er nok ikke alene om å ha dårlig lys..=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo ta en lys kotroll å se om de er riktig stilt inn da. Men var ikke noe kjempe bra lys av de jeg hadde på min heller.. Men har du automatisk justering på de ?

Hmm, ok, det koster vel ikke all verden å ta en kontroll, så får jeg se om de er riktig innstilt. Vet ikke om det er aut. justering på lysene, men det er manuell justering opp og ned på de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne jo kansje kjøpt venstre lykt fra en engelsk versjon av golf og dermed fått like lys på begge sider.

 

Finnes det jubileum i england tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

poenget er jo at du ikke skal blende de i motgående kjørefelt.. noe du vil gjøre med engelsk lykt på førersia..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alf-Einar: Prøv å se hvor stor spenning du har ut til den lykta som er dårlig, hvis det er noe tull med ledningsnettet så vil den nok kunne lyse dårligere.

Kan også være feil med reflektoren, at den overflaten som skal reflektere har blitt skadet eller noe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

poenget er jo at du ikke skal blende de i motgående kjørefelt.. noe du vil gjøre med engelsk lykt på førersia..

Ja det vet jeg, men for det første så finner ikke biltilsynet dette ut uten å ha bilen inne i en hall, og for det andre så blender 90% av alle bilister ned lysene sine lenge før de egentlig skal blende ned ifølge hva de lærte når de tok lappen. Så jeg ser ikke på det som noe stort problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alf-Einar: Prøv å se hvor stor spenning du har ut til den lykta som er dårlig, hvis det er noe tull med ledningsnettet så vil den nok kunne lyse dårligere.

Kan også være feil med reflektoren, at den overflaten som skal reflektere har blitt skadet eller noe:)

Jeg skal ta en sjekk på dette i tillegg til at jeg tar en tur innom et verksted og sjekker innstillingene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moderen hadde samme problem på sin Golf 4, løsningen ble å montere xenon pærer i langlysa. Dette funket gull, veldig bra lys nå..

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det vet jeg, men for det første så finner ikke biltilsynet dette ut uten å ha bilen inne i en hall, og for det andre så blender 90% av alle bilister ned lysene sine lenge før de egentlig skal blende ned ifølge hva de lærte når de tok lappen. Så jeg ser ikke på det som noe stort problem.

 

Jo, det blir et problem, fordi det er nærlysene på en engelsk lykt som vil komme til å blende motgående trakfikk. De kjører du vel sjelden uten ?

 

Montèr heller et Xenon-kit i fjernlysene som Tom Rune nevner. Jeg har også dette på Allroaden og det er utrolig godt å kjøre med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det blir et problem, fordi det er nærlysene på en engelsk lykt som vil komme til å blende motgående trakfikk. De kjører du vel sjelden uten ?

 

Montèr heller et Xenon-kit i fjernlysene som Tom Rune nevner. Jeg har også dette på Allroaden og det er utrolig godt å kjøre med :)

Godt poeng, og...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moderen hadde samme problem på sin Golf 4, løsningen ble å montere xenon pærer i langlysa. Dette funket gull, veldig bra lys nå..

 

Tom Rune

... bra tips!;);)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.