Tips: Nytt liv i EBC bremseskiver (med Dremel)

Anbefalte innlegg

Et lite tips til dere med EBC-skiver og lignende.

 

newgolddiscs.jpg

 

Da jeg skulle skifte en defekt ABS-sensor på høyre side onsdag, så jeg at slissene og borehullene på EBC-skivene mine var fylt opp av rust og skitt. Verst var det på innsiden av skivene. Jeg tenkte at det kanskje var på tide å skifte, men synes at det var litt tidlig, da skivene bare hadde stått på i ca 2 år. så prøvde jeg å skrape litt i sporene med en tynn skrutrekker, men dette gikk tregt og var arbeidskrevende. Så kom jeg på at jeg hadde en Dremel-maskin liggende. Fant denne frem og satte på en sk. "bullet-tip" slipestein. Denne passet perfekt til både sporene og til borehullene på skiven. Etter en 10-15 minutter på hver side, var alle spor og hull rene. Hjulene ble satt på og ut på en prøvetur. Jøss for en forandring, som natt og dag. Så nå er det som å ha fått på nye skiver og penger til nye skiver er spart for en stund.

 

Må også si at jeg brukte Dremel-maskinen med stålbørste for å rengjøre hullet der ABS-sensoren skulle sitte. Kjekk maskin som kan brukes til så mangt.

 

jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.