#1 Skrevet September 9, 2006 har et problem med kjølesystemet på min type 85 coupe. vanntempen viser litt under 95grader og olja ligger ett hakk over 60grader, men det begynner å koke ut av lokket til ekspansjonstanken.det koker ganske bra etter en stopper motoren og. er det no galt med tempsensorene til olja og kjølevann,eller kan det begynne å koke hvist lokket er dårlig?? . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2006 Vanntempen på min ligger også i underkant av 95 grader ved normal kjøring (opp mot 104 grader før viften starter), men jeg har ikke merket noe til koking i tanken. Det er en returslange fra radiatoren der, kan det være at det bobler fra denne? Oljetempen pleier stort sett å følge vanntempen, men det tar lenger tid for oljetempen å komme opp mot 100 grader ved normal kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2006 i mitt tilfelle fosskoker det, det kommer damp og vann ut av korken. har skiftet kjølevæske,kan det ha noe å si? kanskje luftboble så det ikke sirkulerer skikkelig. men hadde vanntemp vist normalt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 9, 2006 Har aldri hørt om noe slikt selv. Du har selvfølgelig hatt riktig blanding med frostvæske? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 9, 2006 ja 50\50 med vann\frostvæske. ingen som hvet hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 9, 2006 Er ikke bare luft i systemet da? skiftet termostat eller kjølevæske i det siste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 9, 2006 ja skiftet termostat og kjølevæske før oppstart. hvordan blir en kvitt luftlommene da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 10, 2006 fant feilen, en stk defekt tempsensor(viste over 20grader feil) og dårlig kontakt i kjølevifte. hvordan klarer 5er motoren seg når den blir så varm at kjølevannet koker?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...