problemer med kjølesystem på type85

Anbefalte innlegg

har et problem med kjølesystemet på min type 85 coupe.

vanntempen viser litt under 95grader og olja ligger ett hakk over 60grader, men det begynner å koke ut av lokket til ekspansjonstanken.det koker ganske bra etter en stopper motoren og.

er det no galt med tempsensorene til olja og kjølevann,eller kan det begynne å koke hvist lokket er dårlig??

.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanntempen på min ligger også i underkant av 95 grader ved normal kjøring (opp mot 104 grader før viften starter), men jeg har ikke merket noe til koking i tanken. Det er en returslange fra radiatoren der, kan det være at det bobler fra denne?

 

Oljetempen pleier stort sett å følge vanntempen, men det tar lenger tid for oljetempen å komme opp mot 100 grader ved normal kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i mitt tilfelle fosskoker det, det kommer damp og vann ut av korken. har skiftet kjølevæske,kan det ha noe å si? kanskje luftboble så det ikke sirkulerer skikkelig. men hadde vanntemp vist normalt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hørt om noe slikt selv. Du har selvfølgelig hatt riktig blanding med frostvæske?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja 50\50 med vann\frostvæske. ingen som hvet hva det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke bare luft i systemet da? skiftet termostat eller kjølevæske i det siste?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja skiftet termostat og kjølevæske før oppstart. hvordan blir en kvitt luftlommene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant feilen, en stk defekt tempsensor(viste over 20grader feil) og dårlig kontakt i kjølevifte.

hvordan klarer 5er motoren seg når den blir så varm at kjølevannet koker??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.