Høyt turtall på 80 competition?

Anbefalte innlegg

Har nå fått skaffa meg en 95.mod 80 competition. Ble litt skremt over hvor høyt turtallet ligger på disse bilene. Når jeg ligger i 80km/t så ligger turtallet på ca 3200rpm og i 100km/t ligger det på neste 4000rpm: eek : ? Dette i 5 gir.

 

Synes dette var veldig høyt. Noen som kan bekrefte at dette er riktig eller at det skal være annerledes?

 

Og en ting til: Hvilken 4syl motor er det beste utgangspunktet for å bygge turbomotor til disse bilene(jada jeg vet jeg jager på meg mange nå, men det er lov å leke med tanken)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette stemmer nok ikke nei, tror du har samme gearkasse som sitter i bilen min og i 80 km/t ligger turtelleren rett under 2000 rpm mener jeg..

 

Når det gjelder turbokonvertering på firern sier jeg bare go for it, sitter vel 6A motor i competition og gjør det ikke? Og den liker overlading meget godt ;)

 

Mvh Ole Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var det jeg trodde den skulle gjøre ja, men min ligger altså på 3200rpm i ca 80 km/t. Noe må være feil! Kan det være at det er byttet kasse på denne? Er i hvertfall et unormalt høyt turtall på denne.

 

Det står ACE motor i competition, men den er vel like glad i ekstra pustehjelp den : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, så turtallet er faktisk så høyt også ? Trodde turtelleren din viste feil jeg..

Hmm, merkelig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida den skal ikke vise feil. Det er ubehagelig høyt turtall på den. Kan det fikses ved bytte av evt. kasse? Og hva slags kasse anbefales til den bilen med tanke på litt trim etterhvert : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida den skal ikke vise feil. Det er ubehagelig høyt turtall på den. Kan det fikses ved bytte av evt. kasse? Og hva slags kasse anbefales til den bilen med tanke på litt trim etterhvert : smil :

 

Hehe...

Med så tettsteget kasse, burde dette bli en djevels banebil, da med litt ekstra pustehjelp :evil:

 

Sjekk historikken og rammenummer mot Møller. Så for du evt sjekke merkingen på selve girkassen. Er det mulig at bilen er ombyggd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke opp mot rammenummer ja. Tror ikke bilen er ombygd, men jeg har tatt feil før. Skal ikke ALLE competition ha ekstra instrumenter nederst i midtkonsoll? Det har ikke denne. Er ikke demed sagt at det ikke er en competition da.

 

Er jo ikke helt umulig at denne ender opp på banen etterhvert nei hehe, men den skal først settes i skikkelig stand. Er en del småplukk med denne. Masse motorstøy som jg må finne ut av hehe

 

Men da blir det kanskje å beholde denne kassa da til banebruk : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min comp ligger på ca 3000 o/min i 5.gir i 100 km/t.

Synes det er høyt nok turtall, men din er jo enda "værre"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke opp mot rammenummer ja. Tror ikke bilen er ombygd, men jeg har tatt feil før. Skal ikke ALLE competition ha ekstra instrumenter nederst i midtkonsoll? Det har ikke denne. Er ikke demed sagt at det ikke er en competition da.

 

Er jo ikke helt umulig at denne ender opp på banen etterhvert nei hehe, men den skal først settes i skikkelig stand. Er en del småplukk med denne. Masse motorstøy som jg må finne ut av hehe

 

Men da blir det kanskje å beholde denne kassa da til banebruk : rock :

Mener Competition har instrumenter i bunn midtkonsoll ja, alle de jeg har sett har det. Hvilken boltsirkel er det på bilen? Har den 4 eller 5 bolter? Competitiom har fem mener jeg? Skal vel ha noe lunde likt understell som S2 og da samme nav og boltsirkel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener Competition har instrumenter i bunn midtkonsoll ja, alle de jeg har sett har det. Hvilken boltsirkel er det på bilen? Har den 4 eller 5 bolter? Competitiom har fem mener jeg? Skal vel ha noe lunde likt understell som S2 og da samme nav og boltsirkel.

 

Comp har 4 x108. Understellet er ikke så likt S2.. Pressa stål bærebruer foran, 280mm skiver og andre caliptere enn S2.

Men instrument i midtkonsoll er vel standard ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke copetition kun forbeholdt 94 mod da?

 

 

men var usedvanlig høyt gira da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm...instrumentene har sittet i denne bilen, men ble plukket ut da de ikke fungerte lengre: klø :

 

Om comp bare er forbeholdt 94 mod. vet jeg ikke, men håper å finne ut så mye som mulig om denne bilen. Uansett er det et godt utgangspunkt for videre bygge.

 

Kom gjerne med alt dere har om comp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min competition har rundt 3000 o/min i 100, 0g 4000o/min i 140, tror det er det , om jeg ikke huske feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

står forøvrig competition på lokket til hanskerommet også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du noen tråd om bilen, eller noeen bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

Det er nok jeg som har vært litt på jordet når det gjelder det turtallet. Er nok bare jeg som er vant til litt "roligere" gange på motorene : rolleyes

 

Dette er en competition ja selv om de har tatt bort instrumentene inni. Det er competition merke på hanskerommet også.

 

Ba Møller sjekke opp rammenummeret og her er svaret jeg fikk:

Vedrørende din Internetthenvendelse.

 

I følge fabrikkens utstyrsliste over bilen er den det:

 

1 1G3 Leichtmetall-Reserverad in Fahrbereifung

2 3AF Elektr. Aussensp. re., beheizb., konvex

3 3BS Aussenspiegel links asphaerisch,elektr. einstellbar/beheizbar

4 3Q1 Kopfstuetzen hinten

5 3X1 Skisack

6 4R2 Elektr. Fensterheber vorn, mechanische Fensterheber hinten

7 4W1 Mit Cassettenablage

8 9T1 Beheizbare Scheibenwaschduesen

9 9V6 System Diebstahlschutz mit Wegfahr- sicherung

10 E8E Audi 80 Sportmodell fuer DTM Klasse 2 (Competition)

11 RPC Radio Gamma CC mit Heckscheibenantenne

12 WD2 Audi 80 "Competition" mit Schiebedach

13 X0A Landessetzung Deutschland

 

Stort mer enn dette vet ikke vi heller om den.

 

Er ikke sprek i tysk, men skjønner såpass at det er en competition så da er all tvil borte. Resten av det er jeg ikke sikker på :o

 

Noen tråd om bilen er ikke startet enda, men skal se om ikke jeg kan få tatt noen bilder av den i morgen og slengt inn her. Er en del plukk med den, men får ta tiden til hjelp ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du klimaautomatic kan du stikke inn på den å se digitalt hvilket turtall bilen har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.