Sandblåsing vs grovrengjører (negerkuse/skjorereir)

Anbefalte innlegg

Har begynt å fjerne litt rust på kanalane mine og brukar grovreingjerar på ein liten vinkelslipar. Fungerer veldig bra, men satt å tenkte på, er det like bra som sandblåsing? Har det samme effekten berreat sandblåsing er lettare å bruke på litt trangare plassar..?

 

Kom med di meining/erfaring!

 

PS: Etter rusta er slipt ned, har eg lagt på tre lag med syregrunning, etterfulgt av "vanlig" grunning. Reknar med det går greit?

 

Mvh Sture

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandblåsing er mye bedre, med tanke på rust som ligger i porene. Denne rusten tar ikke negerkusa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandblåsing er mye bedre, med tanke på rust som ligger i porene. Denne rusten tar ikke negerkusa.

 

Var dette eg også tenke på.

Jaja, får ta det opp igjen ved ei seinare anledning då :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett ennet triks er også å vaske med vannbasert avfetting etterpå, da får en vasket bort saltet som ligger i rusten også, og er mye større mulighet for at event restrust ikke får tak i fuktighet og sammen med saltet ruster under lakken..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du bruker fiberdisk på vinkelsliper... vær litt forsiktig, da det blir ganske varmt... Er antegelig ikke noe problem på kanalen, men på et tak eller en dør kan det slå seg om en legger for mye makt og sliper for mye på en plass.

 

Jeg fjerner ofte det meste med denne, og samdblåser etterpå når jeg holder på i garasjen.

Blir så vanvittig med sand og dritt i garasjen om en skal blåse alt...

På flekker er punktsandblåser perfekt

Til slutt bruker jeg Ferrobet for å fjerne eventuelle rester i porene.

(Kjøpes i vanlig malerbutikk)

 

Bruk 2 komponent grunning og lakk, ikke driv å tulle med noe arkanol, rustkiller eller annet "billig dritt"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk 2 komponent grunning og lakk, ikke driv å tulle med noe arkanol, rustkiller eller annet "billig dritt"

 

Bruker Sikkens syregrunning (var langt i frå billig i alle fall :P )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.