Anbefalte innlegg

Har skiftet bremseskiver og klosser framme på en golf 2001 mod. Syns skivene blir veldig varme etter en tur. Er dette normalt og er det noe mer som bør gjøres etter en sånn jobb. Lufting av bremser feks, eller må det bare gå seg til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Behøver ikke ¨ha kjørt hardt eller noe for å svi av seg fingra på skivene hvis du tar på de etter en kjøretur. De blir VARME.

 

De skal derimot ikke bli så varme at de får blåfarge eller aat det ryker av de.

 

Smurte du klossene og rengjorde godt da du skiftet? Hvis ikke kan det jo hende klossene går tregt i holderne slik at de ligger for hardt inntil skivene da du ikke bremser også. Da vil det bli veldig varmt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg byttet skiver, så rengjorde jeg dem med noe jeg ikke burde brukt. da røyk det av de: rolleyes :o men bare de første gangene.

 

litt OT: men om man bremser ned ifra 200km/t f.eks til 0km/t så blir skivene litt blå!...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fjerna den verste dritten rundt for klossene ligger jo fastspent i en slags klave. Dette er en 1,4 L. Den indre klossen presses inn i "stemplet" hvis eg ikkje huske feil og den ytre holdes på plass at et klips i "klaven". Så eg såg ikkje noge meir å gjer enn å dytte klossene på plass. Men får kjøre den litt og prøve. Takker for svar :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.