#1 Skrevet September 10, 2006 Spørsmålet er ganske enkelt...skal vi droppe de faste lokallagsmøtene som vi pleide å ha første søndag i hver måned? Bakgrunnen til at jeg stiller dette spørsmålet, er at det (såvidt jeg kan se) ikke har vært noe lokallagssamling første søndag i måneden etter Nordvest-treffet, dvs 3 måneder hvor det "egentlig" skulle vært samling. Jeg teller ikke med "ekstraordinære" samlinger/møter, som det av forskjellige årsaker har vært behov for å arrangere. Hva er egentlig bakgrunnen for at det plutselig ble stopp på disse månedlige samlingene? Det kan vel ikke tilfeldigvis ha noe med at vedkommende som "vanligvis" har tatt initiativet til disse samlingene har vært borte den aktuelle perioden? Jeg håper for all del ikke det...for det er vel virkelig ikke så lite "tak"/initiativ i dere andre? ...jeg ser ikke et snev av initiativ engang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2006 Spørsmålet er ganske enkelt...skal vi droppe de faste lokallagsmøtene som vi pleide å ha første søndag i hver måned? Bakgrunnen til at jeg stiller dette spørsmålet, er at det (såvidt jeg kan se) ikke har vært noe lokallagssamling første søndag i måneden etter Nordvest-treffet, dvs 3 måneder hvor det "egentlig" skulle vært samling. Jeg teller ikke med "ekstraordinære" samlinger/møter, som det av forskjellige årsaker har vært behov for å arrangere. Hva er egentlig bakgrunnen for at det plutselig ble stopp på disse månedlige samlingene? Det kan vel ikke tilfeldigvis ha noe med at vedkommende som "vanligvis" har tatt initiativet til disse samlingene har vært borte den aktuelle perioden? Jeg håper for all del ikke det...for det er vel virkelig ikke så lite "tak"/initiativ i dere andre? ...jeg ser ikke et snev av initiativ engang [/quote For meg kan vi gjerne holde møter hver måned, men jeg er noe opptatt med jobb av og til i helgene, så for min del passer det ikke alltid. Når man nå kan beregne 0-3 utenom seg selv så er jeg redd det ikke blir det store initiativet for øyeblikket.. Men jeg kan godt legge inn en melding om møte ganske snart jeg for å sjekke om det er interesse for det.. Siden første Søndag i måneden har passert kan vi godt ta et førstkommende Søndag... Jeg legger ut en tråd og ser an interessen for det.. Kos deg videre på sjøen da Eskild!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2006 Bakgrunnen til at jeg stiller dette spørsmålet, er at det (såvidt jeg kan se) ikke har vært noe lokallagssamling første søndag i måneden etter Nordvest-treffet, dvs 3 måneder hvor det "egentlig" skulle vært samling. Jeg teller ikke med "ekstraordinære" samlinger/møter, som det av forskjellige årsaker har vært behov for å arrangere. Hva er egentlig bakgrunnen for at det plutselig ble stopp på disse månedlige samlingene? Det kan vel ikke tilfeldigvis ha noe med at vedkommende som "vanligvis" har tatt initiativet til disse samlingene har vært borte den aktuelle perioden? Jeg håper for all del ikke det...for det er vel virkelig ikke så lite "tak"/initiativ i dere andre? ...jeg ser ikke et snev av initiativ engang Jeg har da ikke vært borte..... Og en annen ting er det at vi snakka om dette sist gang vi hadde ett lokallagsmøte/treff. Der kom vi fram til at nå i sommer skulle vi gå bort i fra de vanlige "møtene" og eventuelt heller ha små utendørse samlinger om noen ønsket dette. Dette har da ikke skjedd. Forøvrig har det også skjedd andre VACN relaterte ting som du sikkert også vet. Som desverre har tatt en del tid for enkelte samt en del insatsvilje, hva anngår VACN. Nå er det derimot høst igjen så da regner jeg med at ting er tilbake til det normale før du aner det =) Ser derfor ikke på dette som ett problem. Forøvrig etterlyser jeg flere aktive medlemmer, som ønsker å hjelpe til med div, samt være med på møter osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2006 For meg kan vi gjerne holde møter hver måned, men jeg er noe opptatt med jobb av og til i helgene, så for min del passer det ikke alltid. For meg kan vi holde møter to ganger i måneden også...jeg kan sikkert ikke møte på mer enn 50 % av de allikevel, kanskje mindre At det ikke passer for alle hver gang skal vi ha forståelse for. Vi fleste har vel jobber å forholde oss til. Og i Nordmøre lokallag så har det seg vel også slik at vi er en ganske så stor prosentvis andel av aktive medlemmer som har sin jobb til sjøs, og da er på jobb halve året. For å si det på en annen måte, vi skal vel si oss ekstremt heldige hvis vi treffer en gang hvor det passer for alle. Når man nå kan beregne 0-3 utenom seg selv så er jeg redd det ikke blir det store initiativet for øyeblikket.. Akkurat, der er noe av holdningen jeg tror er problemet... Når skal det bli bedre da? Kommer det til å løse seg selv? Kan man belage seg på at man kan beregne 5-10 utenom seg selv hvis man tar initiativ om f.eks. et halvt år? Neppe...ikke hvis de få aktive som er igjen ikke prøver å holde hjulene i gang i mellomtiden. Jeg har i allefall mine tvil til større aktivitet i lokallaget hvis alle setter seg ned på en stol og venter på bedre tider Men det skal sies at Nordmøre lokallag skal si seg godt fornøyd med aktivitetsnivået så langt i år, med tanke på treff etc Men jeg ønsker også at aktivitetsnivået fortsatt skal være bra Men jeg kan godt legge inn en melding om møte ganske snart jeg for å sjekke om det er interesse for det.. Siden første Søndag i måneden har passert kan vi godt ta et førstkommende Søndag... Jeg legger ut en tråd og ser an interessen for det.. Det kan du godt gjøre hvis du ønsker så. Men jeg ser ikke helt hensikten i dette, da det blir litt "feil" på en måte hvis man i hu og hast skal arrangere et møte/samling bare fordi man får litt konstruktiv kritikk. Jeg tror neppe jeg hadde kommet til å sett en tråd om møte/samling førstkommende søndag hvis ikke denne tråden hadde vært lagt ut. Kos deg videre på sjøen da Eskild!! Jeg skal kose meg ja...bygger fyrlykter på Helgelandskysten for harde livet her nå, bare såvidt jeg har tid til å se innom forumet av og til Du får kose deg du også Bjørnar, uansett om du er på vakt eller har fridager! Jeg har da ikke vært borte..... Du har kanskje ikke vært borte nei...men initiativet rundt faste møter/samlinger ser allikevel ut til å ha vært borte. Og en annen ting er det at vi snakka om dette sist gang vi hadde ett lokallagsmøte/treff. Der kom vi fram til at nå i sommer skulle vi gå bort i fra de vanlige "møtene" og eventuelt heller ha små utendørse samlinger om noen ønsket dette. Dette har da ikke skjedd. På hvilket møte/treff ble dette tatt opp sa du? Hvis i så tilfelle jeg var tilstede så har dette gått meg hus forbi, og det får jeg da eventuelt bare beklage. Derimot så vet jeg, da jeg var en av de, at det ble satt fram ønsker om kanskje å flytte de møtene/samlingene utendørs nå som våren og sommeren kom, istede for å sitte "alene" på 'lille Onkel'. Og dette ble vel til dels "praktisert" så lenge initiativet var tilstede. Jeg har i allefall vært ved f.eks. Atlanten på møte/samling både en, to og tre ganger Forøvrig har det også skjedd andre VACN relaterte ting som du sikkert også vet. Som desverre har tatt en del tid for enkelte samt en del insatsvilje, hva anngår VACN. Nå er det derimot høst igjen så da regner jeg med at ting er tilbake til det normale før du aner det Det er jeg fullstendig klar over ja, og det har vel gått utover innsatsviljen til flere vil jeg velge å tro Som jeg skrev til Bjørnar, kommer det til å bli "normalt" igjen av seg selv? Skal vi sitte på gjerdet å vente på at alt skal bli "normalt"? Ser derfor ikke på dette som ett problem. Et problem er det vel heller ingen som har sagt at det er. Jeg stilte i utgangspunktet et spørsmål om hvorvidt interessen er tilstede for faste møter/samlinger, eller om vi skal droppe dette (?). Bakgrunnen for spørsmålet var som sagt at det har vært lite initiativ rundt dette med arrangering av disse møtene/samlingene. Og hvorfor skal jeg, du eller noen andre prøve å få til dette hvis interessen er lik null? Forøvrig etterlyser jeg flere aktive medlemmer, som ønsker å hjelpe til med div, samt være med på møter osv. Hvorfor ikke sette oss på gjerdet og vente på at de kommer? For de kommer jo tydeligvis en vakker dag, uten at vi behøver å anstrenge oss for å få de til å komme. Med fare for å gjenta meg selv, så var ikke "skitkasting" hensikten med denne tråden på noen måte. Da har dere misforstått meg. Men jeg ønsket som sagt noen svar på hvorvidt interessen er tilstede eller ei...jeg begynner å gjøre meg opp en liten mening for å si det på den måten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2006 "Iniativet" til de faste møtene har ikke vært eksisterende overhodet fra min side i allefall, pga at jeg (muligens kun meg??) har hatt intrykk av at det nå i sommer skulle arrangeres mere "casual`e" møter/treff etter ønske og iniativ fra oss alle. Altså ingen faste. Jeg har vel også hatt noe annet og prioritere VACN`tiden min med Derfor ser ikke jeg på dette som en reell problemstilling.... denne (min mening ; fiktive) mangelen på iniativ og tiltak. (eller problem om du vil) Da jeg hele tiden har hatt intrykk av at vi ikke skulle ha de faste. Dog skulle vi kanskje hatt første søndag denne måneden, men verken jeg eller du har vel snakket om dette med noen. Ialle fall ikke hverandre:p Jeg har heller ikke hørt noe vedrørende dette. Capisjjjj ? =) Uansett ser jeg på Bjørnars forslag til et møte for å starte høsten på som ett godt alternativ. Edit: Vi hadde forøvrig ett lokallagsmøte 16.08.06..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2006 Ja, nå begynner du å komme litt nærmere inn på det jeg ville fram til. Er det interesse for/behov for å arrangere de "faste" månedlige møtene vi har brukt å hatt, eller klarer vi oss med alle "ekstraordinære" møter når vi måtte føle behov for det? Ja, jeg vet at dere har hatt møter både nå og da, men igjen, det er de "faste" jeg snakker om...eller de som "var" faste. For å sitere meg selv i mitt første innlegg i tråden: Jeg teller ikke med "ekstraordinære" samlinger/møter, som det av forskjellige årsaker har vært behov for å arrangere. Ikke står det på at jeg har "savnet" de tre siste "faste" møtene heller, for som dere kanskje vet, så har jeg vært på jobb mer eller mindre hele tiden siden midten av juni og fram til nå. Skulle gjerne ha vært litt mere hjemme, og hatt mer tid til bil denne sommeren som har vært Men jeg har allikevel observert litt underveis, og som sagt, for meg så har det ikke sett ut som om det har vært noen særlig stor interesse for disse møtene. Derfor spurte jeg hvordan vi skulle forholde oss til disse videre framover (?). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...