#1 Skrevet September 10, 2006 Sliter med å få start på golfen... Plutselig stoppet bilen etter en å ha gått ca 100 meter. Dette har skjedd en gang tidligere, men da startet den igjen etter et par minutter. Denne gangen døde den helt. Det er null gnist, og bensinpumpa starter ikke når man vrir om tenninga. Jeg har byttet hele fordeleren (ink. hallgiver), tenningsmodul og coil uten at dette hjalp. Er det da mest sannsynlig at problemet ligger i ledningsnettet? I så fall - hvor? Alle sikringer i sikringsboksen er intakte. Bilen er en Golf I GTI med 16V GTI-motor fra en Golf II (KR). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2006 Med tanke på hvordan elnettet ditt ser ut veit man knapt hvor man skal begynne;). Om du har tilgang til det kan du prøve først med å bytte ut nettet mellom tenningsmodul og hallgiver. Det er lite, enkelt og lett å få tak i. Hver gang jeg har hatt slike problemer du beskriver (både Golfen min og 80Q'en vinterstid) så har problemet vært dårlig kontakt på hallgiveren. Siden du har eliminert denne så må feilen ligge i nettet mellom denne og tenningsmodulen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2006 Okay. Jeg får sjekke det ut. Jeg bør vel kanskje få tak i noe måleutstyr også. ..og nei; spesielt ryddig er det vel ikke der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2006 EL delen på tenningslåsen kan det også være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2006 EL delen på tenningslåsen kan det også være. Selv om lys osv. kommer på? Er det separate kretser e.l.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 14, 2006 Selv om lys osv. kommer på? Er det separate kretser e.l.? Vet ikke om det er separate kretser, men har vært borti mye rart med den el. delen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 10, 2008 hva er en hallgiver? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 11, 2008 Det er en impuls giver som sitter i fordeleren. Det går et blenderdeksel med åpninger rundt inne i fordeleren som hallgiveren føler om det er åpning eller ikke og sender signal som gir gnist. Håper du skjønner hva jeg mener:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2008 Gammel tråd, og bilen har stått så og si urørt siden forrige gang, frem til i dag. Feilsøkte litt mer, og fant ut litt av hvert. Dessverre ikke nok til at bilen starter, men... På stikket bak tenningslåsen er det 4 kontaker; én er strøm (+), én går til starter, én går til tenning og én går til instrumenter, lys osv., om jeg har forstått det rett. Når jeg setter en ledning fra pluss til tenning kommer varsellampene på i dashbordet, og det kommer strøm både til coilen og på hallgiverkontakta (de ytterste polene, ikke den i midten). Bensinpumpa starter fortsatt ikke automatisk. Vet ikke hvorfor, men den har vært vrang lenge før tenninga forsvant, så det sitter en manuell bryter på den. Om jeg løfter opp LMM-lokket/spjeldet hører jeg at bensin blir sprutet inn, så det skal/bør heller ikke være noe problem. Hadde ikke noe 16mm pipe hjemme, men skal sjekke om det er noe gnist på pluggene i morra. Noen nye forslag på hvorfor den ikke fyrer? Evt. hva og hvor jeg kan måle for å finne ut noe mer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 16, 2008 Etter noen timer med feilsøking og lesing av koblingsskjemaer og annet spennende startet bilen i dag. Problemet var så enkelt som irring på kontaktene i styreenheten. Da fyra alt med en gang gitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 17, 2008 Etter noen timer med feilsøking og lesing av koblingsskjemaer og annet spennende startet bilen i dag. Problemet var så enkelt som irring på kontaktene i styreenheten. Da fyra alt med en gang gitt. Digg.... 2 baneracere klare for rudskogen da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 20, 2008 Digg.... 2 baneracere klare for rudskogen da.... Snart.. Bare litt annet småplukk, så er jeg klar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...