#1 Skrevet September 11, 2006 Denne tråden kan slettes! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2006 Mulig at den ikke går som den skal pga kat er fjernet... endrer jo luftstrømmen som er viktig spesiellt på turbomotor. Eller chip ikke er riktig iforhold kat er fjernet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2006 Mulig at den ikke går som den skal pga kat er fjernet... endrer jo luftstrømmen som er viktig spesiellt på turbomotor. Eller chip ikke er riktig iforhold kat er fjernet. Mulig jeg formulerte meg litt feil, men bilen gikk dårlig før alt det jeg listet opp ble skiftet. Uansett så tviler jeg på at det har negativ innvirkning å ta vekk kat'en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2006 Ingen som har erfart at chippen har blitt ødelagt? Er også interessert i andre ting som kan lage disse symptomene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2006 Kjøpte en Golf gti før helga. Den har samme type chip som TS selger, men bilen går ikke som den skal. Går litt bedre en orginalt, men på langt nær så bra som den bør gjøre.En annen ting er at når jeg ruser motoren på tomgang, så kutter den på 4-5000omd kan minne om turtallspærre. Er dette symptomer på at chippen kan være ødelagt? Andre ting det kan være? Har målt turbotrykket å de ligger på rundt 0.9bar. Ligger heller ikke inne feil i feilminnet. Trenge et godt råd... Har skifta følgende: LMM N75 1stk Coil. (bytta ut på en og en sylinder, men uten resultat) Tatt vekk Katalysator på turboen står et stag som åpner å lukker et spjeld i turboen, vet at det blir mye eksos rester og det står til slutt fast..verdt å skjekke:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 12, 2006 Sjekk om det er liv i det staget som er nevnt overfor her. Hadde svikt på min å men jeg fjernet cat'en å da gikk den bedre.. Chippen er vel endten død eller så virker den. sjekket om bilen lader nok støyt? Merket litt forskjell når jeg fikk opp spenningen på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 12, 2006 Sjekk om det er liv i det staget som er nevnt overfor her. Hadde svikt på min å men jeg fjernet cat'en å da gikk den bedre.. Chippen er vel endten død eller så virker den. sjekket om bilen lader nok støyt? Merket litt forskjell når jeg fikk opp spenningen på min. Det ska sjekkes i morra. takk for tipset! Dette kan gi lignende problem som det jeg har? Sier du at chippen ikke kan være "dårlig" Med andre ord så ville bilen enten gått som den skulle, eller ikke gå i det hele tatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2006 Noen som har tro på at det kan være lambdasonda som er gåen?? Får riktig nok opp feil når jeg kobler av pluggen, men bilen går akkurat likt med og uten lambda tilkoblet... Kan det ha seg slik at når lambda er tilkoblet så vet bilen at den er der osv, men det ikke nødvendigvis vil si at den fungerer...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 13, 2006 Hva mener du med "Den har samme type chip som TS selger"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 13, 2006 kan være gasspjeldet som er defekt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 13, 2006 Hva mener du med "Den har samme type chip som TS selger"? Høenhester(?vet ikke hvordan det skrives?) Er ikke det samme type chip som TS har? min er i alle fall chippa på Nohrspeed i Bergen, men de er Konkurs... ............... Fikk prøvd en annen hjerne, men feilen er der enda, så tror den kan utelukkes. Får en ny lambda-sonde i morgen, så jeg får prøve å se om det blir noe forandring på sakene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 14, 2006 Det er ikke lambda: mad : Nå er jeg desperat etter gode råd her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 23, 2006 BUMP! Vet ikke om jeg tørr å sjanse på å kjøpe gasspjeld. koster tross alt 5000kr... å det er tyskalndsdel. så den kan ikke returneres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 23, 2006 har du testa det jeg skrev i tråden min? Det med crc? funket fint på min! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 23, 2006 Hva med noe så enkelt som å ta ut feil mld ??? Har du resatt hjernen etter at du har nappet ut plugger til div saker og ting ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 23, 2006 Hva med noe så enkelt som å ta ut feil mld ??? Har du resatt hjernen etter at du har nappet ut plugger til div saker og ting ? Hjernen er tilpasset bilen og alt det der. Feil blir lest ut nesten hver dag, men ingen ting å finne. Det er det som er så irriterende. Adrian: Du må forklatre litt nærmere akkurat hva det var du spraya på. Er det forvarminga til luftfilteret du tenker på. Finner liksom ikke noe som står på en brakett på dempertårnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 23, 2006 0,9 bar trykk er jo ikke allverden da - den skal jo ikke gå så enormt bra da .... er vel ikke mer en 170-180 hk ? Du har ikke en ladetrykk lekasje eller gåen turbo da ? trodde de chippene skulle gi mer en 0,9 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 23, 2006 et dårlig bilde av kontaktene jeg mener: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 24, 2006 Du kan jo prøve å grunnjustere gasspjeldet å se om det hjelper, før du evt. handler nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 24, 2006 Du kan jo prøve å grunnjustere gasspjeldet å se om det hjelper, før du evt. handler nytt. Det også er seff gjort. Jeg har målt opningsgraden også. den ligger på 3grader ved lukka spjeld og 82grader på opent spjeld. Den siste skal etter boka ligge på mellom 84-90grader. Men det er så lite at det ikke nødvendigvis er det som gjør det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 24, 2006 er du sikker på at eksosen har god nok flow? så det ikke er noe med eksosen din eller røret? en kammerat av meg hadde det samme problemet, han hadde kjørt på en stein(lav bil) og eksosrøret før lydemper'n var klemt sammen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 24, 2006 er du sikker på at eksosen har god nok flow? så det ikke er noe med eksosen din eller røret? en kammerat av meg hadde det samme problemet, han hadde kjørt på en stein(lav bil) og eksosrøret før lydemper'n var klemt sammen! Er temmelig sikker, men ikke 100%. Har som sagt tatt bort kat, så det er i alle fall ikke den, resten av eksosen er rund og fin, men jeg har ikke demontert den å sjekka gjennomstrømminga i pottene. Har 2,5" BSR eksos halv-sats. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 24, 2006 ville kansje ha sjekket turboen. min var sprukket på 3 plasser, men du burde kansje høre om den lekker? kansje skovlane er slitte? Beveger meg på veldig tynn is nå altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 24, 2006 ville kansje ha sjekket turboen. min var sprukket på 3 plasser, men du burde kansje høre om den lekker? kansje skovlane er slitte? Beveger meg på veldig tynn is nå altså Ja, jeg hørte snakk om det på din bil. men jeg fann ingen sprekker på min(har sjekka:) ) Skulle tro at jeg hadde hørt det om den var dårlig ja, har hatt gåen turbo på gammle bilen min, så vet hvordan det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 24, 2006 ok flott at den sansyneligvis er i orden. (kom på 19 800kr å fikse) Men min drev å fusket å sperret noe voldsomt, gjikk kun på 3 av og til når jeg ga gass. Da hedde jeg crc i de kontaktene som jeg snakket om, å den fusket aldri siden.. er ca 1. år siden dette ble gjort.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...