#26 Skrevet September 24, 2006 ok flott at den sansyneligvis er i orden. (kom på 19 800kr å fikse) Men min drev å fusket å sperret noe voldsomt, gjikk kun på 3 av og til når jeg ga gass. Da hedde jeg crc i de kontaktene som jeg snakket om, å den fusket aldri siden.. er ca 1. år siden dette ble gjort.. Jeg prøvde å ha i kontakt-spray i de pluggene, men det hjalp fint lite. Får prøve å skifte den å sjå om det hjelper. Kjeme ikkje opp feilkoder på nåke, så det blir masse prøving-skifting av deler til problemet er løst:) Virker ikkje ut som dette er et vanlig problem heller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet September 25, 2006 Jeg hadde levert bilen tilbake til selger. Så mye problem skal man ikke ha med nyinnkjøpt bil. Eller visste du om feila før du kjøpte slik at du fikk til skampris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet September 25, 2006 0,9 bar trykk er jo ikke allverden da - den skal jo ikke gå så enormt bra da .... er vel ikke mer en 170-180 hk ? Du har ikke en ladetrykk lekasje eller gåen turbo da ? trodde de chippene skulle gi mer en 0,9 bar. Sett på dette innlegget ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet September 25, 2006 Jeg hadde levert bilen tilbake til selger. Så mye problem skal man ikke ha med nyinnkjøpt bil. Eller visste du om feila før du kjøpte slik at du fikk til skampris? Visste om problemet ja, så jeg fikk den litt billigere pga det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet September 25, 2006 Sett på dette innlegget ? Ja, jeg trodde jeg hadde svart på det også, men såg sikekrt feil, Jeg har gått over alle slanger og intercooler osv, men ikke funnet noe lekkasje. Hadde vel også hørt dette om det skulle være tilfelle. Bilen går helt rolig og fint, når jeg kjører vanlig, men når en gir gass så merker en at den ikke går helt som den skal med tanke på at der er chip osv. Har mer og mer lyst å bestille nytt gasspjeld. I tillegg jukser cruise-controllen ôg, den går på spjeldet den også. så jeg har en liten mistanke der, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet September 25, 2006 Hva med fordeler'n? eller coiler'n? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet September 25, 2006 Når jeg tenker meg om så hadde jeg lignende problem med gamlebilen min. Dette er en 86mod Golf GTi 16v. Den hadde samme symptomer. Da var det kabelen mellom coil og fordeler som hadde smeltet under beskyttelseshetta til fordeleren. Dette er jo helt annen motortype, og uendelig mye eldre, men kan være en pekepinn? Håper det kan være til hjelp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet September 25, 2006 Er du sikker på at det ikke bare er du som forventer at bilen skal gå bedre enn det den faktisk gjør? At du forventer for mye av bilen? Du sier jo selv at den går bedre enn originalt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet September 25, 2006 Er du sikker på at det ikke bare er du som forventer at bilen skal gå bedre enn det den faktisk gjør? At du forventer for mye av bilen? Du sier jo selv at den går bedre enn originalt... Nei, jeg vet at den går dårligere en den skal. den har nemmelig ikke gått som den skal på 1års tid. jeg kjenner han jeg kjøpte bilen med, å vet at dette har vert et problem. Dessuten så får jeg "turtallsperre" på 4000omd. det skal jo ikke være sånn det heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet September 25, 2006 Hva med fordeler'n? eller coiler'n? Når jeg tenker meg om så hadde jeg lignende problem med gamlebilen min. Dette er en 86mod Golf GTi 16v. Den hadde samme symptomer. Da var det kabelen mellom coil og fordeler som hadde smeltet under beskyttelseshetta til fordeleren. Dette er jo helt annen motortype, og uendelig mye eldre, men kan være en pekepinn? Håper det kan være til hjelp? Det problemet hadde jeg selv på min GTI 16V, men på Golf4 er det 1 coil på hver cylinder. å jeg vet at alle 4 er i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet September 25, 2006 Har et lingnende problem på min gti, lader ca 0,8 bar. Var på ES-tuning i forbindelse med chipping i forrige uke, hadde 127 hk før chip og 163 hk etter. Egil på ES mente at turboen som var utslitt.. Edit: Har ikke sperring\fusking, drar kun dårlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet September 25, 2006 Har et lingnende problem på min gti, lader ca 0,8 bar. Var på ES-tuning i forbindelse med chipping i forrige uke, hadde 127 hk før chip og 163 hk etter. Egil på ES mente at turboen som var utslitt.. Edit: Har ikke sperring\fusking, drar kun dårlig.. Ok. det kan jo godt hende det er problemet mitt også. har du planer om å skifte den? sperrer din på 4-5tusen òg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet September 25, 2006 Bilen gått langt med chip? og uten ? Godt mulig turboen din ser slik ut innvendig å er meget sliten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet September 25, 2006 Har kjøpt turbo, skal skifte den denne uka hvis jeg får tid.. Har ikke sperring nei, drar litt ujevn ved pådrag men ellers ok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet September 25, 2006 Bilen gått langt med chip? og uten ? Godt mulig turboen din ser slik ut innvendig å er meget sliten.. Burde ikke de sprekkene vise fra utsiden? Bilen har gått 170` km. ca.40-50 med chip kan jeg tenke meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet September 25, 2006 bilen til tor gikk meget bra før den.eg kjenner godt forrige eier på bilen.. var ein skikkeli sugelyd i filter og hørte at den var sint.. så begynte den å fuske og so vart lmm skiftet. etter det gikk bilen skikkelig ein tank. og so var det tilbake til elendigheten.. det som er rart er hvorfor gikk bilen bra kun 1 tank med bensin.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet September 25, 2006 Burde ikke de sprekkene vise fra utsiden?Bilen har gått 170` km. ca.40-50 med chip kan jeg tenke meg. slike sprekker hadde eg i min gamle turbo. men syns bilen gikk sånn passe bra likavel.. trykket holdt seg jamt rundt 1.5 -1.6 men der var ein hylelyd på fullt turbotrykk.. den hylelyden er no vekke med ny turbo... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet September 26, 2006 Noen som har skifta den styreenheten/forvarminga som sitter på luftfilterboksen på G4 GTI bla. ? Det er den som Adrian har bilde av lenger opp her. Tenkte jeg skulle prøve å skifte den for å se om det hjelper. Møller har 17stk i rest på hovedlageret sitt: eek : Så det må være et problem med de. Koster ca.3200kr i utsalg, så er glad jeg har rabatt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Oktober 31, 2006 Det var ikke sluttrinnet som var synderen, så nå begynner jeg å bli litt små desperat etter å finne løsningen på problemet. Skal prøve skifte gasspjeldet, men er det virkelig ingen som har vert borti dette problemet før? vankelig for å tro at dette er et unikt problem som bare min bil har... vet liksom ikke hva jeg skal prøve å skifte om det ikke hjelper med nytt spjeld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet November 26, 2006 Har skifta gasspjeld, å det hjalp F&%N ikke det heller: bråk : Bilen kutter på 4-5tusen på tomgang(ikke når jeg kjører) og den går med 0.9bar ladetrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet November 27, 2006 Da blir det ny turbo da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet November 27, 2006 Da blir det ny turbo da du tror det? hvorfor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet November 27, 2006 du tror det? hvorfor? Endel andre folk da som det har blitt siste utvei for, ikke bare denne motoren som turboen går på akkurat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Januar 15, 2007 .............. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Mars 10, 2007 Kan noen vennligst slette denne tråden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...