#1 Skrevet Mai 23, 2004 Da blir det antagelig nye hjul på kjerra.. Toora T950 i 8x18" Legger ved et bilde.. Men i den anledning..lurer på om hjullager(ene) framme er klare for utskiftning.. etter 18" kom på har jeg merket en "during" som blir sterkere ved nedbremsing og i brå svinger. Høres vel bedre pga. mindre gummi tror jeg. Kan dette stemme, noen som vet? Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 23, 2004 Tøft Geir! De kan nesten ligne litt på RS6 felgene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 23, 2004 Ble tøft det dær ja! Jeg har også en "during" men til meg er det bak, og bare i venstre svinger! det rister og durer til meg! tror kanskje det er drive knute! men er ikke sikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2004 Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø Da blir det antagelig nye hjul på kjerra.. Toora T950 i 8x18" Hvilken dekk dim har du? Og ET på de nye felgene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2004 Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye Hvilken dekk dim har du? Og ET på de nye felgene? Litt usikker på innpress, men dekkdim er ihvertfall 225/40-18. Det subber ihvertfall ikke i skjermene lenger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2004 Opprinnelig postet av Magne Gunleiksrud Tøft Geir! De kan nesten ligne litt på RS6 felgene. Takker.. De er kansje ikke så ulike RS6 felgene ?!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 23, 2004 Opprinnelig postet av Tor Anders Lindstad Ble tøft det dær ja! Jeg har også en "during" men til meg er det bak, og bare i venstre svinger! det rister og durer til meg! tror kanskje det er drive knute! men er ikke sikker. Javel.. har vært ute å kjørt litt mer nå, og lyden følger ihvertfall farta på bilen, uavhengig om det er i gir eller ikke.. Regner med det er hjullagrene fremme. Noen som vet om de er dyre, og vanskelig å skifte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 23, 2004 Hvis de durer å rister når du svinge, så e de mest sannsynlig slitte hjul lager! hadd samma problem på min gamle audi 100! dura veldig å rista når jeg svingte til venstre! tøffe felga forresten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 23, 2004 Bare hold deg borte fra dårlige veier! Jeg ødela 3 slike felger (19") i fjor... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 23, 2004 Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø Litt usikker på innpress, men dekkdim er ihvertfall 225/40-18. Det subber ihvertfall ikke i skjermene lenger.. Ikke for å mase men, hadde du giddet å funnet det ut? Tenkte jeg skulle ha samme dimensjon på dekka selv, men da på 8,5x18" Så da hadde din ET på felgen vært en pekepin på om det går på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 23, 2004 Opprinnelig postet av Tor Anders Lindstad Jeg har også en "during" men til meg er det bak, og bare i venstre svinger! det rister og durer til meg! tror kanskje det er drive knute! men er ikke sikker. Høyre hjullager! I en venstre-sving legges mye av vekta på høyre hjulene, og lyden blir sterkere. Jeg regner med at lyden blir nesten eller helt borte i høyresvinger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 23, 2004 Opprinnelig postet av Per Lindgren Høyre hjullager! I en venstre-sving legges mye av vekta på høyre hjulene, og lyden blir sterkere. Jeg regner med at lyden blir nesten eller helt borte i høyresvinger? Høyre hjullager ja, det kan stemme det. Lyden blir helt borte den i høyresvinger ja! Vet du sånn ca. pris på et hjullager?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 23, 2004 Nei, det gjør jeg ikke, det kommer helt an på hvor du kjøper det hen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 23, 2004 Okey! den er grei, skal få tak i et hjullager, får håpe det blir bra da! Takker for hjælpa! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 23, 2004 Hjullager til Corren kostet 700 på Bilspectra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 24, 2004 Ble kongebra det der Geir... Vi passerte noen ganger på Rjukan..., så deg dagen vi reiste og(Søndagen), da stod du og vasket bilen på Shell..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 24, 2004 Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye Ikke for å mase men, hadde du giddet å funnet det ut? Tenkte jeg skulle ha samme dimensjon på dekka selv, men da på 8,5x18" Så da hadde din ET på felgen vært en pekepin på om det går på min. Hadde 8,5x17" med 235/45-17 og de var like høye som disse er, og det gikk ikke med den senkingen som er på bilen min. Men kan se om jeg får målt det, eller sett om det står noen plass på felgen. Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 24, 2004 Opprinnelig postet av Øystein Wilthil Ble kongebra det der Geir... Vi passerte noen ganger på Rjukan..., så deg dagen vi reiste og(Søndagen), da stod du og vasket bilen på Shell..! Hei hei.. Ja, så deg/dere da dere kjørte forbi på by'n, da du tutet og blinket. Tror ikke jeg så deg da jeg vasket.. Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 24, 2004 Opprinnelig postet av Tor Anders Lindstad Høyre hjullager ja, det kan stemme det. Lyden blir helt borte den i høyresvinger ja! Vet du sånn ca. pris på et hjullager?? Var innom merkeforhandler idag, og de skulle ha 1000,- pr side, men mulig det er billigere på din, d den prisen jeg fikk var for biler med 3B motor. De sa også det at det kunne være dekkstøy, jeg kjører på Falken FK 451 ?!?, tror jeg de heter ihvertfall, og dette skal vel være kurante dekk? Noen som har flere tips? Tror liksom ikke det er bare dekkstøy heller.. Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 24, 2004 Jeg har samme dekka og synes de er bra. Har de på begge bilene, men har merket en viss "uling" ved noen typer asfalt.. Men ikke hele tiden og ikke mer ved sving.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 25, 2004 Fant faktisk ut hva det var som lager ulyd, og det er dekka som er blitt "mange kantet". Legger ved et par bilder.. Insiden på alle hjulene er slitt på en litt rar måte, tydeligvis vært meget feil spissing på forrige bil.. 1. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 25, 2004 et bilde av felgene: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...