Magnetventil-bytte på TDI

Anbefalte innlegg

Har en mistanke om at magnetventilen på min 110hk tdi er gåen (-97 modell), da bilen går som en dass.

 

Men hva bør jeg egentlig bytte til? En helt lik orginal? En annen oppgradert variant (fra VAG?) eller en tredje parts leverandør ala' TurboXS eller lignende?

Bilen er chippet med MTM 140 (136hk) chip, så et bytte til noe som kanskje tillater mer trykk hadde jo vært fint, hvis det lar seg gjøre.

 

I følge "albumet" er det 1HO 906 627 som skal sitte på denne bilen (magnet omkoblings ventil, foran turboen).

 

Er magnetventilen rett og slett en turbo-trykk regulator, som kan erstattes med noe med manuell justering?

Ser på feks TurboXS at disse bruker to vakumslanger, mens den orginale til VAG har jo tre...

 

Noen forslag til bedre oppgraderinger enn den orginale?

 

En del nevner også N75 ventiler i forskjellige varianter, er disse bedre enn min orginale? :confused:

 

Begynner å haste litt dette her nå :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.