Stag over støtdemper tårnene??

Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker på hva dette heter, det staget som går over støtdemper tårnene. Stabstag??

Noen som vet hvor man får kjøpt det til en Audi Coupe quattro??

Merker man my forskjell når man setter på et sånt stag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tor Anders Lindstad

Er ikke helt sikker på hva dette heter, det staget som går over støtdemper tårnene. Stabstag??

Noen som vet hvor man får kjøpt det til en Audi Coupe quattro??

Merker man my forskjell når man setter på et sånt stag?

 

Dette er et fjærbein-stag, og ikke et stabstag. Et stab-stag står på hjulopphenget og støtter opp bilen ved krenging og motvirker noe krenging. Dette stiver av karosseriet. Jeg syns det hjelper mye hvis du kjører med veldig stive støtdempere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arne: ja det er et slikt et ja!

 

Thomas: Ja jeg har litt stive fjerer, så jeg trur jeg skal kjøpe meg et fjærbein-stag. Vet du hvordan man fester det??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du ser av bildet, så er det 4 skruehull på hver ring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det varierer mellom to måter. Den ene er at du skrur det i karossen via de hullene du ser i ringene på enden, og den andre er å feste det i de samme festene som fjærbeina er festa i. Veeeldig enkelt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åkej... takker for hjelpa!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sånn selv på min, og når jeg kjører på det hardeste på demperne mine er golfen som go kart:) er så moro å kjøre på svingete veier atte:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et slikt stag finnes originalt fra Audi, det ble brukt på S2 og V6-modellene. Problemet er bare at på disse bilene er festet sveiset fast på fabrikk...

 

aac.jpg

aac.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen som vet om disse stagene passer på en audi 80/90 quattro mod 84. finner ikke noe til denne modellen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde passe på våre biler også, ettersom de nyere modellene er videreutviklet fra våre biler. Uansett, slik som det originale staget er laget på S2, så er det "bare" å sveise på festet og evt modifisere eller lage et nytt stag av f.eks aluminium.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Vegard Storaas

er det noen som vet om disse stagene passer på en audi 80/90 quattro mod 84. finner ikke noe til denne modellen

Fjørbeinsstag til audi typ81/85 får du på Pedersens racing 69155711, eller hos powerzoneone 69129570.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas H Stranden

Det varierer mellom to måter. Den ene er at du skrur det i karossen via de hullene du ser i ringene på enden, og den andre er å feste det i de samme festene som fjærbeina er festa i. Veeeldig enkelt!

Fjærbeina er jo ikke festa i dempertårnet? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må evt være obs at det kan bli krasj evt med batterikassen på 4/5 syl motorene. S2 (ABY) har ikke batterikassen i motoromet. Så der går det et orginalt stag tvers over mellom dempertårnet/toppen ev fjærbeina.

Den enkleste løsningen blir vel å kjøpe noe universalt som man skrur fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt "dempertårnstiver" på typ 89 20v coupe, og der var staget laget i en bue utenom batterikassa. Husker ikke sikkert, men tror det sto Jamex på det. Sikkert noen som veit hvor du får kjøpt dette. Vet ikke sikkert hvor mye dette stiver, laget i aluminium og m en bøy....? Hmmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Fredrik Bøhleng

Har hatt "dempertårnstiver" på typ 89 20v coupe, og der var staget laget i en bue utenom batterikassa. Husker ikke sikkert, men tror det sto Jamex på det. Sikkert noen som veit hvor du får kjøpt dette. Vet ikke sikkert hvor mye dette stiver, laget i aluminium og m en bøy....? Hmmm

Mulig det har samme effekt som vinyler og dekaltrim? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.