2,2 KV med K-jet starter ikke

Anbefalte innlegg

Har en motor som ikke vil gå lenger. Bilen er en -86 mod. Coupè GT.

Jeg tror det er bensinpumpen som er sluttet å gå. Kan ikke høre den lenger. Jeg hørte den ganske tydelig før.

Når jeg har på tenningen får jeg ikke noe spenning til pumpen. Alle sikringer (har kun sikringsboks oppe på venstre side i motorrom, sant?) er hele. Vet ikke hvor relèet til pumpen sitter heller. Kan det være hallgiver? Finnes det på denne bilen?

 

Mvh

 

Odd Erik Hostad

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som om det er bensinpumpa som har gitt seg. Det er jo vanlig at denne bråker mer og mer etter hvert som den blir utslitt. Kan jo prøve å sette 12V direkte på pumpa for å teste den.

 

Hallgiveren har du inni fordeleren. Har denne tatt kvelden tror jeg det er like greit å finne en ny (brukt) fordeler.

 

Edit: du skriver jo også at du ikke har spenning til pumpa ja. Da er det mest sansynløig no annet galt da : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt forskjellig på forskjellige biler med k-jet, men pumpa går enten noen sekunder så stopper, eller ikke i det hele tatt med bare tenning på. Derimot skal den gå konstant så snart du drar på starteren. En vanlig feil er releet, og det finner du sammen med de andre releene (det er ofte merket K-jet, evt benzinrelais, kraftstoffpumpe). Det er ganske lett å kjenne igjen da det har to vesentlig større terminaler enn vanlige releer i tillegg til to eller tre ekstra pinner. For å teste om dette tuller med deg ordner du deg en liten kabelbit med spade-kabelsko og stikker ned i releplassen på de største terminalene. Da skal pumpa gå. Om pumpa går og du lurer på om det kommer bensin frem kan du løsne den største tilkoblingen til varmkjøringsregulatoren, legge røret nedi et glass eller.no og så kjøre pumpa. Da ser du fort om det kommer bensin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

Skal en liten tur i nordsjøen nå, så jeg får sikkert ikke sett på dette før til helgen.

Resultatet kommer..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da var det relèet som hadde tatt kveld. Lasket de to store kontaktene som Kay skrev, og pumpen gikk.

Satte relèet på plass igjen, og fikk start på bilen. Stikker innom Møller i morgen og bestiller nytt.

 

Takk for hjelpen karer.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder som oftest å åpne releet og lodde over kontaktene, pleier å sprekke opp. Koster ingenting og funker like bra som å kjøpe et nytt.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder som oftest å åpne releet og lodde over kontaktene, pleier å sprekke opp. Koster ingenting og funker like bra som å kjøpe et nytt.. ;)

 

OK. Skal se på det før jeg bestiller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.