Anbefalte innlegg

Jeg fikk et lite sjokk da jeg kjørte fra Trondheim til Oslo her om dagen.. etter å ha ligget i ca 100 km/t over noen mil (der det er lov) så fikk jeg plutselig høre et varsell pip.. der lyste den Røde varsellampa for kjølevann opp og tempraturmålern sto på nest siste strek..

 

Jeg ble litt redd for å stoppe langs vegen så jeg la meg i en lavere hastighet og ned med turtallet.. da gikk tempen ned mot mitten (90 grader) som er normalt.. vel dette jeg reagerte på var at den gjorde det så raskt.. vi snakker om 10 sekuner så var alt normalt igjenn og det røde symbolet ble borte..

 

Jeg stoppet på en bensinstasjon for å se om det var lite kjøleveske.. men tanken var opp til max og ikke så veldig varm.. det gikk å opne uten noe fres eller tegn til koking..

 

Jeg kjørte så vidre.. og når jeg la bilen i 5 gir (som jeg også tidligere hadde) så skjedde det igjen.. denne gang fulgte jeg med på målern og den steg fra 90 til den nest siste streken på under 3 sekunder..

 

Dette begynnte etter å ha kjørt ca 42 mil og jeg kan ikke helt skjønne hva det er som er feil.. kan det være termostat tro?

Jeg har søkt etter noen som har hatt lignende men fant ingenting som hjalp meg noe mer..

Håper Dere kan gi meg noen svar, før jeg tar en den til avlesning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være vannpumpa, den gikk til en kompis med 1,8 T, men skulle da egentlig vært konstant varm uansett hvor hardt du kjørte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bare tempføleren, men det tror jeg ikke egentlig ettersom det virker som om du kan klare å provosere frem feilen. Hadde det vært føleren vil jeg tro den hadde varslet i tide og utide uavhengig av kjøremåte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tilsvarende problemer med TT'n. Da var det instrumentet det var

feil på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg aner ikke hva det kan være.. i dag var jeg ute og kjørte.. men ikke over 100 da.. og alt var normalt.. Jeg håper og tror ikke det er vannpumpa.. da ville det mest sansynlig vært konstant.. og hører ingen ulyder heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være vannpumpa, den gikk til en kompis med 1,8 T, men skulle da egentlig vært konstant varm uansett hvor hardt du kjørte...

Ja da er feilen rettet.. og du hadde rett Paul.. det var vannpumpa.. Dette er en svakhet på disse motorene siden det er skovler laget av plast.. nå har jeg fått inn en ny med metall skovler isteden.

Byttet ligeså reg. reim siden jeg måtte ha av hele fronten på bilen.

 

(tråd kan stenges)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.