#1 Skrevet September 11, 2006 Noen her inne som sitter med erfaring om Lysholm kompressoren? Sliter litt med laddetrykket her nå.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2006 Ingen guruer her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2006 Ingen guru på Lysholm...men prøv å forklar hva som er problemet så godt du kan så er det sikkert noen som kan hjelpe deg etterhvert Ikke forvent svar med en gang på et slikt "spesielt" spørsmål som nettopp Lysholm-kompressor er. Tippa det e Poloen til Harald ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2006 Hjelper kanskje å være litt mer spesefik ja. Som hva slag bil, motoroppsett osv.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2006 G60'n til Mads? Skifta jo girkassa der. Bahnbrenner kittet.. ARGH! Antar dere har sett over alle slanger så det ikke er noen lekasjer? Kompressoren er jo veldig mekanisk, så går reima rundt så må jo den kunne levere luft. Om alt inni er i orden selvsagt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 12, 2006 Når bilen går på tomgang suger ene slangen som går på trykk sida inn på IC seg FLAT. Ingen lekasjer som er synlige på slanger eller rør. IC er fin, bra gjennomstrømming. Kompressoren er av og vi såg vel ikke stort som kunne vær feil.. meeeen så er ikke akkurat en lysholm noe man har i hendene vær dag. Men når reima var av ble slangen fortsatt sugd flat og kompressoren gikk rundt om jeg ikke husker feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 18, 2006 Når bilen går på tomgang suger ene slangen som går på trykk sida inn på IC seg FLAT. Ingen lekasjer som er synlige på slanger eller rør. IC er fin, bra gjennomstrømming. Kompressoren er av og vi såg vel ikke stort som kunne vær feil.. meeeen så er ikke akkurat en lysholm noe man har i hendene vær dag. Men når reima var av ble slangen fortsatt sugd flat og kompressoren gikk rundt om jeg ikke husker feil.. Jah,jeg var litt treig å svare her..Men Espen vet hvordan saken er... Virker som om motoren "drar" lufta rettigjennom skruene på kompressoren...Vi prøvde så å ta av reima og starte den opp da,akkurat samma symptomene Monterte så på igjen kompen i dag,løftet av slangen på trykksida på den...Når jeg tjinna så kom det trykk der,når det først starta ble det et jæævla vakuum på rundt -0,7 når jeg gessa på litt...Og som Espen sier drar slangen før Cooleren seg flat.... Det finnes heller ikke lekkasjer...Så testa jeg at kompressoren blåser/suger når jeg snurrer på hjulet og det ser ut til at ting er normalt der... Kikka over kompressoren på bordet i sted, kunne ikke se noen merker etter subbing inni hverandre heller...På sugesiden ser det også bra ut... Litt frustrert nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 18, 2006 Hjelper kanskje å være litt mer spesefik ja. Som hva slag bil, motoroppsett osv.... Golf G60,Bahnbrenner Lysholm kit...usikker på resten da det ikke er min bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 19, 2006 Hmm, tomgangsregulatoren? Når motoren går på tomgang er jo gasspjeldet stengt og dermed ingen luft gjennom kompressoren. Gasspjeldet står jo rett etter kon-filteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 19, 2006 når vi tok av filteret å holdt handa foran så sugde det rimelig bra så det suger nok bra med luft.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 19, 2006 Har vært borti dette på en bil som jeg har overhalt laderen på også. Han har vel ikke helt fått orden på det enda. Sjekke ic, kompresjon, leakdown, regreim og tenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 19, 2006 Har vært borti dette på en bil som jeg har overhalt laderen på også. Han har vel ikke helt fått orden på det enda. Sjekke ic, kompresjon, leakdown, regreim og tenning Har sjekka over IC,god gjennomstrømning...Skal se om jeg får tatt en komp.test på den...Tenninga har ikke vært rørt siden bilen har gått omtrent 10.000km siden det ble montert...Det skjedde altså under kjøring... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 20, 2006 Heh,må bare le litt jeg nå.... I går når jeg monterte, så bemerka jeg meg at reima var noe slakk etter montering...Så jeg pressa litt på strammer,stramma den og tenkte ikke noe mer på det... Satte sammen bilen igjen i kveld,så kom det til da skulle jeg huke på gassvaieren..Der mangla den klipsen som holder vaier strømpa...Så der var det ikke fullt gasspådrag engang... Fikk satt på ny... Tenkte "ka fan", tar meg en tur hvertfall å ser om det er noe bedre... Kjørte den så varm,dro på å det spola NOE jævlig...Men så plaskregna det ute,gikk ikke lange tiden før bilen gikk som en dass igjen.. Vann på reima, og dårlig strammer...Thats it! : bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 21, 2006 Hehe, bra det ikke ble en dyr affere da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 21, 2006 Jaja flaks han ikke godtok tilbudet mitt da det var da som faen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 21, 2006 Heheh....Men må vel til med ny reim og strammer da tenker jeg....Nå når det er tørt ute er det ikke noe problem,men har litt lite trykk enda...Tror den stopper på 0.9 bar nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...