#1 Skrevet September 11, 2006 Da er gatebil vel unnagjort og bilen går enda;) men... bremsene gikk til hælvette så jeg har bestillt meg ebc slissa/ventilerte skiver og redstuff kjeramiske klosser så da sku det være i boks, og setet datt jeg nesten ut av på banen så nye bøttestoler er på veg og 4punkt seler:) Tenkte jeg skulle kjøpe meg gatesliks til våren også men er det andre ting det lønner seg å bytte i understell osv? for å få en bedre kjøreopplevelse på bane? Har kule koni fra før (justerbar stivhet), og fint hvis vi holder oss i en "dødelig" prisklasse: smil : (ekke rik;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2006 Da er gatebil vel unnagjort og bilen går enda;) men... bremsene gikk til hælvette så jeg har bestillt meg ebc slissa/ventilerte skiver og redstuff kjeramiske klosser så da sku det være i boks, og setet datt jeg nesten ut av på banen så nye bøttestoler er på veg og 4punkt seler:) Tenkte jeg skulle kjøpe meg gatesliks til våren også men er det andre ting det lønner seg å bytte i understell osv? for å få en bedre kjøreopplevelse på bane? Har kule koni fra før (justerbar stivhet), og fint hvis vi holder oss i en "dødelig" prisklasse: smil : (ekke rik;) Jepp, observerte deg utpå der i friskt driv! Men, Styr laaaaangt unna EBC sine redstuff klosser om du vil ha noen bremser som faktisk fungerer.. Jeg demonterte mine nå på søndag, og det var ikke et vakkert syn som møtte meg etter så lite samt fin kjøring fra min side. På venstre side MANGLET! halve klossen og på høyre side så var hele klosse i molekyler og bare rant sammen i en støv klump når jeg tok i det. EBC skivene er gode ser det ut til. Men styr lang unna klossene. Ang. resterende understell så les mer her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2006 Som bremser, er du sikker på at du ikke vil ha noe som er litt større ? Kan ikke si jeg er imponert over de orginale bremsene på S2'n ! Har ikke prøvd de med EBC skiver og keramiske klosser som du har kjøpt riktignok, men har sett mange klager over at de er for små ! Billigste bremseoppgraderingen er vel dette : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=62674 Ellers, så er dette noe å vurdere kanskje : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=63006 Understellet ville jeg byttet ut med et justerbart et, KW ver.2 eller H&R sitt f.eks ( Begge justerbart høyde/stivhet ) Kjøpt Whiteline stabstag foran og bak samt legg noen kroner i hardere foringer ( Poly.foringer ) dette sammen med gateslicks så har du en bil som sitter MEGET godt på asfalten ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2006 Jepp, observerte deg utpå der i friskt driv! Men, Styr laaaaangt unna EBC sine redstuff klosser om du vil ha noen bremser som faktisk fungerer.. Jeg demonterte mine nå på søndag, og det var ikke et vakkert syn som møtte meg etter så lite samt fin kjøring fra min side. På venstre side MANGLET! halve klossen og på høyre side så var hele klosse i molekyler og bare rant sammen i en støv klump når jeg tok i det. EBC skivene er gode ser det ut til. Men styr lang unna klossene. Ang. resterende understell så les mer her. hørtes ikke bra ut ang klosser nei...skal ta det opp med han på brakes så får jeg høre hva han har og si til det... det er ikke aktuelt i allefall at det skjer! anbefaler du noen andre klosser eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2006 Som bremser, er du sikker på at du ikke vil ha noe som er litt større ? Kan ikke si jeg er imponert over de orginale bremsene på S2'n ! Har ikke prøvd de med EBC skiver og keramiske klosser som du har kjøpt riktignok, men har sett mange klager over at de er for små ! Billigste bremseoppgraderingen er vel dette : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=62674 Ellers, så er dette noe å vurdere kanskje : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=63006 Understellet ville jeg byttet ut med et justerbart et, KW ver.2 eller H&R sitt f.eks ( Begge justerbart høyde/stivhet ) Kjøpt Whiteline stabstag foran og bak samt legg noen kroner i hardere foringer ( Poly.foringer ) dette sammen med gateslicks så har du en bil som sitter MEGET godt på asfalten ! oki, dem påsto at org. s2 kalippere sku holde i massevis, så lenge jeg byttet skiver og klosser og bremseveske, ser jonus kjører det samme (ebc skiver/red stuff)på 90n sin, og det ser jo ut til å funke, og han har jo litt mer hester og bremse ned og;) må nok prøve og feile litt her jeg;) har du forresten noen linker til whiteline stagene og foringene hvor det er å få kjøpt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2006 hørtes ikke bra ut ang klosser nei...skal ta det opp med han på brakes så får jeg høre hva han har og si til det... det er ikke aktuelt i allefall at det skjer! anbefaler du noen andre klosser eller? Av andre klosser så er det bare å prøve ut, og prøv gjerne EBC, men jeg har hvertfall sagt hvordan det gikk med mine, (og de var kjørt ca 10.000km med på et år, pen kjøring og par ganger på bane). Hvis du vil ha ordentlige stoppere så anbefaler jeg deg å ta en nærmere titt på den linken mr T. Hagen la ut her om 996 bremser for salg. lekende lett oppgradering for s2 og akkuratt passe dimmensjonert opp til ca380-400hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 11, 2006 Vi har sett hvordan det går med orginale og "oppgraderte" orginal S2 bremser på banekjøring tidligere... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=6517 Dette ble en holdbar løsning til slutt, mener å huske det var RS2 oppsett med Ferrodo 3000 klosser: Hvis du ønsker mer info på bremsene så hør med Egil hos ES da det er han som eier denne bilen nå. (RIP Ø.V) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 12, 2006 Vi har sett hvordan det går med orginale og "oppgraderte" orginal S2 bremser på banekjøring tidligere... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=6517 Dette ble en holdbar løsning til slutt, mener å huske det var RS2 oppsett med Ferrodo 3000 klosser: Hvis du ønsker mer info på bremsene så hør med Egil hos ES da det er han som eier denne bilen nå. (RIP Ø.V) kjørte du med ventilerte/slissa skiver el? uten det så blir det vel i allefall fort slitt: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 12, 2006 nå blir det vel ikke redstuffklosser men prisen jeg fikk var vel ikke så gæærn..? for ebc skiver, redstuff klosser og bremseveske rund baut for mellom 5-6000,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 12, 2006 kjørte du med ventilerte/slissa skiver el? uten det så blir det vel i allefall fort slitt: klø : Ikke min bil, bilen tilhørte avdøde Øystein Vige. Han var meget aktiv på banetreffene for tre fire år siden. Han hadde ofte problemer med varmgang og utslitte klosser/skiver under og etter banetreffene. Orginalbremsene har ikke nok kjølekapasitet til lengere aktiv banekjøring. Problemene forsvant såfort han oppgraderte skivene og caliperene til større diameter/tykkelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 12, 2006 Vil også anbefale deg å følge med på denne tråden Erik : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=61417 Her finner du nok mye av det du leter etter/lurer på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 12, 2006 Jepp, observerte deg utpå der i friskt driv! Men, Styr laaaaangt unna EBC sine redstuff klosser om du vil ha noen bremser som faktisk fungerer.. Jeg demonterte mine nå på søndag, og det var ikke et vakkert syn som møtte meg etter så lite samt fin kjøring fra min side. På venstre side MANGLET! halve klossen og på høyre side så var hele klosse i molekyler og bare rant sammen i en støv klump når jeg tok i det. EBC skivene er gode ser det ut til. Men styr lang unna klossene. Ang. resterende understell så les mer her. Har en kompis som har opplevd det samme, at bremsebelegget plutselig løsner. Hos han slo skivene seg etter hardkjøring på ACR sist treff.. Han sier han IKKE skal ha EBC mer:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 12, 2006 Har kw var 3 på min. Kjempeunderstell. Slicks, større stabstag og stivere foringer så er vel mye gjort. Mangler bare foringer her men sitter greit på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 12, 2006 nå blir det vel ikke redstuffklosser men prisen jeg fikk var vel ikke så gæærn..? for ebc skiver, redstuff klosser og bremseveske rund baut for mellom 5-6000,- Synes egentlig det var ganske dyrt jeg.. for den prisen er du langt på vei til skikkelig oppgradering foran ihvertfall... og oppgradering av bremser foran på S2 burde være obligatorisk før en gjør noe annet! A8 skiver 314 eller 323mm, koster hos Meca/Mekonomen ca 1000 kr/stk, før rabatt, og hvem handler der uten god rabatt.. Klosser til enten Big Reds, standard små Rs2 kalippere eller 996 kalippere kommer du også langt med 1000 kr for allrighte klosser.. Brukte kalippere får du 3000 kr.. I tillegg må du ha Rs2 kalipperbraketter da, disse koster vel kanskje 1500 kr eller noe, men om denne pakka blir litt dyrere enn EBC-shit er det nok mange her som kan gå god for en litt annen bremseopplevelse enn standard 269mm bremser på S2... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 12, 2006 Vil også anbefale deg å følge med på denne tråden Erik : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=61417 Her finner du nok mye av det du leter etter/lurer på skal holde øye med den linken ja: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 12, 2006 Synes egentlig det var ganske dyrt jeg.. for den prisen er du langt på vei til skikkelig oppgradering foran ihvertfall... og oppgradering av bremser foran på S2 burde være obligatorisk før en gjør noe annet! A8 skiver 314 eller 323mm, koster hos Meca/Mekonomen ca 1000 kr/stk, før rabatt, og hvem handler der uten god rabatt.. Klosser til enten Big Reds, standard små Rs2 kalippere eller 996 kalippere kommer du også langt med 1000 kr for allrighte klosser.. Brukte kalippere får du 3000 kr.. I tillegg må du ha Rs2 kalipperbraketter da, disse koster vel kanskje 1500 kr eller noe, men om denne pakka blir litt dyrere enn EBC-shit er det nok mange her som kan gå god for en litt annen bremseopplevelse enn standard 269mm bremser på S2... du sier no:) , men jeg blir veldig usikker for mange andre jeg har pratet med ang bremser sier det ikke er noen vits i og bytte kalipperne på min siden jeg ikke har/skal ha mer enn 300-350hk og bremse ned, de mener at hvis jeg bytter til skikkelige ventilerte/slissa skiver, bra klosser og en bremseveske som holder lavere temp. så funker det meget bra.... , både til banekjøring og gatekjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 13, 2006 har noen her en link til hvor jeg får kjøpt whiteline stabstag bak/forran? til grei pris? noen har vel sikkert handlet det før meg: smil : En annen ting og, nå må sykkelen gå for å få råd til mer hk og snaks til s2n: gråter : Hvis noen vil ha eller vet om noen så skrik:) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=61660 bør vel få litt morro for 30 lapper;) Neida, jeg er ikke blitt bitt av bil basillen:nana: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 14, 2006 har noen her en link til hvor jeg får kjøpt whiteline stabstag bak/forran? til grei pris? noen har vel sikkert handlet det før meg: smil : virkelig ingen?? Men hva heter det på engelsk? stabstag forran og bak? så kan jeg jo alltids finne det selv;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 14, 2006 http://www.whiteline.com.au/ Link til whiteline. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 14, 2006 http://www.whiteline.com.au/ Link til whiteline. takker, men en annen ting, jeg skal sende en mail til gutta og høre hva de har, men hva heter "justerbare stabstag" under bilen både forran og bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 14, 2006 mens jeg driver og oppgraderer her... for å få raskere spool up på turboen min (org.turbo med steg 2) kan jeg da bare kjøpe meg en bedre eksos manifoil? hadde vært greit om jeg fikk det til å "komme" litt fortere;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 14, 2006 takker, men en annen ting, jeg skal sende en mail til gutta og høre hva de har, men hva heter "justerbare stabstag" under bilen både forran og bak? "Adjustable FARB and RARB" FARB = Front Anti Roll Bar RARB = Rear Anti Roll Bar PS: du trenger egentlig kun ett rs2 stagg foran og "BAR 14Z" WHITELINE bak. (viktig å få med BAR 14Z da dette er til coupè). Whiteline sitt er justerbart orginalt så du trenger ikke spørre de om det. Kommer i 3 forskjellige justeringer (eller så var det 2). Myk, Medium og Hard (Myk og Hard). Send de en mail og hør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 14, 2006 du sier no:) , men jeg blir veldig usikker for mange andre jeg har pratet med ang bremser sier det ikke er noen vits i og bytte kalipperne på min siden jeg ikke har/skal ha mer enn 300-350hk og bremse ned, de mener at hvis jeg bytter til skikkelige ventilerte/slissa skiver, bra klosser og en bremseveske som holder lavere temp. så funker det meget bra.... , både til banekjøring og gatekjøring. Og hvilke erfaringer har de som sier at det ikke trengs mer? Bremser er ikke plassen å spare på. Det blir ofte svært mye dyrere når bremsene svikter I tillegg er det ikke morro å kjøre på bane når du ikke kan stole 100% på bremsene. Må i så fall ta det litt roligere og da er vel halve vitsen borte En annen ting: Det er ikke effekten du bremser ned, men bilvekta. Har du et bra understell går det mer enn fort nok med 2-250hk til at org bremser sier takk for seg hvis man "står i ramma"........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 14, 2006 https://www.whiteline.com.au/store/default.asp?part=BAR14Z Rett til bestillings siden for stabstag. Sikkert flere som kunne tenkt seg dette, så kanskje en samle bestilling hadde vært noe. Hvis da noen gidder å ta på seg jobben med å sende mail og ordne en "snill" pris.. Jeg blir gjerne med på en slik bestilling.. takker, men en annen ting, jeg skal sende en mail til gutta og høre hva de har, men hva heter "justerbare stabstag" under bilen både forran og bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 15, 2006 Og hvilke erfaringer har de som sier at det ikke trengs mer? Bremser er ikke plassen å spare på. Det blir ofte svært mye dyrere når bremsene svikter I tillegg er det ikke morro å kjøre på bane når du ikke kan stole 100% på bremsene. Må i så fall ta det litt roligere og da er vel halve vitsen borte En annen ting: Det er ikke effekten du bremser ned, men bilvekta. Har du et bra understell går det mer enn fort nok med 2-250hk til at org bremser sier takk for seg hvis man "står i ramma"........ jeg skjønner hva du mener;) men mente ikke at org. skiver og klosser suger for det gjør de;) men calipperne skal holde hvis man bytter til bra skiver og klosser + bremseveske. men det kommer jo som sagt ann på hva du skal bruke de til, er nok helt klart fordel og bytte calippere for noen:) men...uansett så fikk jeg byttet til meg ebc turbogroove skiver og yellowstuff klosser så da får jeg bruke opp dem i første omgang:) gjort er gjort:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...