Anbefalte innlegg

Hvordan vil det bli med ettermontering i vanlig lykt med reflektor og ikke linselykt? Vil man få den samme xenon effekten?

 

Tenkte da på 8000 eller 10 000 k..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I en vanlig reflektor lykt, vil lyset spre seg veldig. Linselyktene konsentrerer lyset mye mer. Xenon i en vanlig reflektorlykt vil sannsynelig blende møtende trafikk mer enn en linselykt. Xenon i en gammel reflektorlykt, vil kanskje trekke til seg uønsket oppmerksomhet:) Ser at f.eks Volvo har vanlig reflektor, men da med spesielle pærer. 8000-10.000k blir jo veldig blått. Vanlig er vel på rundt 4000-6000k.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ha det litt mer blått enn vanlig!! Skal synes at jeg har oppgradert! Men vil 10 000k bli litt i det drøyeste laget? Tenkte på om evt politiet begynner å bry seg.. Er snakk om på en Golf IV :) Så hvis noen her har bilder av ettermontert, så legg gjerne ut! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er vanlige lykter det er snakk om og ikke linselys så vil du bli veldig upopulær blant dine medtrafikanter!!! Blir veldig mye strølys som blender motgående trafikk. Går en Fiesta XR2i her i byen med H4 bixenon å den blender noe helt sykt!!! Det oser humbug lang vei spør du meg......mye bedre og mindre sjenerende å ettermontere xenon i type linselys hovedlykter. Men du får bestemme selv hva du gjør.......:) bare et lite tips ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig. Ettermontert xenon i vanlig reflektor er utrolig irriterende å møte, de sprer lyset helt feil.

Jeg har montert xenon på A6'n min med linser og det ble veldig bra synes nå jeg hvertfall.

Er jo å få kjøpt linselykter til golf iv til en grei pris da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er greia er at jeg allerede har bestillt sotede frontlykter på ebay.. Og er vanlige reflektorer på dem. Vil det bli like sjeneres hvis jeg bruker en sterkere kelvin styrke da? For minsker jo lys mengden ved høyere kelvin. En 6000 k lyser en god del mer enn 10 000 k, Hmm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du forklare meg hvorfor lysmengden blir mindre ved høyere kelvin? =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke purken liker dette noe særlig... kommer nok til å støte på problemer ved eu-kontroll også.... Pluss at du blender totalt dem som kommer kjørendes mot deg... (siden vanlige reflektorer sprer lyset på en helt annen måte en linsene)

 

Har selv montert på Xenon-kit på min, men har da rs2 linselykter, med en kelvin på 6000... Dette er mere en nok blåfarge i... Velger du 10000, kommer dette til å bli helt unaturlig knall farge...

 

Jeg ville vertfall ikke montert xenon på vanlige reflektorer... Så da hadde jeg prøvd og solgt desse lyktene du har kjøpt, og heller invistert i linselykter viss du vil ha xenon-lys....

 

(kom meg faktisk igjennom eu-kontrollen med mine ombygde lys...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde xenon i reflektor lykter, det spredde lyset for mykje. Du såg godt skillet men strølys blei sendt i hytt og pine. Fjerna det settet og investerte i linselys frå S4 C4 der eg har Xenon 6000 K. Funker utmerket med linselykter.

 

Har hørt at det mest optimala med xenon er 4500 kelvin, ved 6000 kelvin avtar styrken med 10 % og ved 8000 Kelvin 25%. desto høgare Kelvin verdi desto blåare/lilla lys blir det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CIMG0952.sized.jpg

 

min før jeg skifta til linse.. lyset bli kjempe spredd. blir ikke noe bra lys av det på en måte. dette er 8000k veldig blått..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss du trykker på linken i signaturen min så vil du komma til bilprofilen min. Gå på prosjekter å bla nedover så ser du lyset på min med xenon på både i reflektor og linser.:) Det er med 6000 Kelvin då:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du forklare meg hvorfor lysmengden blir mindre ved høyere kelvin? =)

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HID-XENON-CONVERSION-KIT-H1-H4-H7-H11-9005-9006-9007_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ36476QQihZ018QQitemZ280025065196QQrdZ1

 

"6000K has an approximately 2900lm output, which is 3x the light output of the traditional halogen light and slightly less light output compared to the 4700K. Although it has a bit lesser light output, it emits pure whiter light with a slight tint of blue."

 

"8000K has an approximately 2500lm output, which is about 3x the light output of the traditional halogen light and slightly less light output compared to the 6000K. While it has a bit lesser light output, it emits bluer light than the 6000K. This is one of the most popular of all color temperatures by customer demand. "

 

"10000K has an approximately 2300lm output, which is more than 2x the light output of the traditional halogen light. 10000K produces a deep blue light output approaching violet and the blue is noticeably deeper than the 8000K. This is the most popular color temperature by customer demand. "

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CIMG0952.sized.jpg

 

min før jeg skifta til linse.. lyset bli kjempe spredd. blir ikke noe bra lys av det på en måte. dette er 8000k veldig blått..

 

Nei ser at jeg ikke behøver mer enn 8 000k hvertfall! Men må kjøpe andre lamper da.. Vil jo helst ha i nærlysa, det som er tøft :) Hadde det vært til full lysa hadde det ikke vært no problem..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja må jo seff ha i nærlys.. ble mye penere i linsene men har ikke noe bilde som er bra av det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. Da får jeg titte litt.. Var lite med frontlykter med linselys på ebay hvertfall! Går jo seff ann å ha bare full lys å, da behøver jeg ikke bytte lykter.. hmm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.