Anbefalte innlegg

De er noe dritt å holde rene! I hvertfall når tidligere eier ikke har vasket felgene på noen år. De to felgene som har stått foran på 80en min var så inngrodd med gammelt bremsestøv at en skulle ikke tro det var mulig. Eneste måten å få dem rene på var å stå med tannbørste og rikelige mengder Jif og skure dem... Tok ca 4 timer å rengjøre to felger : bh :

IMG_3780 (Medium).JPG

IMG_3779 (Medium).JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk avfetting og høytrykk jevnlig. Så slipper du tannbørsten, selv om den må til inniblandt.

Tidligere BBS eier.. og angrer på at de fulgte bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg, de skal vaskes jevnlig, men som du ser av bildene så hadde ikke forrige eier gjort dette! Jeg har tross alt bare eid bilen i litt over en måned selv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk avfetting og høytrykk jevnlig. Så slipper du tannbørsten, selv om den må til inniblandt.

Tidligere BBS eier.. og angrer på at de fulgte bilen.

:nana: :nana: :nana: :nana: :nana:: vinke : : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp deg komma felg pakke. da er det bare å spraye på la det virke of skylle av. fubker som bare det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hørt at "3M sitrusvask" skal gjøre susen.

Min favoritt er sonax felgrens, den er råbra og billig hos Claes Ohlson.

Selv har jeg begynt og polere mine RH AH turbocup felger i blant.

Da holder jeg felgene pene med kun høytrykkspyling og svampevask.

Jeg unngår avfetting pga polering vaskes bort og dritten fester seg slik som det viser på bildene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd både sitrusvask og felgsyre tidligere (ikke på akkurat disse felgene) uten at det hjalp nevneverdig. Når det først sitter, så sitter det noe helt jævlig!

Jeg tenkte på å polere dem også, men det er sikkert like "morsomt" som det var å skrubbe dem... : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk parafin. Det løser opp driten ganske raskt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kompis av meg kjøpte seg ett sett med rs hjul som så ut som om de hadde ligget under 6fot kompost jord i 7,5år. vi tok de med til u-wash sprayet denne http://www.commaoil.com/Product%20Pages/Valeting/awc.htm på og lot det virke i ca 2 min og bare skrubbet med den medfølgene børste og det funket overaskene bra etter to runder var all oxideringen helt borte. kommer aldri til å bruke noe annet enn comma. hett hett tips. he he

ang polering så er det jo bare jekke opp bilen og feste felgen med to bolter og la hjulet gå rundt og bare holde en klut med autosol inntil og jobben gjør seg selv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang polering så er det jo bare jekke opp bilen og feste felgen med to bolter og la hjulet gå rundt og bare holde en klut med autosol inntil og jobben gjør seg selv

Det er ikke blanke kanter på disse felgene, og når det ble nevnt polering så var det nok i utgangspunktet tenkt for hele den lakkerte flaten, dvs. innimellom eikene. Ikke F om jeg putter fingrene borti eikene når hjulet triller! : smil :

Takk for tipset om Comma sin felgrens, skal kjøpe og prøve den neste gang jeg skal rense felger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok trodde det varmed kant du ville ha polert jeg he he

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv Sonax felgrens som nevnt her tidligere. Fungerer veldig godt på bremse støv. Har testet.3M fungerer bedre på asfalt,tjere,oje type ting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet godt tips for rengjøring av gammel bremsedritt/asfalt/olje osv.. CRC 5-56 løser opp det aller meste uten altfor mye gnukking. Vaskes deretter med varmt vann & såpe før felgen poleres opp 2-3 ganger. Holder seg rene og pene lenger da :)

Tok akkurat en skikkelig rens på de sure original-alufelgene, og de ble som nye igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var da ikke så "ille" Per :D

Når jeg kjøpte A3 hadde stod det på like felger som du har på din. Forrige eier kjøpte sikkert disse felgene nye med bilen, men han har tydelig hvis ikke hørt om det å rengjøre felgene! Jeg brukte over en helg på å få de reine og sikkert 4-5 tannbørster. Pluss noen liter med forskjellige sterke kjemikalier!

Polerte dem med autoglym når de var reine og la lakkbeskytter på dem og etter det har de vært relativt lette å holde reine!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg nevnte det ikke den gangen, men jeg oppdaget at jeg hadde skrubbet meg gjennom lakken, et par steder dukket det opp grå grunning innerst i felgkanten. Ikke så farlig, for felgene er langt fra strøkne uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man skal unngå at bremsestøv skal feste seg er det bare en ting som er bra nok. Få renset felgene helt i syrebad for så og pulverlakkere de. Da kan man bare vaske de med bilsjampo og skylle av og de ser ut som nye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ble mine originale 15" Avus felger etter litt TLC. De ble faktisk nesten som nye etter en skikkelig rens og polering. De skal nå få leve videre som vinterfelger :)

felgvask.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.