Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaring med dette opp mot store bensinmotorer?

Driftsikkerhet ?

Kostnader kontra bensin ?

 

Ser det er mange Store US biler som kjører på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har kunskap om dette?

Er det i det hele tatt mulig med en overladet motor?

Noen tips til hvem som utfører denne typen konvertering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe

 

jeg kan ikke annet enn å le heller vøtt, du har ikke hatt 2,7'en lenge før du ser på alternativer....burde kanskje tenkt litt på forbruk før en gikk til innkjøp ;)

 

uansett så er kostnaden med montering av LPG ganske høy (ca 30-50k) samt effekten vil gå ned og forbruket opp....såklart hjelper det at gassen er mye billigere i innkjøp....men likevel

 

http://www.ranablad.no/Fritid/bil__motor/article2381987.ece

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hørt at det ikke egner seg på en bensinbil med turbo pga varmen, hørt om tillfeller der en vanlig sugemotor fikk brent hull i ventiler etter gassombygging..

 

Mvh Ole Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fadern har dette på sin suburban 350bensin. fungerer kjempegreit. blir litt latere enn på bensin, men er jo ikke værre enn å slå over på bensin når man vil/trenger det... angående det med brente ventiler så har de løst det med å tilføre en olje som skal hindre dette. kom på 40k. forbruket gikk vel litt opp, men kr/mil ble halvert;) hvordan det vil funke på en turbomotor vet jeg ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe

 

jeg kan ikke annet enn å le heller vøtt, du har ikke hatt 2,7'en lenge før du ser på alternativer....burde kanskje tenkt litt på forbruk før en gikk til innkjøp ;)

 

uansett så er kostnaden med montering av LPG ganske høy (ca 30-50k) samt effekten vil gå ned og forbruket opp....såklart hjelper det at gassen er mye billigere i innkjøp....men likevel

 

http://www.ranablad.no/Fritid/bil__motor/article2381987.ece

 

Jeg spurte etter noen som hadde kunnskap... så jeg sjønner ikke helt hvorfor du har svart i denne tråden.

 

Kanksje jeg bare vil skåne miljøet, uten å kjøre prius?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg svarte deg fordi jeg visste omtrent hva det kostet å bygge om, og at forbruk går opp og hk ned.....i tillegg har jo andre her påpekt at det kan bli et problem siden du har turbo med tanke på eksostemp.

 

Nå skal jeg bare ressonere litt:

du har selv sagt at du kjører 30k pr år, og da med en bil som bruker over litern på mila så sier deg seg selv at regnestykket blir ganske "stygt".

hvis det nå tilfeldig skulle gå å bygge om bilen din til gass, og at det koster 40k, så vil det ta flere år før du i det hele tatt kommer opp på plussiden av regnestykket. og hvis jeg ikke husker helt feil så har du også hatt 3-4 biler bare siste året og 2....hvor stor er da sjansen for at det i det hele tatt lønner seg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg svarte deg fordi jeg visste omtrent hva det kostet å bygge om, og at forbruk går opp og hk ned.....i tillegg har jo andre her påpekt at det kan bli et problem siden du har turbo med tanke på eksostemp.

 

Nå skal jeg bare ressonere litt:

du har selv sagt at du kjører 30k pr år, og da med en bil som bruker over litern på mila så sier deg seg selv at regnestykket blir ganske "stygt".

hvis det nå tilfeldig skulle gå å bygge om bilen din til gass, og at det koster 40k, så vil det ta flere år før du i det hele tatt kommer opp på plussiden av regnestykket. og hvis jeg ikke husker helt feil så har du også hatt 3-4 biler bare siste året og 2....hvor stor er da sjansen for at det i det hele tatt lønner seg?

 

1. Bilen vil nok få en økt annenhåndsverdi med gassannlegg montert.

2. Bil lønner seg aldri. Dette er vel en forholdsvis bra investering kontra å burke 50k på plast, lakk og felger. De får du iallefall aldri igjen.

3. Vurderingen trenger ikke bare ha bakgrunn i økonomisk gjevinst.

Om Nordpolen smelter blir quattro overføldig :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fadern har dette på sin suburban 350bensin. fungerer kjempegreit. blir litt latere enn på bensin, men er jo ikke værre enn å slå over på bensin når man vil/trenger det... angående det med brente ventiler så har de løst det med å tilføre en olje som skal hindre dette. kom på 40k. forbruket gikk vel litt opp, men kr/mil ble halvert;) hvordan det vil funke på en turbomotor vet jeg ikke...

 

Hmmm.. Ingen gass på Turbo?

Kanskje jeg må bytte ut 2.7t til en 4.2 :-) ?

 

Størtse problemet her er at Audi lager så forbanna elendige disel motorer, om man vil ha litt mer enn 4 sylindere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Største problemet her er at Audi lager så forbanna elendige disel motorer, om man vil ha litt mer enn 4 sylindere.

 

Neida, ikke hvis du vet hvordan ta vare på den, og utelukke long-life (også kalt sort-life) servicer....du kan jo kjøpe bilen min :)

 

180hk, kammer er byttet, oljeskift pr 15k, registeret er byttet, og manuell kasse....temmelig bekymringsløst det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, ikke hvis du vet hvordan ta vare på den, og utelukke long-life (også kalt sort-life) servicer....du kan jo kjøpe bilen min :)

 

180hk, kammer er byttet, oljeskift pr 15k, registeret er byttet, og manuell kasse....temmelig bekymringsløst det :)

 

Kassen er vel ikke det som bekymrer meg mest, og det er vel bare et spørmål om tid og km før kammene må byttes igjen. :-)

Dette sammen med topper, turbohavari osv gjør den någet dyr å eie.

 

Desverre, for motoren er jo et nydelig stykke arkitektkunst så lenge den varer. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en venn av meg har en 99 modell som er kjørt 120k nå, uten å bytte kammene, det er heller ikke slitasje på dem. noe jeg mener kommer at han har byttet olje hver 15k siden den var ny.

 

min er nå kjørt 116k og fikk nye kammer når den var kjørt 95k (selgeren jobbet hos Møller)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal visstnok bli noe problemer med større slitasje på sylinderforingene mao i allefall ikke noe for eldre audi v8`ere

 

Hvis du vil spare penger OG få mer effekt... kjør e85 og mapp om :)

 

God Jul

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en venn av meg har en 99 modell som er kjørt 120k nå, uten å bytte kammene, det er heller ikke slitasje på dem. noe jeg mener kommer at han har byttet olje hver 15k siden den var ny.

 

min er nå kjørt 116k og fikk nye kammer når den var kjørt 95k (selgeren jobbet hos Møller)

 

OT:

 

Syntes det er lenge å kjøre 15k med samme olje, jeg bytter alltid før 8k, på mine seneste biler har jeg byttet ca hver 5k eller etter hver banekjøring. Bruker også gode oljer, hvordan audi mener man kan kjøre 30k på samme olje er et mysterium

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kassen er vel ikke det som bekymrer meg mest, og det er vel bare et spørmål om tid og km før kammene må byttes igjen. :-)

Dette sammen med topper, turbohavari osv gjør den någet dyr å eie.

 

Desverre, for motoren er jo et nydelig stykke arkitektkunst så lenge den varer. :-)

 

 

Ang kammer... få slipt egne, billigere og bedre enn audi`s russiske kammer lagd av gamle rustne ladaer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en venn av meg har en 99 modell som er kjørt 120k nå, uten å bytte kammene, det er heller ikke slitasje på dem. noe jeg mener kommer at han har byttet olje hver 15k siden den var ny.

 

min er nå kjørt 116k og fikk nye kammer når den var kjørt 95k (selgeren jobbet hos Møller)

 

Som du kasnje ser i signaturen mon har jeg hatt en del A6`er selv :-)

2 stk V6 tdi motorer med komplett historikk og servcei hver 15.000 km.

likevell var det slittasje.

Men må inrømme at på 98 modellen med manuell.. var det ingenting av en eller anne merkelig grunn.

Nye kammer hver 100k er uansett dårlige greier.

Så vidt jeg vet finnes det ikke noen erstatninglammer av bedre kvalitet heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal selv LPG konvertere en gammel Polo, har hele pakken.

Litt ting blir annerledes, f.eks så blir den tyngre å starte om man starter den på gass, skal derfor starte og avslutte turene på bensin.

Som noen har vært innepå, så blir det noe lavere effekt, og forbruket noe opp.

Nå har hele anlegget kostet meg kr 0, så litt arbeid kan jeg legge ned i bilen uten for mye tenking på kostnadene. "Problemet" er at oppsettet er polsk og at det står mye rare greier på polsk som jeg ikke skjønner en ting av.

Har en kompis som gjorde dette på en gammel Range Rover, og det virket bra.

Mulig en må til med litt andre tennplugger, ellers tut og kjør :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.