Hvilke dekk passer på 9x16?

Anbefalte innlegg

Vet dette har blitt spurt om utallige ganger.

Lurer egentlig bare på om det går med 205x40?

Hvordan er det å kjøre med?

Lasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet dette har blitt spurt om utallige ganger.

Lasse

215/35 passer bra...

215/40 er vel det mest brukte alternativet , men ville satset på 215/35...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

205 går, 195 går faktisk også.. men vil tro man ikke skal kjøre fort i svinger og fylle luft en gang om dagen da.hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

205 går, 195 går faktisk også.. men vil tro man ikke skal kjøre fort i svinger og fylle luft en gang om dagen da.hehe

Hadde 215/40-16 på 10", og det gikk helt fint.Han som la om dekkene, sa hen kunne ha fått på 205/40 på 10". Så skal ikke være noe problem med 205 på 9"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikke godkjent noe smalere enn 215/40-16. Er forskjell på hva som går å montere, og hva som er trygt å kjøre med. Føler du at du kan dette bedre enn både dekkfabrikantene og TÜV, så kan du sikkert sette på smalere.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen skal brukes,så er nok 205 rimelig utrygt vil jeg påstå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står på 215 dekk nå, men er på en golf 2 med vr6 understell. Vr6 har 15mm bredere sporvidde en golf 2 så det fyller opp kan man si:)

Men kjøper noen smale 215 dekk.. disse "japse" dekkene er jo ganske smale.

Takk:)

Lasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke man kan si at alle 205 eller 195 dekk holder på lufta på en 9x16 felg. Skal dette gå fint og være trygt, så skulle jeg tro at man må velge et dekkmerke fra de produsentene som lager brede dekk, typ Conti, Michelin, Pirelli.

Og selv om jeg er stor fan av dekkstrekk, så synes jeg ikke det ser lurt ut når dekkbredden står påført OPPÅ dekket pga strekk. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm jeg synes dekkstrekk ser ut som om sparepengene ble brukt opp på felger, sparebøssa var tom da det skulle handles dekk.

Uansett ikke smalere enn 215 på 9" det er en bil, ikke en stillestående gjendstand, greit med litt kjørbarhet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm jeg synes dekkstrekk ser ut som om sparepengene ble brukt opp på felger, sparebøssa var tom da det skulle handles dekk.

Uansett ikke smalere enn 215 på 9" det er en bil, ikke en stillestående gjendstand, greit med litt kjørbarhet

Dekkstrekk må til for å få senka mye med breie felger! Så sånn er det.. ;)

Hadde jeg skulle kjøpt dekk på 9x16 golf2 osv ville jeg hått for 215/35 eller et brukbart 205/40-dekk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lasse

Jeg kjører med 205/40 på 9" bred felg. Sitter på en 2`r med vr6 understell, dette går veldig bra, stikker/drar bemerkelsesverdig lite.

Dekktype er da nangkang...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen skal brukes,så er nok 205 rimelig utrygt vil jeg påstå.

Hadde aillefall ikke noe problem med 215(nangkang eller noe i den duren) på 10", og den ble brukt. Var en 1.8l 3'er golf, så gikk ikke så fort rett frem, men satt som f... i svingene, aldri hatt problem med luft i dekkene;)

og strekk er :tilber: :tilber: :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.