Tips til rimeligere service?

Anbefalte innlegg

Har en A3 02 modell 1.9 TDI som skal på 90k service og lurer på om noen vet om noen forhandlere som er relativt billige på sånt? Hørte med Møller bil i Fredrikstad og de skulle ha 11000 for det! Riktignok med reg.reim bytte, men jeg syns det var litt drøyt.. Helst i Østfold..

Fint om noen vet: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg jobber på Sjekkpungt verksted å dette er jo et billi alternativ..

er oxo mange Mekonomen verksteder og da.. har ikke vert noe borti dem..så vet ikke hvem dem kjøper delene av..men regner med dem bruker ca det samme som oss..

 

Du betaler mindre timepris

billigere deler som ABSOLUTT ikke er noe dorligere kvalitet på en nødvendigvis orginalt.. og i en del tilfeller bruker vi orginalt oxo da..

 

Vi skrur en del VW-Audi fordi vi har en audi forhandler ikke så langt i fra oss å når nybil garangtien går ut så havner en del av dem hos oss..

 

Men du får se det litt ann.. kommer du til et verksted som det ser ut som dem driver slegge mekaniker verksted så er det jo greit å prøve et annet sted!:)

 

// Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ligger Sjekkpunkt da?

 

Den i ytre Østfold virka bra:) Skal ringe dit og høre, takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De hos Kjell Johansson er topp karer! Kjempeservice der! Har bare vært der en gang, men vært i kontakt med de mange ganger med diverse spørsmål, timebestillinger/endringer osv...

Er ikke så voldsomt mye billigere der enn i Norge (ca 10-15%) men så får du jo fordelen av kronekursen på toppen, så det blir ganske mye billigere på en service til 5500 kr:) Spesielt for deg da, som ikke trenger å kjøre mer enn 4-5 mil...!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta med motorolje selv, da har du spart de første 500 kr., men husk å kjøpe olje med riktig godkjenning. Disse får du bl.a. fra Castrol, Mobil, Fuchs Titan, etc.

Titan er kanskje den rimeligste med godkjenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har idag bestilt service til min Audi a4 1,9 tdi 130hk som skal ha 90000km service hos Kjell Johansson..De booker forøvrig nå servicer i november..

 

hej,nu har jag tagit fram pris på service+byte bromsvätska+byte registerrem inkl

vattenpump och det blir 12664 skr

 

Vet ikke om det er så mye billigere men når jeg allikevel ikke vil sette bilen min på min lokale forhandler syns jeg dette er helt greit da jeg kun bor en drøy time unna..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

erre ikke 120-130tusen intervall på din 1.9TDI?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står på innsiden av døra mi at neste service er på 90k så da følger jeg det.. Oxo er forrige tatt på rundt 60.. Pluss at det står i FIS'n at jeg har 1700km igjen til neste service:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har idag bestilt service til min Audi a4 1,9 tdi 130hk som skal ha 90000km service hos Kjell Johansson..De booker forøvrig nå servicer i november..

 

hej,nu har jag tagit fram pris på service+byte bromsvätska+byte registerrem inkl

vattenpump och det blir 12664 skr

 

Vet ikke om det er så mye billigere men når jeg allikevel ikke vil sette bilen min på min lokale forhandler syns jeg dette er helt greit da jeg kun bor en drøy time unna..

Hørte med Dahles Auto i sarpsborg her om dagen. De skulle ha 10200 kr for service'n, så det blir nok der jeg bestiller time!

Og da blir alt byttet som det du nevner der;) Pluss at det er kortere vei!!: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å ta service hos merkeforhandler kan være en fordel noen ganger siden de kanskje har mer informasjon om eventuelle kampanjer på deler som skal forsterkes og vanlige feil på akkuratt din bil type.

Men når man har kommet så langt som 90 000 service og 120 000 service så spiller det ingen rolle om man tar service på et uavhengig verksted eller ikke. Man bør kanskje heller følge lommeboka.

Ett mekonomen eller sjekkpunkt verksted, eller et uavhengig et vil mest sannsynlig bruke deler fra sin leverandør. Dog er de "uorginale". Men det komiske er jo det som de fleste vet at VAG biler er jo bygget opp av deler fra leverandører. For eksempel bosch osv. For fabrikken kjøper opp løsninger når det gjelder: bremser,drivverk,reimer og luftsystem.

Uorginale deler er enten helt like som orginalen. Eller en kopi med akkuratt de samme massestoffene.

Så jeg ville nå anbefale service fra 90 000 og oppover på et annet verksted enn merkeverksted.

Orginale deler er i ferd med å bli billigere. Og det blir mindre forskjeller på pris sånn. Men merkeverksted har det med å følge fastpris systemene sine eller ta utgangspunkt i alt for god tid til å gå igjennom bilen.

 

Ditt valg av verksted har noe med tilliten du får til mekanikerene og kundemottakeren/verksmesteren om de kun er ute etter å tjene penger for bedriften eller de helst vil hjelpe deg som kunde og beholde deg som kunde uten å loppe deg unødvendig.

 

Selv jobber jeg på et delelager på en Hyundai forhandler. Vi har 20% service på Hyundai og 80% andre merker.

Vi tar mange servicer på VAG og kundene som har hoppet fra nærmeste forhandler sier de sparer mye penger på å velge oss. Og vi har jo diagnose utstyr så vi kan sjekke diverse samt at vi går igjennom med kundens øyne.

 

Til slutt vil jeg bare nevn for sikkerhets skyld at alle folk er så opptatt av regreim skift og service som befatter den.

JA den er dyr. men også livsviktig.

Samtidig så er verkstedet som gjør denne type service pliktig til å stå til ansvar i at delen de har byttet holder i rimelig tid. Og ikke ryker før normal utskiftningstid.

Ikke alle som er klar over akkuratt dette : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Kjell Johansson bil i broderlandet på det varmeste, kjempe service og veldig god kompetanse i forhold til hva som tilbys i min umiddelbare nærhet!

 

Som et eksempel kan det nevnes at dynamo bytte på min bil i Sverige, inkl arbeid var nesten 1000,- billigere enn hva bare selve dynamoen ville kostet meg her, hos de jeg hadde hørt med!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.